Σταθμό του μετρό, χωρίς μετρό, εγκαινίασε ο Αλέξης Τσίπρας

Σταθμό του μετρό, χωρίς μετρό, εγκαινίασε ο Αλέξης Τσίπρας

«Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα», είπε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στον χαιρετισμό του από το σταθμό του μετρό στο Συντριβάνι, τον οποίο και επιθεώρησε... πρόωρα, καθώς οι συρμοί θα λειτουργήσουν το 2020, ενώ θα ξηλωθεί και ο σταθμός μετά τα εγκαίνια για να συνεχιστούν τις εργασίες. Αντιδράσεις από τα αντιπολιτευτικά κόμματα, καταγγέλλουν νέα φιέστα - παρωδία.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό «είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει», υποστήριξε, «είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους». 

Αν και ο πρόεδρος του μετρό τοποθέτησε την έναρξη της λειτουργίας αργότερα, ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι το μετρό θα ξεκινήσει να δέχεται κόσμο τον Φεβρουάριο του 2020.

«Πιστεύω ότι με την ολοκλήρωση αυτού του έργου -το α'' εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών-, πιστεύω ότι με τη βοήθεια των ανθρώπων που απέδειξαν αυτά τα 3,5 χρόνια ότι μπορούν να κάνουν θαύματα, ότι τον Φεβρουάριο του 2020 οι πολίτες θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη», ανέφερε.

Αφήνοντας αιχμές για τους προκατόχους του, ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι η λειτουργία του μετρό «θα αλλάξει κατηγορία στη Θεσσαλονίκη, που θα γίνει μια σύγχρονη πόλη» και από «συμπρωτεύουσα» θα γίνει «πρωτεύουσα των Βαλκανίων», ενώ υποστήριξε ότι η ολοκλήρωση του μετρό συνιστά διπλό κατόρθωμα. «Το πρώτο κατόρθωμα είναι ότι ολοκληρώνεται το έργο. Το δεύτερο ότι ολοκληρώνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο».

Σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, με τις διαπραγματεύσεις που έγιναν, αντί για αποζημιώσεις 1,1 δισ. ευρώ, που ήταν οι αρχικές απαιτήσεις και ξεπερνούσαν την αξία του έργου, δόθηκαν με δικαστικές αποφάσεις 188 εκατ. ευρώ. 

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων. «Ένα έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά», προσέθεσε. 

Τόνισε πως όμως «όχι μόνο προχώρησε αλλά ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

«Είμαι στην ευχάριστη θέση, πέραν του να επισκεφθώ έναν ολοκληρωμένο από τους σταθμούς να σας αναγγείλω ότι εντός του 2019 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε, ισχυριζόμενος ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις ξέχναγαν τις συγκεκριμένες περιοχές

Επίσης, σημείωσε ότι «η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από "συμπρωτεύουσα", από φτωχό συγγενή και ουραγό σε διεθνές κέντρο, σε μια σύγχρονη πόλη ευρωπαϊκή, σε μια πρωτεύουσα των Βαλκανίων», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας.

Επίσης ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι:

-τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου. 

-τον Φεβρουάριο προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 350 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων. 

- Προχωράμε σε μεταβατική διαδικασία ανασχεδιασμού των Αστικών Γραμμών 

Επίσης, ανακοίνωσε άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου. Επίσης, προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ. Παράλληλα, δρομολόγηση διαγωνισμού για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.