Το 5G φέρνει ηγεμονία του βίντεο

Το 5G φέρνει ηγεμονία του βίντεο

Του Γιάννη Παλιούρη

Αλλαγή περιεχομένου σε μια σειρά από βιομηχανίες, σε σημείο που να μιλάμε για αλλαγή επιχειρηματικού υποδείγματος, θα φέρει η εδραίωση της τεχνολογίας 5G, σύμφωνα με νέα μελέτη της Intel. Αλλαγή που θα βασιστεί στη δυνατότητα που δίνει το 5G για αναπαραγωγή και κατανάλωση περιεχομένου βίντεο σε ποιότητα και ταχύτητα που δεν έχουμε δει ποτέ στο παρελθόν.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έκθεση «5G Economics of Entertainment», η τεχνολογία 5G θα δημιουργήσει έσοδα τριών τρισεκατομμυρίων δολαρίων στη βιομηχανία ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης έως το 2028. Η μέση μηνιαία κίνηση δεδομένων ανά συνδρομητή θα αυξηθεί από 11,7 GB το 2019 σε 84,4 GB το 2028 και τελικά το βίντεο θα αποτελέσει το 90% της συνολικής διακίνησης δεδομένων στα δίκτυα 5G.

Ένας από τους λόγους αυτής της εξέλιξης είναι το γεγονός ότι το 5G αναμένεται να επιλύσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην αναπαραγωγή βίντεο – το buffering. Συγκεκριμένα, θα απαιτείται 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου ή και λιγότερο για να ανταποκριθεί ένα δίκτυο και μια συσκευή 5G στην εντολή του χρήστη. Δηλαδή περίπου τόσο γρήγορα, όσο η ταχύτητα με την οποία ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται την πραγματικότητα.

Οι πελάτες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας θα μπορούν επίσης να καταναλώνουν βίντεο ανάλυσης Ultra HD σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, όπου κι αν βρίσκονται.  Και αυτό γιατί με την τεχνολογία 5G η λήψη και αποστολή δεδομένων θα πραγματοποιείται με ταχύτητες 20 Gbps και10 Gbps, αντίστοιχα.

5g

Στην μελέτη της η Intel εντοπίζει και μία ακόμα «αγορά» εικόνας που μπορεί να δημιουργήσει το 5G: αυτήν της εικονικής πραγματικότητας σε πραγματικό χρόνο. Το 5G μπορεί να προσφέρει νέα αισθητηριακή διάσταση στις εμπειρίες προβολής, καθώς με τη σύνδεση απτικών συσκευών – για παράδειγμα γάντια - οι χρήστες θα βιώνουν νέες αισθήσεις όπως η θερμότητα και η πίεση. Οι συγκεκριμένες εφαρμογές αναμένεται να καταγράψουν ανάπτυξη έως και 2400% κατά τα επόμενα 10 χρόνια, σύμφωνα με την Intel, επιτρέποντας σε ένα ολότελα νέο κανάλι παραγωγών περιεχομένου να φτάσουν στους καταναλωτές.

Τώρα, ποιους αφορά το νέο τοπίο. Πρακτικά όλους όσοι παράγουν οπτικό περιεχόμενο. Από τη βιομηχανία ψυχαγωγίας και τους δημοσιογραφικούς ομίλους, μέχρι τον ιατρικό κλάδο που θα μπορεί να χρησιμοποιεί εργαλεία για απομακρυσμένη διάγνωση. Σε κάθε περίπτωση πέρα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την ψυχαγωγία, όλες οι βιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν στις αλλαγές που θα φέρει στο επιχειρηματικό περιβάλλον, τις συνήθειες των καταναλωτών και τις προσδοκίες των πολιτών το 5G.

Αν σήμερα είναι σχετικά δύσκολο να σχηματοποιήσουμε αυτές τις αλλαγές, μπορούμε τουλάχιστον να διδαχθούμε από το παρελθόν. Όταν στην καθημερινότητα εισέβαλε η τεχνολογία 3G, λίγοι αφουγκράστηκαν τις ευκαιρίες που φέρνει η ασύρματη δικτύωση. Ήταν ευκαιρίες που φάνηκαν πιο καθαρά με το 4G, το οποίο δημιούργησε μια σειρά νέων βιομηχανιών. Γιατί σε τελική  ανάλυση εταιρείες όπως η Airbnb, η Uber, το Netflix και το Spotify μπορεί να μην ήταν δυνατές χωρίς τεχνολογία 4G ή σίγουρα δεν θα είχαν την επίδραση που όλοι γνωρίζουμε στην σύγχρονη οικονομία.