Το WhatsApp δεν θα λανσάρει διαφημίσεις στην ΕΕ πριν το 2026
Shutterstock
Shutterstock
POLITICO

Το WhatsApp δεν θα λανσάρει διαφημίσεις στην ΕΕ πριν το 2026

Η Meta σχεδιάζει να εφαρμόσει ένα νέο διαφημιστικό μοντέλο στο WhatsApp τους επόμενους μήνες, όμως έχει ήδη ενημερώσει τη ρυθμιστική αρχή απορρήτου της Ιρλανδίας, ότι η αλλαγή αυτή δεν θα επηρεάσει τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από το 2026.

Η Meta ανακοίνωσε τη Δευτέρα (16/06) ότι θα προστεθούν νέες δυνατότητες στην καρτέλα «Ενημερώσεις» (Updates) του WhatsApp, συμπεριλαμβανομένων στοχευμένων διαφημίσεων και μοντέλων συνδρομής. Οι αλλαγές αυτές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται παγκοσμίως μέσα στους επόμενους μήνες.

Ωστόσο, η ανακοίνωση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από οργανώσεις προστασίας της ιδιωτικότητας, κυρίως επειδή η Meta σχεδιάζει να αξιοποιήσει προτιμήσεις διαφημίσεων και πληροφορίες» από τους λογαριασμούς των χρηστών στο Facebook και στο Instagram, εφόσον αυτοί έχουν συνδεθεί με το WhatsApp.

Μιλώντας την Πέμπτη (19/06), ο Επίτροπος Ντες Χόγκαν της Ιρλανδικής Επιτροπής Προστασίας Δεδομένων (DPC), υπεύθυνος για την εφαρμογή του GDPR στην ΕΕ έναντι της Meta, δήλωσε ότι η WhatsApp τους έχει διαβεβαιώσει πως το νέο διαφημιστικό προϊόν δεν θα κυκλοφορήσει στην αγορά της ΕΕ πριν από το 2026.

«Το νέο προϊόν δεν θα λανσαριστεί στην ΕΕ πριν από το 2026. Μας το έχει γνωστοποιήσει η WhatsApp και θα έχουμε συναντήσεις μαζί τους για να συζητήσουμε τυχόν ζητήματα περαιτέρω», είπε χαρακτηριστικά. Ο Hogan πρόσθεσε πως το θέμα θα συζητηθεί και με άλλες ευρωπαϊκές αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων ώστε να μεταφερθούν οι κοινές ανησυχίες.

Εκπρόσωπος της WhatsApp επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για μια παγκόσμια αναβάθμιση, η οποία εφαρμόζεται σταδιακά σε όλο τον κόσμο.

Η Meta, στην ανακοίνωσή της, υποστήριξε ότι τα νέα χαρακτηριστικά έχουν σχεδιαστεί «με τον πιο φιλικό προς την ιδιωτικότητα τρόπο» και τόνισε ότι η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ WhatsApp, Facebook και Instagram θα γίνεται μόνο με τη συγκατάθεση του χρήστη, όταν δηλαδή οι λογαριασμοί του είναι συνδεδεμένοι.

Η Meta έχει στο παρελθόν καθυστερήσει την κυκλοφορία βασικών προϊόντων τεχνητής νοημοσύνης στην ΕΕ λόγω παρόμοιων επιφυλάξεων που διατύπωσε η Ιρλανδική αρχή.

Ο αναπληρωτής Επίτροπος Ντέιλ Σάντερλαντ σημείωσε ότι δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο με τη Meta για το διαφημιστικό μοντέλο του WhatsApp. «Είμαστε ακόμη στην αρχή, θα συνεργαστούμε μαζί τους όπως κάνουμε σε κάθε νέο χαρακτηριστικό ή ζήτημα που μας φέρνουν ... και αυτή τη στιγμή είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν υπάρχουν ή όχι «κόκκινες γραμμές», ανέφερε.