Η Uber αναζητά κεφάλαια για την επέκταση του στόλου ρομποταξί
Shutterstock
Shutterstock

Η Uber αναζητά κεφάλαια για την επέκταση του στόλου ρομποταξί

Η Uber βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων και τράπεζες για τη χρηματοδότηση του τομέα των ρομποταξί, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ντάρα Χοσροουσάχι. Ο τεχνολογικός κολοσσός των μεταφορών ποντάρει στην ευρεία εξάπλωση αυτής της αναδυόμενης, αλλά και ιδιαίτερα ελεγχόμενης, τεχνολογίας.

Ήδη η Uber προσφέρει υπηρεσίες ρομποταξί σε συνεργασία με την Waymo – θυγατρική της Alphabet – μέσω της εφαρμογής της σε Όστιν και Ατλάντα. Παράλληλα, έχει συνάψει από τον Ιούλιο μια συμφωνία ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων που προβλέπει την ανάπτυξη άνω των 20.000 οχημάτων σε βάθος εξαετίας. Τα οχήματα αυτά θα κατασκευάζονται από την εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Lucid και θα ενσωματώνουν την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Nuro.

Ο Χοσροουσάχι παρουσίασε τις συνεργασίες αυτές ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που περιλαμβάνει τρία επιχειρηματικά μοντέλα για τα ρομποταξί: καταβολή σταθερού τιμήματος σε εταίρους που κατέχουν τα οχήματα, επιμερισμό εσόδων με διαχειριστές στόλων και ιδιοκτησία οχημάτων με παράλληλη παραχώρηση άδειας χρήσης λογισμικού για αυτόνομη οδήγηση.

«Μιλάμε με εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων, έχουμε ήδη μιλήσει με τράπεζες», δήλωσε ο CEO. «Μόλις αποδείξουμε το μοντέλο εσόδων, δηλαδή πόσα μπορούν να αποφέρουν αυτά τα οχήματα ημερησίως, θα υπάρξει άφθονη χρηματοδότηση».

Προς το παρόν, η Uber σχεδιάζει να αξιοποιήσει ένα «μέτριο» ποσοστό από τις ετήσιες ταμειακές ροές της, που ανέρχονται σε περίπου 7 δισ. δολάρια, για την ανάπτυξη του προγράμματος. Η εταιρεία δεν αποκλείει επίσης την πώληση μειοψηφικών μετοχών σε θυγατρικές εταιρείες προκειμένου να επιταχύνει την επέκταση.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η μαζική ανάπτυξη του στόλου ρομποταξί θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος της Uber, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από οδηγούς, και να ενισχύσει την κερδοφορία της.

Παρά τη στενή ρυθμιστική εποπτεία και τις επιφυλάξεις για την ευρύτερη αποδοχή της τεχνολογίας, αρκετές εταιρείες – μεταξύ των οποίων η Tesla (TSLA) και η αμερικανική ηγέτιδα Waymo – επιταχύνουν τις προσπάθειες για να βγάλουν ρομποταξί στους δρόμους. Ο Ίλον Μασκ έχει δηλώσει ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο θα μπορούσε να αξίζει τρισ. δολάρια.

Η Waymo δραστηριοποιείται ήδη σε πέντε πόλεις των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του Σαν Φρανσίσκο. Η Tesla εγκαινίασε υπηρεσία ρομποταξί στο Όστιν τον Ιούνιο, ενώ ξεκίνησε και δοκιμαστική λειτουργία υπηρεσιών ride-hailing στην περιοχή του Κόλπου τον περασμένο μήνα.

Η Uber από την πλευρά της δήλωσε ότι δεν έχει παρατηρήσει κάποια μεταβολή στη ζήτηση στις αγορές του Όστιν ή του Σαν Φρανσίσκο μετά την είσοδο της Tesla.

«Για πολλές από αυτές τις εταιρείες, φαίνεται ότι η επένδυση στον χώρο των ρομποταξί αξίζει τον κόπο, καθώς υπάρχουν φιλόδοξες προβλέψεις για το μέγεθος της συνολικής αγοράς», σχολίασε ο Κεν Μαχόνεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Mahoney Asset Management.

TSLA: Αγορά ή αποχή;

Μην χάσετε την επόμενη μεγάλη επενδυτική ευκαιρία! Η ProPicks AI αξιοποιεί έξι χαρτοφυλάκια με κορυφαίες επιλογές μετοχών από τεχνητή νοημοσύνη που έχουν σημειώσει εξαιρετικές αποδόσεις μέσα στο 2024. Μόνο φέτος, η πλατφόρμα εντόπισε 2 μετοχές με άνοδο άνω του 150%, άλλες 4 που ξεπέρασαν το 30% και 3 ακόμη με απόδοση πάνω από 25%. Αν παρακολουθείτε τη μετοχή της TSLA, τώρα είναι η στιγμή να μάθετε αν βρίσκεται ανάμεσα στις επιλογές του ProPicks AI.