Η Google ανακοίνωσε τη Δευτέρα μια νέα λειτουργία για τον browser, Chrome, που θα παρέχει αξιολογήσεις καταστημάτων βασισμένες σε Τεχνητή Νοημοσύνη στους αγοραστές στις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο να τους βοηθήσει να επιλέγουν τα καλύτερα σημεία για τις αγορές τους.
Σύμφωνα με το TechCrunch, η νέα δυνατότητα, η οποία θα ενεργοποιείται πατώντας ένα εικονίδιο στα αριστερά της γραμμής διευθύνσεων του browser, θα εμφανίζει ένα αναδυόμενο παράθυρο με πληροφορίες για τη φήμη του καταστήματος όσον αφορά την ποιότητα προϊόντων, την εμπειρία αγορών, τις τιμές, την εξυπηρέτηση πελατών και τις επιστροφές.
Η λειτουργία, που προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο στα αγγλικά, θα δημιουργεί συνοπτικές αξιολογήσεις αντλώντας στοιχεία από κριτικές συνεργατών, μεταξύ των οποίων οι Bazaarvoice, Bizrate Insights, Reputation.com, Reseller Ratings, ScamAdviser, Trustpilot, TurnTo, Yotpo, Verified Reviews και άλλοι.
Αρχικά, η δυνατότητα θα είναι διαθέσιμη μόνο στο Chrome για υπολογιστές. Όταν ζητήθηκε σχετικό σχόλιο, η Google δεν επιβεβαίωσε αν ή πότε οι περιλήψεις αξιολογήσεων θα φτάσουν και στις κινητές συσκευές.
Σύμφωνα με την Google, ο στόχος της λειτουργίας είναι να προσφέρει μια πιο ασφαλή και αποδοτική εμπειρία αγορών. Ωστόσο, η νέα δυνατότητα ενισχύει επίσης τη θέση της Google έναντι του λιανεμπορικού «κολοσσού» Amazon, ο οποίος ήδη χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για τη σύνοψη αξιολογήσεων προϊόντων, την εύρεση ρούχων που ταιριάζουν στον πελάτη, την παροχή συστάσεων και συγκρίσεων προϊόντων, και άλλα.
Η αναβάθμιση έρχεται σε μια στιγμή κατά την οποία η Google, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, αντιμετωπίζει έναν ενδεχόμενο ανταγωνισμό στην κυριαρχία του Chrome στην παγκόσμια αγορά περιηγητών.
Νέοι browsers που ενσωματώνουν Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως ο Comet της Perplexity, ο Dia της The Browser Company, ο Opera Neon και ενδεχομένως μια μελλοντική πρόταση από την OpenAI, ωθούν τη Google να ενισχύσει τη δική της AI στρατηγική στο Chrome.
Ήδη, η εταιρεία αναπτύσσει έναν «πράκτορα» Τεχνητής Νοημοσύνης που θα μπορεί να αναλαμβάνει ενέργειες εκ μέρους του χρήστη στον περιηγητή. Επιπλέον, πρόσφατα προστέθηκε υποστήριξη του βοηθού Gemini AI στο Chrome, για όσους διαθέτουν συνδρομή στο Gemini.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη πρωτοβουλία της Google να εξελιχθεί σε μια σύγχρονη πλατφόρμα αγορών για τους καταναλωτές.
Ήδη, η εταιρεία αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθήσει τους χρήστες να εντοπίζουν προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, να λαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις, να δοκιμάζουν ρούχα ψηφιακά, και αναπτύσσει εργαλεία για πιο αποδοτική παρακολούθηση τιμών, αγορές σε λειτουργία AI Mode και αυτοματοποιημένο checkout με πράκτορα AI.
Τέλος, η Google ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι λειτουργίες για έμπνευση ντυσίματος και διακόσμησης δωματίου μέσω AI Mode θα διατεθούν το φθινόπωρο.