Έξοδος από την εντατική

Έξοδος από την εντατική

«Η σημερινή είναι μία μεγάλη ημέρα για την επιστήμη και την ανθρωπότητα», δήλωσε ο Άλμπερτ Μπουρλά, ο ελληνικής καταγωγής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer αμέσως μετά την ανακοίνωση της εταιρείας  πως οι κλινικές έρευνες δείχνουν ότι το εμβόλιο που παρασκεύασε είναι αποτελεσματικό και πως προφυλάσσει πάνω από το 90% των περιπτώσεων μόλυνσης.

Το πρώτο «κύμα» της χθεσινής συνεδρίασης του χρηματιστηρίου σηματοδοτήθηκε από ένα μίγμα θετικών ειδήσεων από την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από την Moody’s, την επιβεβαιωμένη νίκη του Joe Biden και την συνεπακόλουθη είσοδο των αποδόσεων των κρατικών ομολόγων διετίας και τριετίας στο προνομιακό κλαμπ των κρατικών τίτλων χρέους τα οποία διαπραγματεύονται με αρνητικό επιτόκιο.

Το δεύτερο «κύμα», απότοκο της είδησης για το εμβόλιο, συνετέλεσε στην εκρηκτικότητα του μίγματος  που οδήγησε τον Γενικό Δείκτη στην μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο των τελευταίων 9 ετών και 3 μηνών, προσθέτοντας στην συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς 4,385 δισ. ευρώ, δείχνοντας την έξοδο από την εντατική που βρίσκεται εδώ και μήνες.

Σε όλο αυτό το διάστημα από χαμηλότερη αφετηρία για την επάνοδο του lockdown ξεκινούν οι μετοχές των εταιρειών που επλήγησαν περισσότερο, όπως  των μεταφορών και του τουρισμού. Η Aegean κατέγραψε από τα υψηλά έτους απώλειες 77% με την Autohellas  να έχει υποχωρήσει κατά 64% και να υπολείπονται μόνο των τραπεζικών τίτλων.

Η αντίδρασή τους στο ανοδικό «ποντάρισμα» ήταν αναπόδραστα εκρηκτική, η μεν Αegean έκλεισε στο limit up, δε Autohellas στο 18,58% με ικανοποιητικό όγκο συναλλαγών.

Στο α΄ εξάμηνο η αεροπορική εταιρεία υπέστη βαρύ πλήγμα από την σχεδόν ολοκληρωτική καθήλωση των αεροσκαφών της τον Απρίλιο και το Μάιο, με αποτέλεσμα ο τζίρος να προσγειώνεται στα 40 εκατ. ευρώ και οι ζημιές να απογειώνονται στα 158 εκατ. ευρώ. Στο τρίτο τρίμηνο  μετά την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις, ο όμιλος επανέφερε σταδιακά ένα μέρος του δικτύου του  στο 40% των πτήσεων εξωτερικού και το 60% περίπου των πτήσεων εσωτερικού. Συνολικά η εταιρεία «έκαψε» 160 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο, μεταθέτοντας και την ημερομηνία παράδοσης 7 αεροσκαφών της οικογένειας Α320 neo από το 2022–2023 στο 2025-2026.

Όσον αφορά την Autohellas, οι 40 μέρες καθολικού κλεισίματος της αγοράς ,περιόρισαν την δραστηριότητα εμπορίας καινούργιων και τον κλάδο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ το δεύτερο  τρίμηνο  οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό ήταν σχεδόν μηδενικές, γεγονός που περιόρισε δραστικά τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Αντιθέτως, ο κλάδος μακροχρόνιων μισθώσεων έμεινε ανεπηρέαστος αφού οι συμβάσεις παρέμειναν ενεργές.

Με αυτά τα δεδομένα, το 2ο τρίμηνο στηρίχθηκε στη δραστηριότητα των μακροχρόνιων μισθώσεων αλλά και στη σταδιακή ανάκαμψη της εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων μετά την πάροδο του lockdown και τη σταδιακή άρση των περιορισμών στη μετακίνηση μετά τα μέσα Μαΐου.  Έτσι, ο δε κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 18,3%  τα δε  κέρδη υποχώρησαν δραματικά από 18 εκατ. ευρώ το 2019 στα μόλις 1,1 εκατ. ευρώ τη φετινή περίοδο. 

Η ανθρωπότητα φαίνεται ότι βλέπει φως στο τούνελ και δεν είναι το τραίνο που έρχεται από απέναντι. Η έλευση ενός ή περισσοτέρων εμβολίων σηματοδοτεί την αρχή του τέλους μιας σπάνιας περιόδου παγκόσμιου φόβου, αν και ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς.

Οι υγειονομικές, οικονομικές και επενδυτικές προεκτάσεις θα είναι αξιοσημείωτες και οι εταιρείες με ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, καλά ταμειακά διαθέσιμα, που διαθέτουν και επενδυτικά προγράμματα με όραμα αν και επλήγησαν ιδιαίτερα, θα αναρρώσουν με ταχείς ρυθμούς την επόμενη ημέρα.

*Αποποίηση Ευθύνης:Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.