Agentic One: Το 2025 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στο εμπόριο
Investing

Agentic One: Το 2025 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στο εμπόριο

Οι αναλυτές της Bernstein δήλωσαν αυτή την εβδομάδα ότι η ενσωμάτωση ενός συστήματος πληρωμών στο ChatGPT από την OpenAI σηματοδοτεί μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται το ηλεκτρονικό εμπόριο, εισάγοντας αυτό που αποκαλούν “την αρχή μιας νέας εποχής στο εμπόριο - The Agentic One''.

Η κίνηση αυτή, όπως ανέφερε η Financial Times, θα επιτρέπει στους χρήστες να ολοκληρώνουν αγορές χωρίς να εγκαταλείπουν τη συνομιλία, με τους εμπόρους να καταβάλλουν προμήθειες συνεργασίας (affiliate) και πιθανώς τέλη επεξεργασίας πληρωμών.

«Η απόλυτη χρήση της Tεχνητής Νοημοσύνης για τον καταναλωτή είναι ένας “agent” που μπορεί να μας βοηθήσει να αποφύγουμε τη βαρετή διαδικασία της online αγοράς - να βρίσκει το σωστό προϊόν/υπηρεσία, αυθεντικές αξιολογήσεις, τιμές, προσφορές και να συμπληρώνει αυτόματα τις φόρμες», έγραψε η Bernstein.

Εκτιμούν ότι αυτή η στροφή θα μπορούσε να αυξήσει την ετήσια ανάπτυξη του λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 1,5 έως 2,5 ποσοστιαίες μονάδες.

Η Bernstein βλέπει αυτή την εξέλιξη ως μέρος μιας ευρύτερης μεταμόρφωσης:
«Το πρακτορικό εμπόριο (agentic commerce) μπορεί να ξεκλειδώσει νέα εμπορικά μοντέλα, να μετασχηματίσει τα υπάρχοντα και να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο περνάμε τον χρόνο μας στο διαδίκτυο», ανέφεραν οι αναλυτές.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι η προηγούμενη κυκλοφορία της υπηρεσίας Operator από την OpenAI, σε συνεργασία με εταιρείες όπως η Uber (NYSE:UBER), DoorDash (NASDAQ:DASH) και Instacart (NASDAQ:CART), έδειχνε ήδη ξεκάθαρα αυτήν την πορεία.

Μεγάλοι πάροχοι πληρωμών, όπως η Visa (NYSE:V), Mastercard (NYSE:MA), Stripe και PayPal (NASDAQ:PYPL), φέρονται να προσαρμόζουν ήδη τα προϊόντα τους με δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης, γεγονός που υποδηλώνει ότι δίκτυα καρτών και επεξεργαστές όπως η Adyen (AS:ADYEN) ενδέχεται να ωφεληθούν.

«Οι κάρτες (και οι Visa/Mastercard) φαίνεται να είναι οι νικητές - όχι τα stablecoins», σημείωσε η Bernstein, προσθέτοντας ότι τα ψηφιακά πορτοφόλια ενδέχεται να παρακαμφθούν αν δεν εξελιχθούν για να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο οικοσύστημα.

Παρόλα αυτά, παραμένουν ερωτήματα. Η Bernstein επισήμανε ως βασικές αβεβαιότητες την κλίμακα της επισκεψιμότητας που μπορεί να προσελκύσει η OpenAI και τον ενδεχόμενο αντίκτυπο στις "διαφημίσεις και πληρωμές εντός πλατφόρμας, καθώς και στις άμεσες σχέσεις με τους καταναλωτές".