Η ιδιωτική ασφάλιση στο πλευρό των πληγέντων

Η ιδιωτική ασφάλιση στο πλευρό των πληγέντων

Ήταν απόγευμα της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2018 όταν ολόκληρος ο πλανήτης έμεινε άναυδος μπροστά στην ανείπωτη τραγωδία που έσβησε από τον χάρτη την περιοχή Μάτι στην Ανατολική Αττική. Η πυρκαγιά που εισέβαλε στην περιοχή με πρωτοφανή ταχύτητα και έκαψε χιλιάδες σπίτια και οχήματα, άφησε πίσω της 100 νεκρούς και αμέτρητες ιστορίες που θα θυμόμαστε για πάντα.

Η επόμενη μέρα της καταστροφής βρήκε τους κατοίκους να μετρούν απώλειες και να προσπαθούν να πατήσουν ξανά στα πόδια τους. Ολόκληρο το Μάτι και οι παρακείμενες περιοχές αποτεφρώθηκαν εντελώς με αποτέλεσμα να στηθεί μία ολόκληρη εκστρατεία υποστήριξης των πυρόπληκτων.

Πως λειτουργεί σε τέτοιες περιπτώσεις το κράτος και ποια είναι η αντιμετώπιση των ασφαλιστικών εταιρειών; Ο «Φ» επικοινώνησε με την κάτοικο της περιοχής, κ. Μαρία Μηλιώτη, η οποία έχασε... μόνο το σπίτι της, το οποίο είχε ασφαλίσει για τον κίνδυνο πυρκαγιάς. «Κάηκε ολοσχερώς το σπίτι μου, όμως ευτυχώς ενώ βρισκόμασταν εκεί καταλάβαμε τον κίνδυνο και απομακρυνθήκαμε έγκαιρα, με αποτέλεσμα να γλιτώσουμε όλη αυτή την περιπέτεια που έζησαν άλλοι συνάνθρωποί μας», θυμάται.

Η κ. Μηλιώτη διέμενε στην περιοχή περίπου οκτώ μήνες το χρόνο καθώς είναι συνταξιούχος. Επειδή αφενός είναι υπέρ της πρόληψης και αφετέρου ο κίνδυνος πυρκαγιάς λόγω της βλάστησης είναι αυξημένος τους καλοκαιρινούς μήνες, αποφάσισε να κάνει ένα συμβόλαιο ασφάλισης κατοικίας στη ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική.

Της ζητήσαμε να μας περιγράψει τις κινήσεις που έκανε για να αποζημιωθεί από την ασφαλιστική της εταιρεία και την στήριξη που είχε από το κράτος:

«Πρώτα απ'' όλα, πρέπει να τονίσω ότι η προσωπική σχέση με τον ασφαλιστή είναι πολύ σημαντική. Με τον κ. Μανωλόπουλο από το ασφαλιστικό γραφείο της κυρίας Χρυσού έχουμε μία φιλική σχέση ετών και ήταν από τους πρώτους που ενδιαφέρθηκαν εκείνο το βράδυ και μας τηλεφώνησαν για να δουν αν είμαστε καλά. Είπα στον ασφαλιστή μου λοιπόν ότι έτσι όπως βλέπω την κατάσταση αύριο δεν θα υπάρχει το σπίτι. Έτσι, δυστυχώς, κι έγινε. Την άλλη μέρα πήγαμε και το είδαμε. Εκείνος ενήργησε αμέσως, ενημέρωσε την ασφαλιστική και κίνησε τις διαδικασίες. Όλα έγινα πολύ γρήγορα».

Αναφορικά με τις διαδικασίες και το χρόνο αποζημίωσης, η κ. Μηλιώτη σημειώνει: «Ο εμπειρογνώμονας ήρθε άμεσα. Αρκεί να σκεφτείτε ότι δεν είχαμε πάρει ακόμη το χαρτί του υπουργείου, που αφορούσε την εκτίμηση των μηχανικών για το κατά πόσο το σπίτι είναι επισκευάσιμο ή έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Θυμάμαι ότι ήρθε ο εμπειρογνώμονας, έκανε την καταγραφή για την έκθεσή του, ενώ το έγγραφο του υπουργείου θα το στέλναμε μόλις το παίρναμε, για να ολοκληρώσει την πρότασή του. Ο εμπειρογνώμονας της ασφαλιστικής, δηλαδή, προηγήθηκε των κλιμακίων του υπουργείου».

Σύμφωνα με την ίδια, ούτε τα κλιμάκια του υπουργείου άργησαν, αλλά είναι αξιοσημείωτο ότι προηγήθηκε ο εμπειρογνώμονας της ασφαλιστικής. Όσον αφορά τον χρόνο αποζημίωσης, η πρώτη δόση των χρημάτων – το ποσό της αποζημίωσης καταβλήθηκε σε 2 δόσεις – κατατέθηκε σε λιγότερο από ένα μήνα, μέσα στον Αύγουστο ενώ η καταστροφή συντελέστηκε τέλη Ιουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν τέτοια η ανταπόκριση της ασφαλιστικής εταιρείας και η ταχύτητα με την οποία έτρεξαν οι διαδικασίες και καταβλήθηκε η πρώτη δόση της αποζημίωσης που η κ. Μηλιώτη αισθάνθηκε την ανάγκη να στείλει ευχαριστήρια επιστολή. «Είναι, βλέπετε, μεγάλο το σοκ να χάνεις το σπίτι σου και να βλέπεις τόσους νεκρούς και τόσο μεγάλη καταστροφή, που η βοήθεια μέσω της αποζημίωσης ήταν κρίσιμη για μας. Θεωρώ ότι ήταν πολύ άμεση η ανταπόκριση, χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες και δυσκολίες. Επίσης, η ασφαλιστική με κάλυψε για το σύνολο του ποσού που είχα ασφαλίσει το σπίτι».

Όσον αφορά την υποστήριξη του κράτους, η κ. Μηλιώτη υποστηρίζει ότι η οργάνωση ήταν σχετικά καλή καθώς η διαδικασία των αιτήσεων για το ποσό των 5.000 ευρώ που δόθηκε ως αποζημίωση ήταν γρήγορη. «Αν και έχω ακούσει από αρκετούς ότι ταλαιπωρήθηκαν, εγώ δεν πιστεύω ότι τα έγγραφα που ζητήθηκαν δεν ήταν πολλά. Μάλιστα, αν δεν τα είχες εύκολα λόγω της καταστροφής, τους έδινες εξουσιοδότηση και τα έβρισκαν εκείνοι», προσθέτει.

Συμπερασματικά, η κ. Μηλιώτη έλαβε από το κράτος 5.000 ευρώ γιατί το σπίτι της καταστράφηκε ολοσχερώς και 3.800 ευρώ για τις οικοσκευές. «Η ουσία είναι ότι τα χρήματα που δίνει το κράτος δεν αρκούν ενώ κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει με την κρατική χρηματοδότηση για την ανοικοδόμηση του σπιτιού, καθώς βλέπω μία καθυστέρηση στις κινήσεις του κράτους σε σύγκριση με τον πρώτο καιρό».

«Θέλω να ολοκληρώσω λέγοντας ότι η ασφάλιση είναι πολύ σημαντική γιατί παίρνεις πολύ γρήγορα χρήματα. Αλήθεια, δεν το πίστευα ότι θα με αποζημίωναν τόσο σύντομα. Στην περίπτωσή μου δηλαδή, αν το κράτος βοηθήσει και έχεις και τα λεφτά της ασφαλιστικής τότε πραγματικά μπορείς να αντιμετωπίσεις την καταστροφή».

Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».

*Αναδημοσίευση από το Αφιέρωμα για την Ιδιωτική Ασφάλιση με τίτλο «Η νέα εποχή έρχεται με Ασφάλεια» που κυκλοφόρησε την Παρασκευή 22/2 με τον Φιλελεύθερο