7ος χρόνος, ημέρα 2154η
Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2021

Ε.Τζαβάρας (CEO ΕΛΤΑ Courier): Με ρομπότ και ψηφιακή νοημοσύνη περνάμε στην ψηφιακή εποχή

Με ρομπότ και ψηφιακή νοημοσύνη περνάμε στην ψηφιακή εποχή

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΤΑ Courier, Ερρίκος Τζαβάρας εξηγεί στο Liberal πως με την νέα ρομποτική εγκατάσταση στο κέντρο διαλογής του Κρυονερίου, ο όμιλος ΕΛΤΑ πραγματοποιεί το πρώτο μεγάλο βήμα του ψηφιακού του μετασχηματισμού, τριπλασιάζει την ταχύτητα διαλογής και υπόσχεται για το μέλλον παραδόσεις ακόμα και εντός της ημέρας.

Συνέντευξη στον Νίκο Ταμπακόπουλο
 

Εγκαινιάσατε τις ημέρες αυτές ένα νέο ρομποτικό σύστημα διαλογής που φαίνεται πραγματικά εντυπωσιακό. Τι περιλαμβάνει και πως λειτουργεί; 

Το σύστημα αυτό, έχει  τοποθετηθεί στο Κέντρο Διαλογής μας στο Κρυονέρι και αποτελεί μια καινοτόμο λύση στον τρόπο με το οποίο γίνεται η διαλογή των αντικειμένων στις ταχυμεταφορές. Μικρά ρομπότ αναλαμβάνουν με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, να μεταφέρουν τη διαχείριση των αντικειμένων και να τα μεταφέρουν στο σημείο που πρέπει με ταχύτητα και χωρίς λάθη.

Τα ρομπότ, αναγνωρίζουν όλα βασικά στοιχεία από το κάθε δέμα, όπως είναι ο ταχυδρομικός κώδικας, το βάρος κοκ, και το τοποθετούν στο αντίστοιχο χώρο ώστε να προγραμματιστεί άμεσα, σωστά και με ασφάλεια η αποστολή του στον παραλήπτη. Παράλληλα υπολογίζουν και την αντίστοιχη τιμολόγησή του.

Το νέο σύστημα, είναι το πρώτο στο είδος του που εφαρμόζεται από εταιρία ταχυμεταφορών στην Ευρώπη, προσφέρει πλήρως αυτοματοποιημένη διαλογή για τα αντικείμενα που αποτελούν περισσότερο από το 80% των συνολικών αντικειμένων που περνάνε από το κέντρο διαλογής του ομίλου ΕΛΤΑ. Αποτέλεσμα της καινοτόμου εφαρμογής είναι ότι επιταχύνεται η διαλογή κατά 250% σε σχέση με το παρελθόν.

Παράλληλα, προγραμματίζουμε ήδη την αναβάθμιση της επόμενης φάσης του έργου με την οποία διπλασιάζουμε ακόμα την ταχύτητα διαλογής, θα διαχειριζόμαστε πολύ περισσότερο ημερήσιο όγκο αντικειμένων και ουσιαστικά διασφαλίζουμε την παράδοση στον καταναλωτή την επόμενη ημέρα, ενώ στόχος μας είναι στο μέλλον να πετύχουμε παραδόσεις ακόμα και την ίδια μέρα.

Έτσι θα καταστεί «μοχλός» για την επίτευξη του στόχου της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών μας, αλλά και της παροχής ολιστικής εμπειρίας πελάτη. Ενός στόχου που ήδη ετοιμάζουμε και θα ολοκληρώσουμε τους επόμενους μήνες. 

Ταυτόχρονα όμως θα είναι και κλειδί για την επίτευξη της κερδοφορίας της ΕΛΤΑ Courier και του ομίλου των ΕΛΤΑ, που για εμάς είναι ένας πρωταρχικός στόχος στο πλαίσιο του μετασχηματισμού μας.

Τέλος, θέλω να σημειώσω, ότι η αυτοματοποιημένη, ρομποτική διαλογή, προσφέρει ένα covid free περιβάλλον, με μεγιστοποίηση των συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας, για εργαζόμενους, αλλά και καταναλωτές.

Άρα τα φαινόμενα των καθυστερήσεων στις παραδόσεις θα είναι παρελθόν για την ΕΛΤΑ Courier. Τι άλλα οφέλη θα έχει για τους πολίτες; 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εταιρίες ταχυμεταφορών κλήθηκαν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να «σηκώσουν» το βάρος του ηλεκτρονικού εμπορίου και να διαχειριστούν εκατομμύρια παραδόσεις. 

Στην ΕΛΤΑ Courier, εξαρχής η προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει στην αύξηση της δυναμικότητάς μας και το ρομποτικό σύστημα που έχουμε πλέον σε λειτουργία, είναι η πλέον χειροπιαστή απόδειξη επ’ αυτού.  Η  πανδημία  επιβεβαίωσε με σαφήνεια την ορθότητα της στρατηγικής μας  αλλά παράλληλα ανέδειξε την ανάγκη να δράσουμε άμεσα και αποφασιστικότητα.

Το νέο ρομποτικό σύστημα θα τριπλασιάσει την ταχύτητά μας στην διαλογή των αντικειμένων -από τα πλέον νευραλγικά σημεία της λειτουργίας μας-  και παράλληλα θα επιταχύνει τις παραδόσεις όχι μόνο της ΕΛΤΑ Courier, αλλά ολόκληρου του ομίλου ΕΛΤΑ μιας και τα ρομποτάκια θα διαχειρίζονται δέματα και γράμματα όλου του ομίλου . 

Επομένως διασφαλίζουμε τις παραδόσεις στο επίπεδο της επόμενης ημέρας, ενώ διαμορφώνουμε προϋποθέσεις για ακόμη συντομότερα στο μέλλον. Πλέον, ακόμα και σε περιόδους αιχμής, έχουμε τη δυνατότητα να διαχειριζόμαστε περισσότερα αντικείμενα με μεγάλη ταχύτητα, ξεμπλοκάροντας έτσι τις αποθήκες και προωθώντας τα δέματα άμεσα τους παραλήπτες, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα καθυστερήσεων.

Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις περιμένουν από εμάς , καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση και ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες τους για τις οποίες είμαστε σε ύψιστη ετοιμότητα για να ανταποκριθούμε.

Λέτε ότι είναι το πρώτο ρομποτικό σύστημα στην Ευρώπη. Πώς προχωρήσατε σε αυτή την απόφαση και καταλήξατε σε αυτό το σύστημα;

Στόχος μας είναι να κάνουμε ένα άλμα μπροστά και να ξεχωρίσουμε από τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά των ταχυμεταφορών.  Για το λόγο αυτό κάναμε εκτεταμένη έρευνα εδώ και σχεδόν 2 χρόνια προκειμένου να βρούμε την τεχνολογία που θα μας δώσει αυτό το προβάδισμα. 

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και δυνατότητα που μας δίνει να παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο την διαδρομή όλων των αντικειμένων μέσα στο κέντρο διαλογής, ήταν αυτό που ζητούσαμε. Για να το θέσω αναλογικά, από σήμερα είναι σαν να κάνουμε ένα άλμα από την εποχή της ατμομηχανής,  στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Βάζετε λοιπόν μέσω της καινοτομίας, τις προϋποθέσεις και για πρωτοπορία. Τι μπορούν να περιμένουν οι πολίτες από εσάς στο μέλλον; 

Το νέο κέντρο ρομποτικής διαλογής δείχνει στην πράξη την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας αλλά και του ομίλου ΕΛΤΑ στο σύνολό του. Πρόκειται για μία επένδυση που έρχεται σε συνέχεια υλοποίησης και άλλων καινοτόμων εφαρμογών, όπως η mobile εφαρμογή της ELTA Courier, που επιτρέπει τη συνολική παρακολούθηση ενός δέματος από την παραγγελία της αποστολής έως και την παράδοση του, τη δημιουργία ενός Marketplace, που εύκολα οι πελάτες μας μπορούν να δημιουργούν το δικό τους e-shop πώλησης προϊόντων, εφαρμογές  που εκσυγχρονίζουν εκ βάθρων την εταιρεία και  εξασφαλίζουν καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πελάτες και μικρότερους χρόνους παράδοσης, καθώς επίσης και του Ε-Stamp που πλέον επιτρέπει την αγορά γραμματοσήμου ηλεκτρονικά χωρίς την επίσκεψη σε κάποιο κατάστημα και την αποστολή του γράμματος από οποιοδήποτε σημείο (κουτί) κλπ.  

Ο δρόμος που κινούμαστε, δεν περιλαμβάνει πλέον μόνο την εμπρόθεσμη παράδοση των αντικειμένων που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας. Αντίθετα, περιλαμβάνει μια συνολική στροφή προς την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του πελάτη και την ενίσχυση της εμπειρίας του καταναλωτή, με σύγχρονα προϊόντα και λύσεις που ανταποκρίνονται στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες του, με τελικό προορισμό, να εδραιωθούμε στην ηγετική θέση στην αγορά των ταχυμεταφορών.