Η VW ζητά ευνοϊκή μεταχείριση στους δασμούς Τραμπ καθώς η ΕΕ διαπραγματεύεται εμπορική συμφωνία
AP Newsroom
AP Newsroom
Politico

Η VW ζητά ευνοϊκή μεταχείριση στους δασμούς Τραμπ καθώς η ΕΕ διαπραγματεύεται εμπορική συμφωνία

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen αναμένει ότι η ΕΕ και οι ΗΠΑ θα καταλήξουν σε εμπορική συμφωνία που θα μειώσει τους δασμούς στα αυτοκίνητα στο 15%, αλλά επιπλέον ζητά ειδικές εξαιρέσεις για την ίδια.

Ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε ο Ντόναλντ Τραμπ έχει κοστίσει στη Volkswagen 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ από τότε που η Ουάσιγκτον επέβαλε 25% δασμούς στα αυτοκίνητα, τον Απρίλιο.

Η εταιρεία αποκάλυψε το μέγεθος της ζημιάς στην τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου την Παρασκευή - προσφέροντας έτσι την πρώτη εικόνα για το οικονομικό κόστος των δασμών σε επενδυτές και φορείς χάραξης πολιτικής.

Η Volkswagen ανέφερε λειτουργικά κέρδη 6,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του έτους - ποσό που είναι μειωμένο κατά 33% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία αναθεώρησε επίσης τις οικονομικές της προβλέψεις, δηλώνοντας ότι πλέον αναμένει λειτουργικό περιθώριο κέρδους 4% έως 5%, αντί για την προηγούμενη εκτίμηση 5,5% έως 6,5%.

«Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι η κατάσταση με τους δασμούς είναι προσωρινή», δήλωσε ο CEO Oliver Blume στην τηλεδιάσκεψη. «Αν οι τρέχοντες δασμοί παραμείνουν, το βάρος θα αυξηθεί σε αρκετά δισεκατομμύρια».

Η ΕΕ επιδιώκει μια συμφωνία παρόμοια με αυτή που πέτυχε η Ιαπωνία, η οποία προβλέπει βασικό δασμό 15%, σύμφωνα με το POLITICO. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ η ΕΕ προετοιμάζεται για αντίμετρα σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία μέχρι την προθεσμία της 1ης Αυγούστου.

Η Volkswagen επίσης ελπίζει σε ειδικές ρυθμίσεις για τον κλάδο των αυτοκινήτων.

«Θα πρέπει να είναι εφικτό να υπάρξει ειδική συμφωνία σε επίπεδο εταιρείας ανάμεσα στις ΗΠΑ και τις αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο Blume σε ξεχωριστή συνέντευξη Τύπου.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν σε ένα έντονο παρασκήνιο για ένα σύστημα εξαγωγών που θα μειώνει τους δασμούς, αντισταθμίζοντας τις εισαγωγές από την ΕΕ με τα μοντέλα που παράγονται στις ΗΠΑ και εξάγονται στο εξωτερικό.

Η πρόταση έπεσε στο κενό στις ΗΠΑ και προκάλεσε την οργή άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, τα οποία φοβούνται ότι ένα τέτοιο σύστημα θα μεταφέρει την παραγωγή εκτός ΕΕ και θα επιταχύνει την αποβιομηχάνιση της ευρωπαϊκής ηπείρου. Επιπλέον, θα ωφελούσε κυρίως δύο κατασκευαστές: τη BMW και τη Mercedes-Benz.

Η Volkswagen, από την πλευρά της, θέλει να προσφέρει τεράστιες επενδύσεις και να έχει τη δυνατότητα να λάβει έκπτωση στους δασμούς, ενώ επιθυμεί να διατηρήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για το σύστημα αντιστάθμισης εξαγωγών στο μέλλον, δήλωσε ο Oliver Blume.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει 14 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Blume, μέσω τοπικών συνεργασιών παραγωγής και της κατασκευής ενός νέου εργοστασίου στη Νότια Καρολίνα, το οποίο θα παράγει τα μοντέλα Scout, που διατίθενται αποκλειστικά σε ΗΠΑ και Καναδά. Η πρόταση είναι αυτό το ποσό να συμψηφιστεί με οποιονδήποτε δασμό θα καλούνταν να πληρώσει η εταιρεία.

Ωστόσο, η Volkswagen προειδοποίησε ότι μια συμφωνία 15% με την ΕΕ λύνει μόνο μέρος του προβλήματος, καθώς παραμένει σε ισχύ ο δασμός 25% για εξαγωγές από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ - χώρα όπου η Volkswagen και άλλοι κατασκευαστές έχουν εκτεταμένες παραγωγικές μονάδες.

Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν έντονα στη συμφωνία με την Ιαπωνία, καθώς ορισμένα οχήματα που κατασκευάζονται από αμερικανικές εταιρείες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν υψηλότερους δασμούς από κάποια αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στο εξωτερικό.