field_kentriki_fotografia
AP
AP
Cyber Monday

Οι δύο αναγνώσεις των στατιστικών

Η Cyber Monday είναι η μεγαλύτερη ημέρα διαδικτυακών αγορών στις ΗΠΑ και φέτος μαζί με την Black Friday αποτελεί για τους αναλυτές ένα σημαντικό σημείο ελέγχου για την πορεία των λιανικών πωλήσεων και κατ' επέκταση για την αντοχή της αμερικανικής οικονομίας απέναντι στον υψηλό πληθωρισμό. 

Φέτος μάλιστα οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν ειδικό βάρος, μιας και σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ τα φυσικά καταστήματα είδαν λιγότερους καταναλωτές, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα λοιπόν με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής, περίπου 196,7 εκατομμύρια αγοραστές  πραγματοποίησαν αγορές κατά τη διάρκεια της πενθήμερης περιόδου διακοπών από την Ημέρα των Ευχαριστιών έως την Cyber Monday και η προκαταρκτική εκτίμηση για τις πωλήσεις σύμφωνα με την Adobe Analytics- μετρά την απόδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου αναλύοντας τις αγορές στο 85% των 100 κορυφαίων καταστημάτων λιανικής στο Διαδίκτυο στις Ηνωμένες Πολιτείες- είναι ότι θα φτάσουν το ρεκόρ των 11,3 έως 11,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Σημειωτέον ότι τα στοιχεία της Αdobe βασίστηκαν σε περισσότερες συναλλαγές συνολικά. Τη Δευτέρα μάλιστα, η εταιρεία σημειώνει ότι οι καταναλωτές ξόδευαν 12,8 εκατομμύρια δολάρια ανά λεπτό!

Οι επιδόσεις αυτές είναι καλές, όμως αν σκεφτεί κανείς ότι οι διαδικτυακές αγορές εξακολουθούν να αποτελούν το 15% έως 17% περίπου του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, οφείλει να είναι συγκρατημένος μέχρι να βγουν τα τελικά στατιστικά όχι μόνο όλου του εορταστικού πενθημέρου αλλά και γενικότερα του Νοεμβρίου ως σύνολο. 

Βλέπετε, παρά το γεγονός ότι πολλές αλυσίδες είχαν ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν τις εκπτώσεις, οι περισσότεροι Αμερικάνοι ακριβώς λόγω των πληθωριστικών πιέσεων στον οικογενειακό προϋπολογισμό, ήταν συγκρατημένοι με τις αγορές τους και περίμεναν το εορταστικό πενθήμερο με τις μεγάλες εκπτώσεις.

Μπορεί λοιπόν σύμφωνα με την εκτίμηση της Adobe Analytics οι πωλήσεις φέτος να αυξήθηκαν από 5,8% έως 8,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας ρεκόρ τόσο για την ημέρα όσο και για το έτος μέχρι στιγμής, όμως

-Μεγάλο μέρος της αύξησης αυτής πρέπει να αποδοθεί στον πληθωρισμό.(σ.σ τον Οκτώβριο αυξήθηκε κατά 7,7%). 

-Ένα άλλο μέρος της αύξησης πρέπει να αποδοθεί στην ως έναν βαθμό «στάση» εμπορίου τους δύο τελευταίους μήνες, καθώς οι Αμερικάνοι ανέβαλαν τα ψώνια τους για εβδομάδες προκειμένου να πετύχουν τις καλύτερες προσφορές.

Αν λοιπόν εξαιρέσουμε τον πληθωρισμό, θα φτάσουμε σε ένα επίπεδο σε πραγματικούς όρους που αν και δεν είναι κακό, δεν είναι και εντυπωσιακό. Σε κάθε περίπτωση όμως, ολοκληρωμένη άποψη θα μπορούμε να έχουμε μόνο όταν δούμε τα νούμερα του Νοεμβρίου συνολικά. 

Μια άλλη μεγάλη κουβέντα είναι αυτή για τα περιθώρια. Όσο μεγαλύτερες οι εκπτώσεις τόσο λιγότερα τα περιθώρια. 

Η Target διαφήμιζε τη Δευτέρα εκπτώσεις έως και 40% ενώ η Amazon έκανε προσφορές έως 60%.  Οι ιστότοποι της Walmart και της Best Buy μείωσαν επίσης τις τιμές κατά εκατοντάδες δολάρια σε φορητούς υπολογιστές και τηλεοράσεις, ενώ συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αdobe, οι αγοραστές βρήκαν εκπτώσεις έως και 27% σε αναγραφόμενες τιμές σε υπολογιστές και διψήφιες εκπτώσεις σχεδόν σε όλες τις άλλες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των ενδυμάτων, των παιχνιδιών και των επίπλων.

Παρά ταύτα, οι καταναλωτές φέτος πλήρωσαν περισσότερα για δημοφιλή προϊόντα, επειδή οι τιμές έχουν αυξηθεί ταχύτερα από τις προσφορές σε πολλές κατηγορίες, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχει η DataWeave.

Αν και λοιπόν οι πωλήσεις της Cyber Monday παρουσίασαν βελτίωση σε σχέση με πέρυσι, όπου είχαν μειωθεί κατά 1,4%, σύμφωνα με την Adobe Analytics- οι έμποροι λιανικής είχαν ξεκινήσει νωρίς τις εορταστικές προσφορές για να αποφύγουν τις ελλείψεις προϊόντων εν μέσω της παγκόσμιας ναυτιλιακής κρίσης- εντούτοις στο τέλος της ημέρας είναι αμφίβολο αν καταναλωτές και λιανέμποροι επωφελήθηκαν ιδιαίτερα.

Τα πρώτα συνολικά νούμερα της Cyber Week

Χθες η Αdobe Analytics έδωσε τις πρώτες συνολικές εκτιμήσεις για όλο το εορταστικό πενθήμερο. Η Ημέρα των Ευχαριστιών σημείωσε πωλήσεις 5,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η Black Friday πωλήσεις 9,12 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και οι δύο εμφανίζουν αυξημένα νούμερα σε σχέση με τις προβλέψεις. 

Το Σαββατοκύριακο είχε πωλήσεις 9,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων και συνολικά, η «Cyber ​​Week» - καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να ψωνίζουν στο Διαδίκτυο - αναμένεται να φτάσει τα 35,27 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις στο διαδίκτυο, ήτοι αυξημένες κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Όπως αναλύσαμε όμως λίγο πιο πάνω, ένα μεγάλο μέρος της αύξησης αυτής οφείλεται στα νέα πληθωριστικά δεδομένα.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.