Μια ομάδα κορυφαίων τεχνολογικών εταιρειών συνεργάζεται με δύο σωματεία εκπαιδευτικών για να εκπαιδεύσει 400.000 δασκάλους και καθηγητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Τεχνητή Νοημοσύνη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Όπως αναφέρει το CNN, η Εθνική Ακαδημία Διδασκαλίας της Τεχνητής Νοημοσύνης, που ανακοινώθηκε την Τρίτη, είναι μια πρωτοβουλία ύψους 23 εκατομμυρίων δολαρίων με την υποστήριξη των Microsoft, OpenAI, Anthropic, της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών και της Ένωσης Εκπαιδευτικών της Νέας Υόρκης.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας, η ομάδα αναφέρει ότι θα αναπτύξει εκπαιδευτικό πρόγραμμα AI για εκπαιδευτικούς, το οποίο θα διατίθεται διαδικτυακά και σε φυσική τοποθεσία στη Νέα Υόρκη.
Η ανακοίνωση έρχεται καθώς τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς πασχίζουν να αποφασίσουν αν και πώς πρέπει να χρησιμοποιείται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη.
Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι μαθητές γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν μια τεχνολογία που ήδη μεταμορφώνει τον εργασιακό χώρο, ενώ οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να αυτοματοποιήσουν ορισμένα καθήκοντα και να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην άμεση επαφή με τους μαθητές.
Όμως η Τεχνητή Νοημοσύνη εγείρει επίσης ηθικά και πρακτικά ερωτήματα, που συχνά συνοψίζονται στο εξής: Αν τα παιδιά χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθηθούν στις σχολικές εργασίες και οι εκπαιδευτικοί την αξιοποιούν για να προετοιμάσουν μαθήματα ή να διορθώσουν εργασίες, πού μπαίνει η γραμμή ανάμεσα στην ενίσχυση της μάθησης και την υπονόμευσή της;
Ορισμένα σχολεία έχουν απαγορεύσει τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις τάξεις, ενώ άλλα την έχουν αγκαλιάσει.
Στη Νέα Υόρκη, το Υπουργείο Παιδείας απαγόρευσε τη χρήση του ChatGPT σε σχολικές συσκευές και δίκτυα το 2023, πριν αντιστρέψει την απόφαση λίγους μήνες αργότερα και δημιουργήσει ένα εργαστήριο πολιτικής για την Τεχνητή Νοημοσύνη με στόχο να εξετάσει τις δυνατότητές της.
Η νέα ακαδημία ελπίζει να δημιουργήσει ένα εθνικό πρότυπο για το πώς τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στο αναλυτικό τους πρόγραμμα και στις διδακτικές τους πρακτικές, χωρίς να επιβαρυνθούν με επιπλέον διοικητικό έργο, το οποίο συχνά κουράζει τους εκπαιδευτικούς.
«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τεράστιες δυνατότητες αλλά και μεγάλες προκλήσεις και είναι δική μας ευθύνη ως εκπαιδευτικών να διασφαλίσουμε ότι η AI θα εξυπηρετεί τους μαθητές μας και την κοινωνία, όχι το αντίστροφο», δήλωσε η πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών, Ράντι Βάινγκαρτεν, σε γραπτή δήλωσή της.
«Η ακαδημία θα είναι ένας χώρος όπου οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό των σχολείων θα μαθαίνουν για την AI — όχι μόνο πώς λειτουργεί, αλλά πώς να τη χρησιμοποιούν με σύνεση, ασφάλεια και ηθική», πρόσθεσε.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει εργαστήρια, διαδικτυακά μαθήματα και επιμορφώσεις δια ζώσης, σχεδιασμένα από ειδικούς στην AI και εκπαιδευτικούς, ενώ τα μαθήματα θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο.
Η Microsoft πρόκειται να επενδύσει 12,5 εκατομμύρια δολάρια στην εκπαιδευτική προσπάθεια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και η OpenAI θα συνεισφέρει 10 εκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 2 εκατομμύρια θα είναι σε είδος, όπως πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους. Η Anthropic σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια κατά το πρώτο έτος του έργου και ενδέχεται να δαπανήσει ακόμη περισσότερα στη συνέχεια.
Οι εμπλεκόμενες τεχνολογικές εταιρείες αναμένεται επίσης να επωφεληθούν, αποκομίζοντας ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς και πιθανώς προωθώντας τα εργαλεία AI τους στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών σε όλη τη χώρα.
Παρόμοιες εκπαιδευτικές συνεργασίες έχουν αποβεί ωφέλιμες για τις τεχνολογικές εταιρείες στο παρελθόν — τα Chromebook της Google, για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται ευρέως, εν μέρει χάρη στην εξάπλωσή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο Κρις Λεχάν, επικεφαλής παγκόσμιων υποθέσεων στην OpenAI, δήλωσε στο CNN κατά την παρουσίαση του προγράμματος στη Νέα Υόρκη την Τρίτη, ότι η εκπαίδευση θα είναι ένας συνδυασμός γενικών πληροφοριών για το πώς λειτουργούν τα συστήματα AI και ειδικών οδηγιών για τα εργαλεία των Microsoft, OpenAI και Anthropic.
Υπάρχει επίσης η προοπτική να αναπτυχθούν νέα προϊόντα AI από ή σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.
«Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι, στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εφοδιάζουμε τα παιδιά, τους μαθητές, με τις δεξιότητες που θα χρειαστούν για να επιτύχουν σε αυτό που αποκαλούμε εποχή της νοημοσύνης;» είπε ο Λεχάν κατά την εκδήλωση.
«Και αυτό δεν μπορεί να γίνει, αν δεν δοθεί η δυνατότητα στους δασκάλους να κάνουν αυτή τη δουλειά», κατέληξε.