O Διευθύνων Σύμβουλος της Softweb υπογραμμίζει το φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρει ο Όμιλος στην αγορά της πληροφορικής.
Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος (Softweb): Από τη Μηχανογράφηση στην Οικοσυμμετρία

Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος (Softweb): Από τη Μηχανογράφηση στην Οικοσυμμετρία

O Διευθύνων Σύμβουλος της Softweb υπογραμμίζει το φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρει ο Όμιλος στην αγορά της πληροφορικής.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Softweb μιλάει στο Liberal για την συνένωση του software με το digital marketing, το προφίλ των εταιρειών που κοιτάει για εξαγορές και αναλύει τον όρο Οικοσυμμετρία. Ο Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος τονίζει ότι η Softweb δεν παρέχει απλώς εργαλεία, αλλά γίνεται στρατηγικός συνεργάτης που συνοδεύει κάθε μικρομεσαία επιχείρηση στο ταξίδι της ψηφιακής της εξέλιξης, ενώ υπογραμμίζει το φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρει ο Όμιλος στην αγορά της πληροφορικής.

Συνέντευξη στην Μαρία Γεωργιάδου

Η πρόσφατη εξαγορά της Vitamin Media σηματοδοτεί την είσοδο στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Ποια είναι η στρατηγική σας για τη συνένωση τεχνολογίας και δημιουργικότητας;

Η στρατηγική μας εστιάζει στη ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Μέχρι πρότινος, ο όμιλος παρείχε κυρίως το απαραίτητο λογισμικό υπόβαθρο ώστε μια εταιρεία να ενισχύει την ψηφιακή της αλληλεπίδραση με το οικοσύστημά της, από το CRM και τα web & mobile εργαλεία έως τα εξειδικευμένα επιχειρησιακά modules.

Με την ένωση με τη Vitamin Media, ενισχύουμε αυτή την κατεύθυνση προσφέροντας πλέον και υπηρεσίες ψηφιακής επικοινωνίας και προώθησης, πλήρως ευθυγραμμισμένες με τη στρατηγική κάθε επιχείρησης. Μέσα από όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το μήνυμα φτάνει στους κατάλληλους αποδέκτες και αποδίδει ουσιαστικά αποτελέσματα.

Οι πελάτες μας απολαμβάνουν πλέον μια ολιστική και ενιαία προσέγγιση στην ψηφιακή τους εξωστρέφεια: από το περιεχόμενο και το δημιουργικό, μέχρι τη στρατηγική και τα ψηφιακά μέσα. Μέχρι σήμερα, διαπιστώναμε ότι η συνεργασία software houses και digital agencies συχνά εμφάνιζε ασυνέχειες, τα μεν agencies δεν κατανοούσαν σε βάθος τα ψηφιακά εργαλεία του πελάτη, ενώ τα software houses δεν είχαν την εξειδικευμένη κατανόηση του marketing και του δημιουργικού.

Με αυτή τη στρατηγική κίνηση, ενώσαμε δύο διαφορετικούς κόσμους, το software και το digital marketing, ώστε οι πελάτες να συνεργάζονται πλέον με έναν όμιλο που διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία και στα δύο. Έτσι, μπορούν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την ψηφιοποίηση της εξωστρέφειάς τους με μια ενιαία, συντονισμένη προσέγγιση.

Υπάρχουν εν εξελίξει συζητήσεις για νέες εξαγορές το 2025; 

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σε σχέση με νέες εξαγορές. Ωστόσο, η στρατηγική μας, όπως και στην περίπτωση της Vitamin Media, παραμένει σταθερή: εξετάζουμε εταιρείες με συμπληρωματικές υπηρεσίες και προϊόντα, που ενισχύουν την κατεύθυνσή μας για μια ενιαία και ολιστική προσέγγιση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

Το προφίλ των εταιρειών που μας ενδιαφέρουν κινείται στο φάσμα της ψηφιακής εξωστρέφειας, προσφέροντας δυνατότητες που δίνουν στους πελάτες όλα τα απαραίτητα εργαλεία και υπηρεσίες, ώστε να μετασχηματιστούν ψηφιακά και δομημένα σε επίπεδο αλληλεπίδρασης με το οικοσύστημά τους.

Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει μια εταιρεία, για εμάς προέχει το επιχειρηματικό και επαγγελματικό ήθος. Παράλληλα, θέλουμε να έχει καινοτόμο χαρακτήρα και να διαφοροποιείται από τον τετριμμένο τρόπο παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών. Η δυνατότητα κλιμάκωσης μέσω της ένωσης με τον όμιλο και η ικανότητα να υπηρετήσει το όραμά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι επίσης κρίσιμες προϋποθέσεις.

Επιπλέον, η προτεραιότητά μας δεν είναι η μείωση κόστους, αλλά η ανάπτυξη των εταιρειών που εντάσσουμε στο δυναμικό μας: επενδύουμε στην αναδιοργάνωσή τους, βελτιώνουμε τα περιθώρια κέρδους τους και τις υποστηρίζουμε ώστε να αναπτυχθούν δυναμικά και βιώσιμα. Ως αποτέλεσμα της συνύπαρξης σε έναν ενιαίο όμιλο, δημιουργούνται φυσικά και προϋποθέσεις για οικονομίες κλίμακας, αλλά αυτό είναι παράγωγο και όχι στόχος. Η επόμενη μέρα μας βρίσκει με κοινή στρατηγική και όραμα, λειτουργώντας ομιλικά σε ένα ενιαίο περιβάλλον που επιτρέπει σε όλους να συνεισφέρουν και να εξελίσσονται.

Έχετε θέσει την “ecosymmetry” ως νέο στρατηγικό άξονα. Τι ακριβώς εννοείτε με τον όρο «Οικοσυμμετρία» και πώς αυτός διαφοροποιεί τη Softweb στην αγορά του ψηφιακού μετασχηματισμού;

Η Οικοσυμμετρία (Ecosymmetry) είναι ένας στρατηγικός άξονας και ταυτόχρονα μια νέα, αυτόνομη κατηγορία που εισάγει η Softweb στην αγορά της πληροφορικής. Ο όρος συνδυάζει τις έννοιες «οικοσύστημα» και «συμμετρία», περιγράφοντας τη δυνατότητα μιας επιχείρησης να επικοινωνεί ψηφιακά, δομημένα και συμμετρικά με το περιβάλλον της (πελάτες, συνεργάτες, ανθρώπινο δυναμικό και κοινωνία).

Η Softweb προχωρά πέρα από την εσωτερική ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, που υπηρετεί η μηχανογράφηση, προς την εξωστρεφή ψηφιακή λειτουργία τους, η οποία αποτελεί το δεύτερο στάδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Με την Οικοσυμμετρία, θέτουμε το νέο πρότυπο για το πώς οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με το οικοσύστημά τους, πώς αξιοποιούν την τεχνολογία για να ενδυναμώσουν τις σχέσεις τους και να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία.

Δεν πρόκειται απλώς για μια τεχνολογική εξέλιξη· είναι στρατηγική επιλογή που καλεί τις επιχειρήσεις να αφήσουν πίσω τους παλιές πρακτικές και να επενδύσουν συνειδητά σε ένα νέο μοντέλο ψηφιακής δράσης. Οι επιχειρήσεις που θα αγκαλιάσουν την Οικοσυμμετρία θα αποκτήσουν ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ όσες μείνουν στάσιμες κινδυνεύουν να χάσουν έδαφος.

Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: «Από τη Μηχανογράφηση στην Οικοσυμμετρία!». Καλούμε την αγορά να ακολουθήσει έναν δρόμο που η Softweb ήδη χαράζει πρώτη.

Πώς σκοπεύετε να υποστηρίξετε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, και ποια είναι τα βασικά εργαλεία που τους προσφέρετε;

Η Softweb βρίσκεται διαχρονικά κοντά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφουγκράζεται τις ανάγκες τους και κατανοεί τη διαφορετική ψηφιακή ωριμότητα που έχει κάθε επιχείρηση. Τα τελευταία χρόνια υλοποιούμε σειρά εταιρικών εκδηλώσεων αποκλειστικά για τις ΜμΕ, με στόχο την ενημέρωση και την καθοδήγησή τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να κατανοούμε βαθιά τόσο τις προκλήσεις όσο και τις δυνατότητές τους.

Η προσέγγισή μας είναι σταδιακή και βιώσιμη. Πρώτα βοηθάμε κάθε επιχείρηση να χαράξει ένα πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού, με σαφή βήματα και συγκεκριμένα milestones, ώστε η μετάβαση να γίνεται οργανικά και όχι απότομα. Η εμπειρία μας δείχνει ότι οι βεβιασμένες κινήσεις «από το Α στο Ω» συχνά αποτυγχάνουν.

Παράλληλα καλλιεργούμε την ψηφιακή κουλτούρα μέσα στην εταιρεία, ώστε να αφομοιώνει κάθε νέα λύση και πρακτική με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Στην «φαρέτρα» των λύσεων μας υπάρχουν εργαλεία για κάθε τύπο ΜμΕ, από μια μικρή εταιρεία με βασικές ανάγκες έως μεγαλύτερες, πιο σύνθετες επιχειρήσεις με υψηλά διαχειριστικά κόστη και πολύπλοκες ροές εργασίας.

Το Softweb Business Suite Flex, μια ευέλικτη έκδοση του Softweb Business Suite, σχεδιασμένη για τις ανάγκες της χονδρικής. Συνδυάζει το B2B e-shop για εύκολες και γρήγορες παραγγελίες με το Sales Force Automation (SFA), που δίνει στους πωλητές εργαλεία αυτοματοποίησης και διαχείρισης επαφών.

Οι υπηρεσίες ψηφιακής προβολής και διαφήμισης της Vitamin Media, που λειτουργούν ως το ιδανικό start point για την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας μιας επιχείρησης και επιτρέπουν με τον καιρό να κλιμακώνεται δυναμικά η στρατηγική της ψηφιακής επικοινωνίας.

Η Softweb δεν παρέχει απλώς εργαλεία. Γίνεται στρατηγικός συνεργάτης που συνοδεύει κάθε μικρομεσαία επιχείρηση στο ταξίδι της ψηφιακής της εξέλιξης, εξασφαλίζοντας ότι η υιοθέτηση των νέων πρακτικών δεν είναι μόνο επιτυχημένη, αλλά και βιώσιμη, μετρήσιμη και ανταγωνιστική στο μέλλον.

Ενδυναμώσατε το Softweb Business Suite, με modules για CRM, SFA, e&m-commerce, WMS, κ.α. Ποιος τομέας έχει αποδώσει καλύτερα;

Η ενδυνάμωση του Softweb Business Suite (SBS) με νέα modules δεν είναι μια απλή προσθήκη λειτουργιών. Το SBS είναι μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε εξαρχής για να καλύπτει πλήρως την ψηφιακή αλληλεπίδραση μιας επιχείρησης, με ολόκληρο το οικοσύστημά της: στελέχη, πελάτες και συνεργάτες.

Αυτό είναι και το μεγάλο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις χρειάζονται διαφορετικά συστήματα για διαφορετικούς χρήστες, το SBS προσφέρει ένα ενιαίο περιβάλλον στο οποίο όλοι λειτουργούν, βλέπουν και διαχειρίζονται την πληροφορία από τη δική τους σκοπιά, με αποτέλεσμα μείωση διαχειριστικού κόστους, εκμηδενισμό λαθών, άμεση και ενιαία πληροφόρηση, ενίσχυση της πιστότητας του οικοσυστήματος και, τελικά, αύξηση πωλήσεων και ανταγωνιστικότητας.

Η συνεχής εξέλιξη του SBS έχει στόχο να ψηφιοποιεί ολοένα και περισσότερες καθημερινές εργασίες που παραδοσιακά γίνονται με email, viber, τηλέφωνα ή χειρόγραφες διαδικασίες, και να τις μεταφέρει σε ένα απόλυτα δομημένο και ενιαίο ψηφιακό κανάλι. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλο το οικοσύστημα αφήνει το ψηφιακό του αποτύπωμα σε ένα κοινό περιβάλλον, δίνοντας στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να παίρνουν στρατηγικές αποφάσεις βασισμένες σε δεδομένα και να εκτελούν πιο αποτελεσματικά την καθημερινότητά τους.

Όσον αφορά στην απόδοση των modules, τα e&m-commerce modules, που αφορούν στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας παραγγελιοληψίας και ενημέρωσης πελατών, σε συνδυασμό με το Sales Force Automation (SFA) module, που αξιοποιείται από πωλητές και merchandisers, είναι σήμερα τα πιο διαδεδομένα σκέλη του συστήματος. Αυτό είναι φυσικό, καθώς πρόκειται για τα πρώτα βήματα της ψηφιοποίησης της αλληλεπίδρασης μιας επιχείρησης με το οικοσύστημά της και βρίσκονται ενεργά στην πλατφόρμα μας περισσότερο καιρό.

Παράλληλα, βλέπουμε πολύ μεγάλη προοπτική στο CRM module, που στην περίπτωση του SBS δεν περιορίζεται στη διαχείριση πελατολογίου όπως συμβαίνει στα περισσότερα CRM της αγοράς, αλλά λειτουργεί ως ολιστικό operational εργαλείο. Ενσωματώνει προεκτάσεις σε όλο το οικοσύστημα της επιχείρησης, δίνοντας για παράδειγμα τη δυνατότητα σε συνεργάτες να ενημερώνουν οι ίδιοι μέσω ειδικών ψηφιακών πυλών τα στοιχεία που τους αφορούν, αντί να απαιτείται η καταχώρηση από στελέχη της εταιρείας. Έτσι επιτυγχάνεται μείωση διαχειριστικού κόστους, μεγαλύτερη ακρίβεια δεδομένων και, κυρίως, άμεση λειτουργική αξία.

Το SBS δεν είναι απλώς ένα λογισμικό, αλλά μια στρατηγική πλατφόρμα που εξελίσσεται μαζί με τις επιχειρήσεις και τις βοηθά να χτίζουν μια ενιαία και αποτελεσματική ψηφιακή κουλτούρα.

Το 2024 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα ~1,83 εκ. € (+21%) και το EBITDA στα 0,45 εκ. € (+12%). Ποιες είναι οι κύριες προϋποθέσεις για να πλησιάσετε τα ~3 εκ. € το 2025;

Το 2024 ήταν μια χρονιά σημαντικής ανάπτυξης. Αυτή η επίδοση είναι αποτέλεσμα μιας συνεχούς στρατηγικής πορείας που ξεκίνησε το 2024 και συνεχίζεται δυναμικά μέχρι σήμερα .Επεκτείναμε το Softweb Business Suite με νέα modules, καλύπτοντας ακόμη περισσότερες ανάγκες ψηφιακής αλληλεπίδρασης επιχειρήσεων με το οικοσύστημά τους. Διευρύναμε την εμπορική μας παρουσία σε όλη την Ελλάδα, συνάπτοντας συνεργασίες με ηγέτιδες εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους.

Προχωρήσαμε σε στρατηγικές συνεργασίες στην Κύπρο, ανοίγοντας νέες αγορές και δυνατότητες ανάπτυξης. Θέσαμε τα θεμέλια για ένα σταθερό και αξιόπιστο δίκτυο συνεργατών, ικανό να υποστηρίξει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή μας. Και, φυσικά, προχωρήσαμε στην εξαγορά της Vitamin Media, τα αποτελέσματα της οποίας θα ενσωματωθούν για πρώτη φορά στα ενοποιημένα οικονομικά μεγέθη το 2025, ενισχύοντας σημαντικά τις δυνατότητες και το αποτύπωμα του ομίλου.

Όλες αυτές οι κινήσεις δημιουργούν ένα ισχυρό υπόβαθρο ανάπτυξης που ήδη αποδίδει καρπούς και θα συνεχίσει να δημιουργεί αξία το 2025. Χαράζουμε σταθερά τον δρόμο για περαιτέρω κλιμάκωση, αξιοποιώντας την τεχνολογική υπεροχή των λύσεων μας, τις νέες συνέργειες από την Vitamin Media και τη δυναμική του δικτύου μας, με στόχο να παράγουμε συνεχώς μεγαλύτερη αξία για τους πελάτες και τους μετόχους μας.

Μπορείτε να μας αναλύσετε τη συμβολή των τεσσάρων εμπορικών πυλώνων της Softweb στον συνολικό τζίρο της εταιρείας;

Η Softweb αναπτύσσεται γύρω από τέσσερις βασικούς εμπορικούς πυλώνες, οι οποίοι αντανακλούν τη στρατηγική μας δέσμευση για την ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

Το Επιχειρηματικό λογισμικό νέων τεχνολογιών (Web & Mobile Apps) είναι ο κύριος πυλώνας μας, που καλύπτει περίπου 65% του συνολικού τζίρου. Περιλαμβάνει όλες τις προϊοντικές λύσεις της Softweb που σχεδιάστηκαν για να ψηφιοποιούν την αλληλεπίδραση των επιχειρήσεων με το οικοσύστημά τους. Ναυαρχίδα αυτών των λύσεων είναι το Softweb Business Suite (SBS), μια πλατφόρμα που εξελίσσεται συνεχώς με νέα modules, προσφέροντας πλήρη κάλυψη για CRM, SFA, e&m-commerce, WMS και άλλα κρίσιμα επιχειρησιακά πεδία.

Έπειτα είναι η Επικοινωνία και Διαφήμιση (Digital Marketing). Μέχρι πρότινος, ο τομέας αυτός αντιπροσώπευε περίπου 20% του συνολικού τζίρου. Με την εξαγορά της Digihart IKE (2024), η οποία πλέον ενσωματώνεται σταδιακά στη Vitamin Media ΑΕ, και με την πλήρη ένταξη της Vitamin στον όμιλο, ο πυλώνας αυτός ενισχύεται σημαντικά. Δημιουργούμε πλέον έναν ενιαίο φορέα επικοινωνίας και διαφήμισης που συμπληρώνει ιδανικά τις τεχνολογικές μας λύσεις, ενδυναμώνοντας τη ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

Τρίτος πυλώνας είναι η κατασκευή εξατομικευμένου (Bespoke) λογισμικού, που καλύπτει περίπου 10% του τζίρου και αποτελεί μοχλό καινοτομίας. Μέσα από τα έργα που αναλαμβάνουμε για εξειδικευμένες ανάγκες, ερχόμαστε σε άμεση επαφή με ιδιαίτερα απαιτητικές επιχειρησιακές διαδικασίες, δημιουργώντας λύσεις που συχνά οδηγούν στην ανάπτυξη νέων modules και προϊόντων.
Ωστόσο, είμαστε επιλεκτικοί: αναλαμβάνουμε bespoke έργα μόνο εφόσον μπορούν να συνδεθούν με τις προϊοντικές μας λύσεις. Αν ένα έργο μπορεί να αναπτυχθεί κατά 70% αξιοποιώντας τη βιβλιοθήκη τεχνολογιών που έχουμε χτίσει όλα αυτά τα χρόνια, τότε το αναλαμβάνουμε. Αυτό μας επιτρέπει όχι μόνο να παραδίδουμε πιο αποδοτικά και γρήγορα, αλλά και να διατηρούμε στη “φαρέτρα” μας νέες λειτουργίες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στο μέλλον σε άλλους πελάτες.

Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά σε υπηρεσίες και προϊόντα για το Δημόσιο και αντιστοιχεί περίπου στο 5% του τζίρου. Παρότι μικρότερος σε μέγεθος, μας δίνει πρόσβαση σε έργα με υψηλές απαιτήσεις και ιδιαίτερες προδιαγραφές, προσφέροντας τεχνογνωσία που ενισχύει συνολικά το επίπεδο των λύσεων μας.

Συνολικά, αυτοί οι τέσσερις πυλώνες δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο και συμπληρωματικό οικοσύστημα, από τις προϊοντικές λύσεις πυρήνα μέχρι την επικοινωνία και την προώθηση, και από την εξειδικευμένη ανάπτυξη έως την παροχή λύσεων στο δημόσιο τομέα. Αυτό το μοντέλο μάς δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε στρατηγική αξία στους πελάτες μας και να αναπτύσσουμε διαρκώς νέα, καινοτόμα χαρακτηριστικά που τροφοδοτούν και άλλες αγορές.

Με δεδομένη την οργανική ανάπτυξη και την οικονομική ευρωστία της Softweb, ποιοι είναι οι βασικοί τομείς επένδυσης για την επόμενη διετία;

Η Softweb, έχοντας επιτύχει σημαντική οργανική ανάπτυξη και διαθέτοντας ισχυρή οικονομική βάση, σχεδιάζει τις επενδύσεις της επόμενης διετίας γύρω από τέσσερις στρατηγικούς άξονες:

1.     Συνεχής εξέλιξη του Softweb Business Suite: Επενδύουμε στη διεύρυνση και ενίσχυση των λειτουργιών της πλατφόρμας, με στόχο να καλύπτει ολοένα περισσότερες επιχειρησιακές διαδικασίες και να υποστηρίζει την ολοκληρωμένη ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

2.     Ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και λύσεων: Δίνουμε έμφαση σε τομείς όπως το saas, τα web & mobile apps, η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση διαδικασιών, ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους πελάτες μας.

3.     Δικτύωση και εμπορική ανάπτυξη: Συνεχίζουμε να επενδύουμε στη δημιουργία και ενίσχυση του δικτύου συνεργατών, αλλά και στη διεύρυνση της εμπορικής παρουσίας μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προκειμένου να ενισχύουμε τη διείσδυσή μας σε νέες αγορές και κλάδους.

4.     Ανθρώπινο δυναμικό και οργανωτικές υποδομές: Επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ενισχύοντας τις ομάδες μας με εξειδικευμένα στελέχη και αναπτύσσοντας σύγχρονες υποδομές που υποστηρίζουν την κλιμάκωση της δραστηριότητάς μας.

Παράλληλα με αυτές τις οργανικές δράσεις, στα πλάνα μας βρίσκεται και η ανάπτυξη του Ομίλου μέσω περαιτέρω εξαγορών, οι οποίες θα είναι στρατηγικού χαρακτήρα και θα ενισχύουν την ολοκληρωμένη προσέγγισή μας στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.