Α. Λυμπεράκη: Το χρέος στο βωμό του εντυπωσιασμού

Α. Λυμπεράκη: Το χρέος στο βωμό του εντυπωσιασμού

"Η ελάφρυνση του χρέους είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά", δήλωσε η Αντιγόνη Λυμπεράκη, βουλευτής με το Ποτάμι, ενώ πρόσθεσε πως "είναι μια σημαντική κίνηση, που όμως πρέπει να γίνει στον κατάλληλο χρόνο και με τον κατάλληλο τρόπο: μια μαγική λύση μιας μόνο χρήσης".

Ολόκληρη η δήλωση της Α. Λυμπεράκη:

"Η ελάφρυνση του χρέους είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά. Είναι μια σημαντική κίνηση, που όμως πρέπει να γίνει στον κατάλληλο χρόνο και με τον κατάλληλο τρόπο: μια μαγική λύση μιας μόνο χρήσης.

Αφήσαμε την εποχή με τις φιέστες της Ζωής Κωνσταντοπούλου και ροκανίζαμε τους μήνες, κάνοντας την κάθε τρίμηνη αξιολόγηση να διαρκεί εννιά μήνες. Τώρα διαπιστώνουμε ότι η μαγική λύση πρέπει να χρησιμοποιηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες – αλλιώς τα πυρά μας θα είναι τελείως άσφαιρα. Από την μια πλευρά, το πολιτικό περιβάλλον του 2017 θα είναι τελείως εχθρικό σε συζητήσεις ελάφρυνσης – όσο και αν αυτές έχουν δίκαιο στόχο και ευεργετικό αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά, οι προοπτικές αύξησης των επιτοκίων διεθνώς – που έχουν ενταθεί δραματικά με την εκλογή Τραμπ – σημαίνουν ότι σύντομα κλείνουν οι ευκαιρίες μόνιμου κλειδώματος των επιτοκίων σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι η Ελλάδα κινδυνεύει να βιώσει την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας ως νέα βουτιά σε κρίση χρέους και υφεσιακή στροφή.

Πώς καταλήξαμε ώστε να κινδυνεύουμε να κάψουμε το μόνο ισχυρό χαρτί της διαπραγμάτευσης; Η ουσία του θέματος και το ελληνικό δίκιο χάθηκαν μπροστά στο βωμό του εντυπωσιασμού. Μικροκομματικοί υπολογισμοί ροκάνισαν τον χρόνο φέρνοντάς μας (ξανά) στο χείλος του γκρεμού, ενώ η δαιμονοποίηση του ΔΝΤ περιθωριοποιεί τον μόνο πραγματικό μας σύμμαχο στο ζήτημα του χρέους.

Αυτό που πρέπει να ξέρουμε ότι δεν έχει σημασία να εντυπωσιάσουμε όσους στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες θέλουν να εντυπωσιαστούν. Για να έλθει η ανάκαμψη και να αποδώσει η μαγική λύση της ελάφρυνσης του χρέους με την μορφή νέων επενδύσεων, πρέπει οι επενδυτές να βλέπουν πραγματικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα. Απαιτείται ουσία, ειλικρίνεια και όχι επικοινωνιακοί εντυπωσιασμοί".