Αρλέτα: Έξι χρόνια χωρίς τη «βασίλισσα των μπουάτ» (vid)
Eurokinissi
Eurokinissi

Αρλέτα: Έξι χρόνια χωρίς τη «βασίλισσα των μπουάτ» (vid)

Στις 8 Αυγούστου 2017 έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια, τραγουδοποιός και ζωγράφος Αρλέτα, σε ηλικία 72 ετών, μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε τους τελευταίους μήνες.

Η Αρλέτα γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 3 Μαρτίου 1945, ως Αριάδνη-Νικολέτα Τσάπρα, που ήταν το πραγματικό της όνομα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, όμως την κέρδισε το τραγούδι, χωρίς ωστόσο να σταματά να ζωγραφίζει.

Παράλληλα με το τραγούδι έχει σχεδιάσει εξώφυλλα δίσκων και έχει εικονογραφήσει βιβλία, ενώ σκίτσα και πίνακές της συμμετείχαν σε δύο ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Τζιά και την Αθήνα.

Ξεκίνησε τη δισκογραφική της καριέρα τη δεκαετία του 1960, όταν ήταν σε άνθιση το «νέο κύμα» της ελληνικής μουσικής. Στα πρώτα της δισκογραφικά βήματα συνεργάστηκε με πολύ γνωστούς συνθέτες, όπως ο Γιάννης Σπανός, ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης.

Συνδέθηκε με το Νέο Κύμα του ελληνικού τραγουδιού από τη δεκαετία του 1960 και άφησε μια σπουδαία παρακαταθήκη από δημοφιλέστατα τραγούδια, τα οποία συνέθεσε και ερμήνευσε η ίδια. Στη μουσική της διαδρομή συνεργάστηκε ακόμη με πλειάδα σημαντικών συνθετών από τον Γιάννη Σπανό στο Λάκη Παπαδόπουλο και το Μίκη Θεοδωράκη ενώ λανθασμένα (όπως λέει η ίδια στην εμφάνισή της στην εκπομπή «Μονόγραμμα» της ΕΡΤ, 2016) χαρακτηρίστηκε «βασίλισσα των μπουάτ» καθώς η ίδια δεν εμφανιζόταν συχνά σε αυτές.

Το «Καλλιτεχνικό Καφενείο» είναι σειρά ψυχαγωγικών εκπομπών που αναπαριστά την ατμόσφαιρα ενός ελληνικού καφενείου με παρουσιαστές τον ηθοποιό Βασίλη Τσιβιλίκα, τον συνθέτη και μαέστρο Μίμη Πλέσσα και τον σκηνοθέτη Κώστα Φέρρη και καλεσμένους από τον καλλιτεχνικό χώρο. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα επεισοδίου (παραγωγής 1987) ο Πλέσσας υποδέχεται την Αρλέτα. Εκείνη, με την κιθάρα της, ερμηνεύει τα τραγούδια «Τσάι Γιασεμιού» (Λάκης Παπαδόπουλος, Μαριανίνα Κριεζή), «Ο γαϊδαράκος» (Σακελλάριος, Χατζιδάκις), «Καινούρια τώρα ζωή» (Τραϊφόρος, Ραπίτης), «Άσε τον παλιόκοσμο να λέει» (Σακελλάριος, Σουγιούλ).

Συζητά παράλληλα με τον Πλέσσα για τη μουσική της κληρονομιά, για τους συνθέτες που υπήρξαν σημαντικοί για εκείνη, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις αλλά και για την ενασχόλησή της με το τραγούδι. Ακόμη, με το γνωστό της χιούμορ αναφέρεται στη μητέρα της ως το πρώτο και πιο δύσκολο κοινό που την άκουσε ποτέ.