Ανάπλαση Αθηναϊκής Ριβιέρας από Πειραιά έως Σούνιο
Κυριάκος Μητσοτάκης

Ανάπλαση Αθηναϊκής Ριβιέρας από Πειραιά έως Σούνιο

Σάρκα και οστά θα πάρει σταδιακά η σταδιακή ενοποίηση του παραλιακού μετώπου, με τη δημιουργία ενός ενιαίου ποδηλατοδρόμου - πεζοδρόμου, μήκους 22 χιλιομέτρων που θα συνδέει το ΣΕΦ με τη Βουλιαγμένη.

«Στα πρώτα αυτά χιλιόμετρα θα μπορούν οι πολίτες να κάνουν ποδήλατο, βόλτα, καθώς η ποιότητα ζωής είναι τεράστιας σημασίας για την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας», όπως είπε ο πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του σχεδίου για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.

«Όταν με το καλό το έργο ολοκληρωθεί και μπορείς σε αυτά τα πρώτα 22 χλμ μέχρι τη Βουλιαγμένη να κάνεις ποδήλατο, να τρέξεις, να περπατήσεις το μόνο που θα αναλογιστούμε είναι γιατί κάτι τόσο αυτονόητο δεν το είχαμε κάνει πιο πριν», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η καινούργια αυτή ποδηλατική διαδρομή θα συνδέει τον Πειραιά με τη Βουλιαγμένη και τελικά με τη Γλυφάδα. Ένα έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και σηματοδοτεί με τον τρόπο του την ανάγκη της Αθήνας να ανοιχτεί προς τη θάλασσα.

Έργο, που όπως είπε ο πρωθυπουργός, γίνεται πράξη με τα projects των δήμων, την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού που βρίσκεται στα τελευταία της στάδια για να ξεκινήσει, με το καινούργιο δρομολογούμενο πάρκο στο Φαληρικό Όρμο.

Είναι όλα τμήματα της Αθηναϊκής Ριβιέρας, μήκους συνολικά 70 χιλιομέτρων, και τα οποία σήμερα όποιος θέλει να διανύσει, είναι αδύνατον, καθώς υπάρχουν εμπόδια, ιδιοκτησίες, ιδιωτικές και δημόσιες. Τα εμπόδια αυτά για να ξεπεραστούν, πρέπει να γίνουν με μια συνεκτική μελέτη και με τη συνεργασία των ΟΤΑ. Έργο που θα ενοποιήσει όλες τις προσπάθειες, που θα ενοποιήσει το μέτωπο των αστικών δήμων και μετά θα επεκταθεί προς το Σούνιο.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση αποδίδει μεγάλη σημασία στα μεγάλα έργα αστικών αναπλάσεων. Ανέφερε ενδεικτικά τις παρεμβάσεις στο ΟΑΚΑ και στο Τατόι τονίζοντας πως αντίστοιχης σημασίας είναι το έργο στο παραλιακό μέτωπο.

Είπε επίσης ότι θα ολοκληρωθεί σε φάσεις, ότι έχει κεντρική χρηματοδότηση και θα είχε κεντρικό σχεδιασμό.

«Η Αθήνα έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει τη θέση της στη μεγάλη συμφωνία του κόσμου. Για ένα πιο πράσινο, πιο ψηφιακό μέλλον που θα προσφέρει ποιότητα ζωής», υπογράμμισε.

«Αξίζει να σκεφτεί κανείς γιατί αυτό το άνοιγμα μας πήρε τόσες δεκαετίες για να γίνει πράξη», ανέφερε ο πρωθυπουργός, επικαλούμενος τα όσα είχε αναφέρει το 1962 ο πολεοδόμος Γ.Κανδύλης, έλεγε τότε ότι η ελληνική πρωτεύουσα λόγω θέσης και ταυτισμού θάλασσας - ξηράς είναι ταυτισμένη με τη θάλασσα.

Ποδηλατόδρομος

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στο γεγονός ότι εκπονείται για πρώτη φορά μια εθνική στρατηγική για το ποδήλατο, προκειμένου να κάνουμε πράξη αυτό που πολλές χώρες έχουν πραγματοποιήσει. «Αρκεί να δεις κανείς πόσοι ποδηλάτες υπάρχουν σε άλλες χώρες για να καταλάβει τη διαφορά με τη χώρα μας», ανέφερε.

Η εθνική στρατηγική που αποκτάμε σημαίνει ότι πλέον αντιμετωπίζουμε την ποδηλασία με ένα τρόπο ολιστικό. Έκανε μνεία στο σχέδιο για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, το οποίο φαίνεται να επιτυγχάνει το στόχο του, προαναγγέλλοντας την αύξηση των διαθέσιμων πόρων.

Ειδική αναφορά έκανε στην ανάγκη καλύτερες εκπαίδευσης των οδηγών που δεν αντιμετωπίζουν σωστά, και συχνά δε σέβονται τους ποδηλάτες.

pdf