Τα προβλήματα της Tesla ξεπερνούν κατά πολύ την πρόσφατη διαμάχη του Διευθύνοντος Συμβούλου Ίλον Μασκ με τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κατηγόρησε τον πρώην «πρώτο φίλο» ότι «ξεπέρασε εντελώς τα συνηθισμένα» σε μια χαστουκιστή διαμάχη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Σαββατοκύριακο.
Αλλά ενώ οι πρόσφατες διαμάχες μεταξύ του Μασκ και του Τραμπ τραβούν όλη την προσοχή, οι προοπτικές για τα έσοδα και τα κέρδη της Tesla έχουν επιδεινωθεί σημαντικά.
Οι μετοχές της Tesla έκλεισαν τη Δευτέρα με πτώση 6,8%, καθώς οι επενδυτές ανησυχούσαν για τις επιπτώσεις των τελευταίων πολιτικών κινήσεων του Μασκ, παρά τις υποσχέσεις του να επικεντρωθεί εκ νέου στην εταιρεία. Ανέκαμψαν μόνο κατά 1,3% στις συναλλαγές της Τρίτης.
«Πολύ απλά, το γεγονός ότι ο Μασκ βυθίζεται βαθύτερα στην πολιτική και τώρα προσπαθεί να αντιμετωπίσει το κατεστημένο του Beltway είναι ακριβώς η αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που θέλουν να ακολουθήσει οι επενδυτές/μέτοχοι της Tesla σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο για την ιστορία της Tesla», έγραψε ο Νταν Άιβες, αναλυτής της Wedbush Securities, ο οποίος είναι γνωστός για την αισιοδοξία του για την εταιρεία.
«Η Tesla οδεύει σε ένα από τα πιο σημαντικά στάδια του κύκλου ανάπτυξής της, με το αυτόνομο και ρομποτικό μέλλον να είναι πλέον προ των πυλών και δεν μπορεί να αφήνει τον Μασκ να ξοδεύει όλο και περισσότερο χρόνο δημιουργώντας ένα πολιτικό κόμμα που θα απαιτήσει αμέτρητο χρόνο, ενέργεια και πολιτικό κεφάλαιο», έγραψε.
Παρόλα αυτά, ο Άιβς διατήρησε τη σύσταση αγοράς και την τιμή - στόχο των 500 δολαρίων για τη μετοχή στο σημείωμά του. Ωστόσο, οι αναλυτές της Γουίλιαμ Μπλέρ μείωσαν τη σύστασή τους για τη μετοχή σε «απόδοση της αγοράς» ή ουδέτερη, και επίσης μείωσαν την πρόβλεψη κερδών για την εταιρεία.
Το νομοσχέδιο του Τραμπ όχι μόνο αφαίρεσε την φορολογική πίστωση των 7.500 δολαρίων για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αλλά και κατάργησε τις οικονομικές κυρώσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν επιτυγχάνουν τους ομοσπονδιακούς στόχους εκπομπών. Επιπλέον, τα πρόστιμα για τις εκπομπές έχουν ιστορικά αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εξακολουθούν να κατασκευάζουν κυρίως βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά να αγοράζουν «κανονιστικές πιστώσεις» από εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.