Το ράλι της Ινδίας, οι πρωταγωνιστές και οι προοπτικές
Shutterstock
Shutterstock
Χρηματιστήρια

Το ράλι της Ινδίας, οι πρωταγωνιστές και οι προοπτικές

Η Ινδία ξεχώρισε φέτος στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, αφήνοντας πίσω της το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. 

Η αυξημένη ρευστότητα, η μεγάλη εγχώρια συμμετοχή και η βελτίωση της δυναμικής στο παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον ενίσχυσαν το ινδικό χρηματιστήριο. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Χρηματιστηρίων, στα τέλη Νοεμβρίου το Χρηματιστήριο της Ινδίας ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και έγινε η έβδομη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο.

Ο δείκτης Nifty 50 σημείωσε άλμα σχεδόν 16% μέχρι στιγμής φέτος και κατευθύνεται προς την όγδοη συνεχή χρονιά κερδών. 

Αντίθετα, ο δείκτης αναφοράς Hang Seng του Χονγκ Κονγκ έχει υποχωρήσει 17% από τις αρχές του 2023, σημειώνοντας την τέταρτη κατά σειρά χρονιά πτώσης, εξέλιξη που τον καθιστά ως την αγορά με τη χειρότερη απόδοση μεταξύ των μεγάλων αγορών μετοχών Ασίας-Ειρηνικού. 

Οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και οι στενές οικονομικές συνθήκες συνεχίζουν να επιβαρύνουν τις επενδύσεις, τις εξαγωγές αγαθών και το καταναλωτικό κλίμα. 

Ως εκ τούτου, η οικονομία του Χονγκ Κονγκ είναι έτοιμη για μια ήπια προσγείωση το 2024, καθώς η ετήσια αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ μετριάζεται σε περίπου 2% από το 3,5% του 2023 σύμφωνα με ανάλυση της DBS.

Επιστρέφοντας στο ινδικό χρηματιστήριο, μόνο πέντε από τις 30 μετοχές του δείκτη Nifty Consumption έχουν μέχρι στιγμής αρνητικές αποδόσεις με τη Crompton Greaves, την Page Industries και την Dabur India να είναι στην τριάδα με τις μεγαλύτερες απώλειες. Από την άλλη πλευρά, πολλές μετοχές σημείωσαν άνοδο πάνω από  50%.

Η αισιοδοξία δε για τις οικονομικές προοπτικές της χώρας συνεχίζει να αυξάνεται, παρά το γεγονός ότι η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου οδεύει και αυτή σε γενικές εκλογές το επόμενο έτος. 

Οι δημοσκοπήσεις και οι πρόσφατες πολιτειακές εκλογές υπέδειξαν ότι η σημερινή κυβέρνηση υπό την ηγεσία του κόμματος Bharatiya Janata μπορεί να εξασφαλίσει μια αποφασιστική νίκη. 

Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να προκαλέσει μια περαιτέρω ανοδική πορεία για το ινδικό χρηματιστήριο σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της HSBC. 

Μερικοί εκ των Ινδών πρωταγωνιστών

Σύμφωνα με τη HSBC οι τράπεζες, η υγειονομική περίθαλψη, οι τηλεπικοινωνίες, τα ακίνητα και η ενέργεια είναι οι τομείς που θα έχουν ενδιαφέρον την επόμενη χρονιά.

Τομείς όπως τα αυτοκίνητα -με πρωταγωνίστρια τη γνωστή σε όλους Tata Motors που παράγει αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, επαγγελματικά βαν και στρατιωτικά οχήματα - και οι λιανοπωλητές είναι επίσης σε καλή θέση εκκίνησης. 

Δεν θα διαφωνήσουμε, καθώς ο μεγαλύτερος μοχλός της κατανάλωσης στην Ινδία είναι η ανερχόμενη μεσαία τάξη, με περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα και μια στροφή προς αυξημένες δαπάνες.

Στην πραγματικότητα, η μεσαία τάξη προβλέπεται να οδηγήσει το 75% της συνολικής κατανάλωσης στην Ινδία μέχρι το 2030. 

Οι περισσότερες δε εταιρείες εκ των λιανοπωλητών έχουν χαμηλό ή καθόλου χρέος, αναπτύσσονται γρήγορα και έχουν καλά περιθώρια, καλές ταμειακές ροές και ικανοποιητικούς δείκτες απόδοσης.

Ως εκ τούτου, οι μετοχές του κλάδου πρωταγωνιστούν ήδη.

Πρώτη στη λίστα του κλάδου με κορυφαίες επιδόσεις για το 2023 - άνοδος άνω του 100% - είναι η Trent. Θυγατρική του Ομίλου Tata, η εταιρεία λειτουργεί καταστήματα λιανικής με τις επωνυμίες Westside, Zudio, Star και Landmark.

Στο τέλος του οικονομικού έτους 2023, η εταιρεία εμφανίζει περίπου 680 καταστήματα σε 250 πόλεις της Ινδίας, ενώ το 2024 σχεδιάζει να προσθέσει πάνω από 240 καταστήματα με εκτιμώμενο capex 8 δισ. ινδικές ρουπίες.

Η Ινδία είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο και έχει τον μεγαλύτερο νεαρό πληθυσμό, κάτι που  η Trent σχεδιάζει να κεφαλαιοποιήσει.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε πρόσφατα το «Samoh», μια μάρκα πολυτελών ρούχων, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα τον Απρίλιο του 2023. Σχεδιάζει επίσης να ανοίξει καταστήματα αυτής της μάρκας σε όλη τη χώρα και να αυξήσει τον αριθμό από ένα σε δέκα. Η Trent επενδύει επίσης σε αναδυόμενους τομείς όπως η ομορφιά και η προσωπική περιποίηση. 

Παρά τις αντιξοότητες όπως ο πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 82,7% το οικονομικό έτος 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη δεκαπλασιάστηκαν. Η ανάπτυξη οδηγήθηκε κυρίως από τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας.

Με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, ένα πολλά υποσχόμενο σχέδιο επέκτασης και μια ευνοϊκή θέση στον κλάδο λιανικής, η Trent είναι καλά προετοιμασμένη να κεφαλαιοποιήσει την ανάκαμψη της διακριτικής κατανάλωσης στην ινδική αγορά και  το 2024.

Από τις αγαπημένες των αναλυτών με άνοδο μέχρι στιγμής 73% για το 2023 είναι η DLF

Πρόκειται για μια από τις κορυφαίες μάρκες στον τομέα των ακινήτων της Ινδίας. Διαθέτει τεράστια εμπειρία 75 ετών στην ανάπτυξη οικιστικών και εμπορικών έργων.

Τα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία μειώνει δραματικά το χρέος της, εμφανίζει CAGR 44% ενώ οι προοπτικές σύμφωνα με τη διάμεσο των αναλυτών είναι καλές καθώς η εταιρεία έχει έναν υγιή αγωγό οικιστικών έργων, κοντά στα 200 δις ινδικές ρουπίες  για το 2024.

Μερικά από αυτά είναι το πολυτελές οικιστικό έργο στο DLF 5 της Gurugram, ένα πολυώροφο συγκρότημα ανάπτυξης κατοικιών που χτίζεται στο κέντρο του Chennai και το αναπτυξιακό έργο στο Chandigarh Tri-city.

Τρίτη στη λίστα είναι η Bajaj Auto με άνοδο 74%. Η εταιρεία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών της Ινδίας, με μερίδιο αγοράς 19% στις μοτοσυκλέτες. 

Έχει ισχυρή παρουσία στην κατηγορία των premium μοτοσυκλετών, με μερίδιο 33%, ενώ φέτος η εταιρεία επιτάχυνε σημαντικά τις πωλήσεις της χάρη στην αύξηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά.

Τα περιθώρια της εταιρείας έλαβαν επίσης ώθηση φέτος από την πτώση των τιμών των πρώτων υλών όπως ο χάλυβας. (σ.σ: Σημειωτέον ότι το κόστος των πρώτων υλών αντιπροσώπευε το 67,9% των λειτουργικών εξόδων της Bajaj Auto το FY23).

Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι φέτος η Bajaj Auto ίδρυσε την Chetak Technology για να αξιοποιήσει την ακμάζουσα αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. 

Στόχος αυτής της θυγατρικής είναι να αναπτύξει νέες τεχνολογίες και προϊόντα EV και να έχει τη δική της αποκλειστική μονάδα παραγωγής.

Ήδη οι προσπάθειες της εταιρείας να κεφαλαιοποιήσει την αναπτυσσόμενη βιομηχανία EV φαίνεται να αποδίδουν. Οι εγχώριες πωλήσεις του ηλεκτρικού σκούτερ Chetak της Bajaj Auto που επανακυκλοφόρησε το 2021, αυξήθηκαν πάνω από τέσσερις φορές.

Γι’αυτόν ακριβώς τον λόγο η εταιρία σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο διανομής της σε περισσότερες από 100 πόλεις.

Η Bajaj Auto έχει επίσης σημαντικό διεθνές αποτύπωμα καθώς είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τρίτροχων και μοτοσυκλετών στην Ινδία και εξυπηρετεί περισσότερες από 79 χώρες στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική, τη Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Aποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.