ΗΔΙΚΑ: Τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού σε πολίτες και δημόσιο
Shutterstock
Shutterstock

ΗΔΙΚΑ: Τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού σε πολίτες και δημόσιο

Η Ελλάδα έχει μπροστά της δύο κρίσιμα χρόνια προκειμένου να πετύχει την ψηφιακή μεταρρύθμισή της σε θέματα που αφορούν την Υγεία. Εμβληματικά έργα, άνω των 265 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων ο ατομικός φάκελος υγείας και η αναβάθμιση των ΙΤ συστημάτων των νοσοκομείων, βρίσκονται σε δρόμο υλοποίησης, ενώ άλλα, όπως το e-ραντεβού στα δημόσια νοσοκομεία, δρομολογούνται, ώστε όλα να έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025.

Τους τελευταίους μήνες στο επίκεντρο βρίσκεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών Υγείας, με στόχο τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και παράλληλα τη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που διατίθενται σήμερα στην Υγεία.

Τα έργα, που χρηματοδοτούνται κυρίως από το Ταμείο Ανάκαμψης, που επιβλέπει και συντονίζει η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), ως εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, φέρνουν την Ελλάδα στην εμπροσθοφυλακή της ψηφιακής υγείας, βελτιώνοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

«Η αγωνία μας είναι να προλάβουμε. Το 2023 ήταν η χρονιά των διαγωνισμών, ενώ η διετία 2024-2025 είναι η περίοδος της υλοποίησης. Το 2024 θα είναι ένα δύσκολο έτος, γιατί τα έργα περνάνε στη φάση της υλοποίησης. Όλοι θα πρέπει να ενεργοποιηθούν, ώστε να εκτελεστούν επιτυχώς και να αρχίσουν να φαίνονται τα αποτελέσματα στους πολίτες» έχει δηλώσει η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα.

Σε συζήτηση με θέμα «Revolutionizing Healthcare: The Power of Digitized Health Data» στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η κυρία Τσούμα αναφέρθηκε στον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας του ασθενούς και στη συνεχή εξέλιξη του συστήματος και των υπηρεσιών που παρέχονται σε πολίτες και παρόχους υγείας, όπως στα δεδομένα που αντλεί από το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, στο ψηφιακό βιβλιάριο υγείας του ασθενή, και το ψηφιακό βιβλιάριο υγείας των παιδιών που παρέχονται από το myHealth app.

Όπως υπογράμμισε, οι υπηρεσίες αυτές είναι αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και του υπουργού του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, Υπεύθυνο για τις πολίτικες Υγείας και του κ. Δημήτρη Παπαστέργιου, Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπεύθυνο για τις πολίτικες Ψηφιακής Μεταρρύθμισης.

Τόνισε, επίσης, την ανάγκη ομογενοποίησης και κοινής κωδικοποίησης των συστημάτων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ώστε να δημιουργηθούν κοινά ποιοτικά δεδομένα, που σε συνδυασμό με τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων θα πετύχουν την αναδιαμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την πλήρη ολοκλήρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας των πολίτων.

Η κυρία Τσούμα ανέφερε ότι ήδη περισσότεροι από 600.000 πολίτες έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή myHealth app στο κινητό τους τηλέφωνο και έχουν άμεση εικόνα του ιατρικού τους ιστορικού, των παραπεμπτικών, των εργαστηριακών τους εξετάσεων, των ιατρικών τους βεβαιώσεων, των ηλεκτρονικών τους ραντεβού καθώς και δράσεων προληπτικής ιατρικής myHealth. Η σωστή επεξεργασία όλων των δεδομένων που δημιουργούνται στο σύστημα Υγείας της χώρας δεν συνιστά αυτοσκοπό αλλά επιστρέφει στον πολίτη με τη μορφή ποιοτικών υπηρεσιών, υπογράμμισε η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ.

Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η τεχνική κεντρικοποίηση των πληροφορικών συστημάτων υγείας, τόνισε η κυρία Τσούμα, προσθέτοντας ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των νησίδων πληροφορίας με κατακερματισμένα δεδομένα που είναι εγκατεστημένα σε τοπικό επίπεδο σε διάφορες μονάδες και Φορείς, με αποτέλεσμα να καθίστανται μη επεξεργάσιμα σε οριζόντιο επίπεδο.