Το «θαύμα» της ηλεκτροκίνησης, το Apple Car, o Akio Toyoda και το μέλλον των εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας 

Το «θαύμα» της ηλεκτροκίνησης, το Apple Car, o Akio Toyoda και το μέλλον των εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας 

Δεν πρόλαβε να ανακοινώσει η Apple ότι το αργότερο μέχρι το 2024, από τη γραμμή παραγωγής της θα βγει το πρώτο Apple Car, ως αποτέλεσμα του Project Titan και όλοι αναζητούν περισσότερες πληροφορίες. Και φυσικά οι επενδυτές της Apple προσδοκούν σε ένα νέο ράλι της μετοχής της μητρικής εταιρείας. 

Τα αρχικά σχέδια του οχήματος της Apple Car, μοιάζουν με αυτά του i3 της ΒΜW. Εκτός από τις προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα αναμένεται να διαθέτει και νέα τεχνολογία μπαταριών. Οι μπαταρίες τύπου monocell που εξελίσσει η Apple, θα επιτρέπουν μεγαλύτερη αυτονομία, θα υπερθερμαίνονται λιγότερο εύκολα από τις σημερινές και θα έχουν χαμηλότερο κόστος. 

Να θυμίσουμε πως επικεφαλής του Project Titan είναι ο Doug Field, πρώην υπάλληλος της Apple που έχει περάσει και από την Tesla προτού επαναπροσληφθεί από την εταιρεία τεχνολογίας το 2018 και ο Alexander Hitzinger από τη Porsche. Τα δε προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης, για την αυτόνομη οδήγηση του επιβατικού οχήματος της Apple, αναπτύσσονται από τον ελληνικής καταγωγής μηχανικό John Giannandrea, o οποίος μετακινήθηκε από τη Google στη Apple, το 2017.

Οι χρηματιστηριακές αγορές αποτιμούν πολύ υψηλά τα projects των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και όπως βλέπουμε στο ακόλουθο γράφημα η κεφαλαιοποίηση της Tesla που κυριαρχεί στον χώρο, υπερβαίνει αθροιστικά τις χρηματιστηριακές αποτιμήσεις της Toyota, της Volkswagen, της Daimler, της General Motοrs, της BMW, της Honda και της Ford μαζί.

Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla και των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών

Μπορεί λοιπόν να πυροδότησε το νέο από την Apple, ένα νέο κύμα ενθουσιασμού, όμως με όρους πραγματικής οικονομίας, η συνέντευξη του CEO της Toyota, Akio Toyoda στον Observer, ήρθε να μας προσγειώσει. 

Ο Νο1 της Toyota, ανέφερε ρητά ότι το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα καταρρεύσει εάν η βιομηχανία μετατοπιστεί βιαστικά προς την ηλεκτροκίνηση.

Και αυτό το αναφέρει ο CEO μιας εταιρείας που επενδύει σήμερα περισσότερα από $13 δισ. στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, έχοντας θέσει ως στόχο την παραγωγή 4,5 εκατ. υβριδικών οχημάτων και 1 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030.

Ας θυμηθούμε ότι η Toyota κατασκευάζει μέχρι σήμερα υβριδικά οχήματα, που δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικά και ταυτόχρονα κατασκευάζει και το υδρογονοκίνητο Mirai, που βρίσκεται ήδη στη δεύτερη γενεά του.

Με αφορμή της ανακοινώσεις της Ιαπωνικής κυβέρνησης για τη απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, ο Akio Toyoda υποστηρίζει ότι όσο περισσότερα EV κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερα γίνονται τα πράγματα για το διοξείδιο του άνθρακα. Και αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από τις κυβερνήσεις που επιδιώκουν να ξεφορτωθούν όσο αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα.

Ο Akio Toyoda, ανέφερε σαν παράδειγμα, ότι η Ιαπωνία θα εξαντλούσε την ηλεκτρική ενέργεια της το καλοκαίρι, αν όλα τα οχήματα λειτουργούσαν με ηλεκτρική ενέργεια. 

Η υποδομή, που απαιτείται για την υποστήριξη ενός τέτοιου εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητου στόλου οχημάτων, θα κόστιζε στην Ιαπωνία από $135 έως $358 δισ. 

Και το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας θα έπρεπε να παραχθεί από ορυκτά καύσιμα και φυσικό αέριο. Ένα γεγονός που δεν βοηθά το περιβάλλον.

Οι δηλώσεις του Ιάπωνα manager, μας οδηγούν σε δυο συμπεράσματα. Το πρώτο είναι, ότι η μόδα των ηλεκτρονικών οχημάτων έχει ακόμα μακρύ δρόμο μπροστά της  και ότι δεν θα πρέπει να βιαζόμαστε, ως προς το ύψος των προσδοκιών μας.

Και το δεύτερο είναι ότι, οι ενεργειακές εταιρείες που στηρίζουν την ανάπτυξη τους στις ΑΠΕ, έχουν ένα μέλλον με εκθετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

  

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.