Το «Κίνημα του Μανικιούρ»

Στον πλανήτη που κατοικεί ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης μόνη έννοια των Ελληνίδων εν μέσω υγειονομικής και οικονομικής κρίσης είναι τα νύχια τους. Το είπε αυτολεξεί στη συνέντευξη που έδωσε χθες στο Political απαντώντας στην ερώτηση αν ήταν μείζον να ανοίξουν τα κέντρα αισθητικής:

«Είναι συμπληρωματικό μέτρο του καλλωπισμού. Νομίζω ότι και αυτό θα συμβάλλει στην ψυχολογική ανάταση του γυναικείου πληθυσμού. Σεβαστήκαμε την επιθυμία που κόντεψε να γίνει κίνημα αυτές τις μέρες. Είναι ένας κλάδος που τον έχουμε μετρήσει. Επίσης, είχαμε πληροφορίες και στοιχεία ότι αυτό θα ενέτεινε την παραοικονομία και ενδεχομένως και τη διασπορά του ιού από την κυκλοφορία από σπίτι σε σπίτι επαγγελματιών του κλάδου. Ορθώς η κυβέρνηση παρενέβη δίνοντας λύση σε αυτό το θέμα».

Η υπογράφουσα πάλι που χάρις στη δουλειά της διαβάζει καθημερινά έρευνες κοινής γνώμης και παρακολουθεί συστηματικά τη δημόσια συζήτηση στον Τύπο και τα σόσιαλ μήντια δεν έχει δει ούτε μια Ελληνίδα να παραπονιέται γιατί τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής είναι κλειστά. Δεν ξέρουμε ούτε μια που να δηλώνει ότι «η ψυχολογικής της ανάταση» (sic) περνάει μέσα από τα νύχια της!

Αντιθέτως, καθημερινά διαβάζουμε διάφορα σχόλια απόγνωσης μανάδων για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού στην καραντίνα, για το γεγονός ότι έχουν να διαχειριστούν καθημερινά τους θρήνους των παιδιών που ζητάνε να βγουν έξω και να συναντήσουν τους φίλους τους. 

Δεν ξέρουμε αν το έχει μετρήσει κι αυτό ο ΓΓ Εμπορίου αλλά οι περισσότερες οικογένειες, ειδικά αυτές που δημιουργήθηκαν μέσα στην οικονομική κρίση, έχουν μόνο ένα παιδί. 

Διαβάζοντας τα σχόλια των Ελληνίδων μανάδων μάθαμε και τον όρο «βρεφική παλινδρόμηση» δηλαδή τον κίνδυνο τα παιδιά των 5 και 6 ετών να επιστρέψουν στη βρεφική ηλικία επειδή ζουν κλεισμένα στο σπίτι με τους δύο ενήλικες γονείς τους (συχνά μόνο με τη μητέρα τους), χωρίς τους συνομηλίκους τους και κυρίως έχοντας διακόψει την εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο.

Διαβάζουμε απελπισμένα σχόλια Ελληνίδων που έχουν παρατήσει τις δικές τους δουλειές για να κρατάνε, στην κυριολεξία, το χέρι τους παιδιού τους επί ώρες, τόσες όσες διαρκεί η τηλεκπαίδευση που προσπαθούν να κάνουν αφού τα περισσότερα δεν είναι σε θέση να κάτσουν μόνα τους και ήσυχα μπροστά στην οθόνη.

Πού είδε το «κίνημα του μανικιούρ» ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, λοιπόν;

Ποιες είναι οι  γυναίκες που του μετέφεραν ότι η μόνη τους έννοια είναι τα νύχια;

Μήπως οι ελάχιστες γυναίκες υπουργοί της κυβέρνησης Μητσοτάκη;

Οι γυναικείες οργανώσεις;

Ποιες είναι αυτές που επικαλείται ο κ.Σταμπουλίδης; 

Ποιο είναι «το κίνημα» που ανέκοψε αυτός ο τιτάνας της πολιτικής που μέχρι χθες δεν γνωρίζαμε καν την ύπαρξή του;

Ποιος είναι αυτός ο κύριος που προσβάλλει έτσι τις Ελληνίδες;

Είναι πασίγνωστο ότι (και) η μαύρη αγορά των υπηρεσιών καλλωπισμού δεν τέμνεται πουθενά με τα κέντρα αισθητικής. Δηλαδή, οι γυναίκες που επιλέγουν αυτές τις υπηρεσίες στο σπίτι είναι γιατί δεν θέλουν ή δεν έχουν το χρόνο να πηγαίνουν στα κέντρα αισθητικής. Δεν είναι ένα φαινόμενο που συνδέεται με την πανδημία. Ναι, μπορεί να εντάθηκε στο λοκντάουν από κάποιες ανεύθυνες αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει επειδή άνοιξαν τα κέντρα αισθητικής.

Κάποιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, όπως ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου πιστεύουν ότι μπορούν να μας κοροϊδεύουν με ψευδο-οικονομικά επιχειρήματα. Ίσως και να τα πιστεύει και ο ίδιος όσα λέει γιατί τόσο ξέρει ή τόσο του κόβει. Όμως, δεν έχει κανένα δικαίωμα να προσβάλλει την κοινωνία, τις Ελληνίδες οι οποίες όπως οι υπόλοιπες γυναίκες στον πλανήτη έχουν επωμιστεί τα μεγαλύτερα βάρη των συνεπειών της πανδημίας. Άλλες κυβερνήσεις, όπως της Γαλλίας και της Γερμανίας, έχουν αναγνωρίσει την άνιση κατανομή των βαρών και έχουν λάβει μέτρα. Η καγκελάριος Μέρκελ και ο πρόεδρος Μακρόν μίλησαν δημόσια για τα άνισα βάρη που έχουν να σηκώσουν οι γυναίκες στο λοκντάουν. Οι αξιωματούχοι της ελληνικής κυβέρνησης πάλι όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν την πραγματικότητα αλλά μας προσβάλλουν τις Ελληνίδες με το χειρότερο τρόπο.

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου οφείλει να ανακαλέσει την ασχήμια που εκστόμισε.