Η ελληνική Startup που έφερε το Digital Transformation στην αγορά του καφέ, «χτυπώντας» το διεθνές market των 223 δισ δολαρίων!

Η ελληνική Startup που έφερε το Digital Transformation στην αγορά του καφέ, «χτυπώντας» το διεθνές market των 223 δισ δολαρίων!

Όπως συμβαίνει συνήθως στις Startups η επιχειρηματική ιδέα γεννιέται μέσα από την προϋπηρεσία των ιδρυτών τους σε μεγάλες εταιρείες στο ίδιο ή ακόμα και σε διαφορετικό αντικείμενο. Αυτό ακριβώς έγινε και στην περίπτωση της BibeCoffee και τα πράγματα έδειξαν πως είχε την τόλμη και τη δυνατότητα να «χτυπήσει» την τεράστια αγορά του καφέ. 

Τρείς φίλοι, ο Βασίλης Αποστολόπουλος, ο Πάνος Βρεττός, και ο Κωνσταντίνος Σιγάλας γνωρίστηκαν την περίοδο που εργάζονταν σε πολυεθνικές εταιρείες. Ο σπόρος της ιδέας «έπεσε» κάποια στιγμή το 2007. Το πρόβλημα που είχαν διαπιστώσει οι «3» και η συνεπακόλουθη ευκαιρία που προέκυψε φορούσε την απουσία κάποιου είδους ελέγχου της ποιότητας του καφέ που φτάνει στο φλιτζάνι μας.

Δηλαδή σε χιλιάδες καταστήματα στην Ελλάδα, μέσα από μια πληθώρα μηχανών εσπρέσο όλων των ειδών, τόσο από τις εταιρείες προμήθειας καφέ όσο και από τις ίδιες τις αλυσίδες καφέ. Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε ενδεχόμενη χαμηλότερη ποιότητα καφέ, (με ότι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την εικόνα της εταιρείας στην αγορά), σε απουσία ορθού προγραμματισμού προμήθειας του προϊόντος, σε αυξημένες βλάβες των μηχανών αλλά κυρίως σε απώλεια εσόδων εφόσον το κατάστημα καφέ χρησιμοποιεί άλλον προμηθευτή καφέ για παράδειγμα. 

Σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά όπως αυτή του καφέ, η οποία αγγίζει τα 223 δις δολάρια παγκοσμίως, οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου προχωρούν ήδη σε σημαντικές τεχνολογικού χαρακτήρα, επενδύσεις προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα του καφέ, μέσω ελέγχων που πραγματοποιούνται σε όλα τα στάδια παραγωγής: στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στη τελική διάθεση. 

Ωστόσο, κανείς μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσε να ελέγξει μέσω μιας αυτοματοποιημένης μεθόδου εάν αυτός ο «υψηλής ποιότητας» καφές φτάνει πράγματι στο φλιτζάνι του τελικού πελάτη. 

Η τεχνολογία της BibeCoffee διασφαλίζει ότι ο καφές που καταναλώνει ο πελάτης στο τελικό σημείο της επιλογής του, εκτελείται σύμφωνα με τα πρότυπα που ορίζονται από τις ίδιες τις εταιρείες, τους διανομείς και σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Σε κάθε περίπτωση η ιδέα αφορά μια τεράστια αγορά, η οποία περιλαμβάνει τις εταιρείες εμπορίας καφέ, τους παραγωγούς καφέ, τις αλυσίδες καφέ αλλά και τις εταιρείες συντήρησης μηχανών καφέ. Και η λύση της BibeCoffee να μπορεί να μετατραπεί σε ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και φυσικά για όλους όσοι απολαμβάνουν τον καφέ της επιλογής τους, στο κατάστημα της επιλογής τους. 

Τι προσφέρει όμως πραγματικά η «λύση» της BibeCoffee;

Η λύση IoT (Internet of Things) της BibeCoffee μετατρέπει κάθε επαγγελματική μηχανή εσπρέσο, ανεξαρτήτως κατασκευαστή ή και παλαιότητας, σε ένα έξυπνο συνδεδεμένο τερματικό, με τις εταιρείες εμπορίας να παρακολουθούν και να βελτιώνουν κάθε πτυχή των  λειτουργιών των μηχανών. Κάτι που επιτυγχάνεται με την πρόσβαση σε αυτές, σε πραγματικό χρόνο, συλλέγοντας  χρήσιμες πληροφορίες και αναλυτικά στοιχεία μέσω ασύρματων δικτύων. 

Παράλληλα το σύστημα της BibeCoffee μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος συντήρησης των μηχανών εξαλείφοντας τυχόν περιττές επισκέψεις τεχνικών και επιτρέποντας στις εταιρείες τον απομακρυσμένο (remote) εντοπισμό δυσλειτουργιών αλλά και την υλοποίηση μεθόδων πρόληψης βλαβών. Σε κάθε περίπτωση η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται βοηθά τους πελάτες της Startup να εξορθολογήσουν τις διαδικασίες τους λαμβάνοντας τις σωστές αποφάσεις για  την επιχείρησή τους την κατάλληλη στιγμή, είτε αυτή είναι εμπορίας καφέ είτε αλυσίδα – κατάστημα καφέ.

Η ανάπτυξη που έφερε τη μεγάλη χρηματοδότηση

Η BibeCoffee ιδρύθηκε το 2018 και μέσα στο πρώτο χρόνο λειτουργίας πέτυχε τις πρώτες συνεργασίες με εταιρείες εμπορίας καφέ αλλά και καταστήματα καφέ. Στις αρχές του 2019 η Startup προσέλκυσε τη πρώτη χρηματοδότηση Seed από το ελληνικό επενδυτικό κεφάλαιο Uni.Fund ύψους 400.000 ευρώ. Ακολούθησε νέα χρηματοδότηση από VentureFriends και Uni.Fund με την εταιρεία να έχει φτάσει τα 23 άτομα: μια ομάδα η οποία αποτελείται κυρίως από  μηχανικούς με υψηλή τεχνική εξειδίκευση και γνώση του τομέα του IoT και των Data Analytics και φυσικά της αγοράς του καφέ. 

Στις αρχές του 2023 η BibeCoffee ανακοίνωσε νέα μεγάλη χρηματοδότηση 2,1 εκατ. ευρώ αυτή τη φορά με το επενδυτικό κεφάλαιο Eleven Ventures της Βουλγαρίας να ηγείται και τους υπάρχοντες επενδυτές, Uni.Fund και VentureFriends να συμμετέχουν στην επένδυση.  

Σύμφωνα με την εταιρεία μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές καφέ παγκοσμίως έχουν εμπιστευτεί και εγκρίνει την τεχνολογία της BibeCoffee, με την Startup να έχει πελάτες σε πάνω από 20 χώρες. Και παράλληλα, την ιδρυτική ομάδα της BibeCoffee να σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια για να επεκτείνει τον τομέα έρευνας και ανάπτυξης ώστε να αναπτυχθούν περαιτέρω οι δυνατότητες της λύσης σε επίπεδο τεχνητής νοημοσύνης (AI). Παράλληλα, να αναπτύξει «white label» συνεργασίες με κατασκευαστές μηχανών καφέ και να επεκτείνει την ομάδα στις ΗΠΑ και την Ασία και φυσικά να διεισδύσει σε νέες αγορές.

Ο συνιδρυτής και CEO της BibeCoffee, Βασίλης Αποστολόπουλος δήλωσε σχετικά:

«Η ανάπτυξη για τη BibeCoffee τα επόμενα χρόνια είναι πολλά υποσχόμενη και ήδη βιώνουμε υψηλές απαιτήσεις πελατών. Έχουμε χιλιάδες προ-παραγγελιές για εγκαταστάσεις μηχανών μέχρι το τέλος του 2023 και προβλέπουμε να φτάσουν σε εκατομμύρια εγκατεστημένες μηχανές μέχρι το 2025. Η επένδυση από την Eleven, καθώς και η συνεχής υποστήριξη των Venture Friends και Uni.fund, μαζί με στρατηγικούς επενδυτές στη Silicon Valley, συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση του αποτυπώματος της εταιρίας στις υπάρχουσες αγορές και παράλληλα στην επέκταση της παγκόσμιας παρουσίας μας».

www.bibecoffee.com