8ος χρόνος, ημέρα 2397η
Τετάρτη, 25 Μαΐου 2022

Πατούλης, Αττική Οδός και Χάος

Πατούλης, Αττική Οδός και Χάος
φωτογραφία αρχείου
Eurokinissi

Από το «δεν θα αφήσουμε να κλείσουν οι κεντρικοί οδικοί άξονες» στο «εμείς φροντίσαμε και κλείσαμε τα σχολεία» που δήλωσε ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης, μεσολάβησαν περίπου 24 ώρες όσο διήρκησε η κακοκαιρία Ελπίδα, η οποία ανέδειξε κενά και παραλείψεις όχι μόνο σε φορείς συνδεδεμένους με τον κρατικό μηχανισμό αλλά και σε ιδιωτικούς όπως η Αττική Οδός, όπου το αντίτιμο αντιστοιχεί στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Κάτι που δεν είδαν οι χιλιάδες εγκλωβισμένοι επί σειρά ωρών.

Οι κεντρικοί οδικοί άξονες την αρμοδιότητα των οποίων έχει η περιφέρεια έκλεισαν. Εγκλωβίζοντας εκατοντάδες οδηγούς, αλλά και υπηρεσιακά και άλλα οχήματα που ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα του ΔΕΔΔΗΕ, στελέχη του οποίου αδυνατούν ακόμη και αυτές τις ώρες να μεταβούν σε περιοχές στις οποίες οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης.

Η ΕΜΥ είχε προειδοποιήσει για την Αττική. Και η περιφέρεια διά του εκπροσώπου της είχε δηλώσει έτοιμοι, και είναι χαρακτηριστικό πως το Σάββατο στα δελτία ειδήσεων εμφανίζονταν οχήματα να είναι έτοιμα με αναμμένες μηχανές. Μόνο που τη Δευτέρα το χάος έδωσε τη θέση του στην προετοιμασία.

Η περίπτωση οδικών αξόνων όπως η Κατεχάκη, η Κηφισίας, η Λεωφόρος Μεσογείων και αυτή της Μαραθώνος χαρακτηριστικά παραδείγματα. Όχι τα μόνο δυστυχώς. Σε συνδυασμό με την κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Αττική Οδό η πρόκληση χάους και τεραστίων προβλημάτων ήταν σε βαθμό που αναδεικνύει μια έλλειψη προετοιμασίας αλλά και συνεργασίας ή και συντονισμού.

Στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δηλώνουν πως θα αποδοθούν ευθύνες όταν αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Είναι αλήθεια πως οι πολίτες ανέμεναν περισσότερα σε επίπεδο αντιμετώπισης μιας κατάστασης όπως αυτή που δημιουργήθηκε χθες, ενδεχομένως λόγω και της εμπειρίας του προσώπου που έχει τεθεί επικεφαλής του.

Η... κίτρινη κάρτα πάντως βγήκε αν και από την άλλη πλευρά οι πληροφορίες αναφέρουν πως τόσο η περιφέρεια Αττικής όσο και η Αττική Οδός διαβεβαίωσαν κατ επανάληψη την ηγεσία του υπουργείου ως προς την ετοιμότητα και τη δυνατότητα αντιμετώπισης προβλημάτων καθώς και για την υλοποίηση του κεντρικού σχεδιασμού που αφορούσε στο να παραμείνουν οι οδικοί άξονες, οι κεντρικοί τουλάχιστον ανοιχτοί στο σύνολο της περιφέρειας καθώς και να υπάρχουν οδοί… διαφυγής για να μην εγκλωβιστούν πολίτες μέσα στα οχήματά τους.

Εν τούτοις σε επίπεδο περιφέρειας όπως και σε επίπεδο Αττικής οδού επικράτησε χάος. Οι κεντρικοί άξονες στο βορειοανατολικό τμήμα που χτύπησε με ένταση η όντως πρωτοφανείς κακοκαιρία έμειναν κλειστοί. Οχήματα χωρίς αλυσίδες κυκλοφόρησαν με χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί και μπλόκαραν αφού η επέμβαση των αρμοδίων φορέων δεν ήταν άμεση, κυρίως, δε, έδειξε να μην ανέμεναν την ένταση ενός φαινομένου για το οποίο οι προειδοποιήσεις ήταν συνεχείς επί 10 και πλέον ημερών.

Οι ευθύνες της Αττικής Οδού σαφείς. Καταγράφονται και ήδη εν μέρει αποδίδονται αν και μένουν αρκετά να γίνουν ακόμη. Σε επίπεδο περιφέρειας ο Γ. Πατούλης εμφανίσθηκε να δηλώνει πως η περιφέρεια έκλεισε τα σχολεία μεριμνώντας για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Μόνο που δεν ήταν αρκετό. Πολύ, δε, περισσότερο όταν στην περιφέρεια υπάρχουν περιοχές χωρίς ρεύμα με τα συνεργεία να αδυνατούν να φτάσουν προκειμένου να επιδιορθώσουν τις βλάβες.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι ο ΔΕΔΔΗΕ κινήθηκε με ταχύτητα ως προς την αντιμετώπιση βλαβών αφού σύμφωνα και με τον αρμόδιο υπουργό από τις 2500 γραμμές μέσης τάσης υπήρξαν βλάβες σε 79 που περιορίστηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες σε 45 όμως τα προβλήματα συνδέονται με τη δυνατότητα πρόσβασης των συνεργείων που οφείλεται ακριβώς στην αδυναμία μετακίνησής τους.

Αρκεί να σημειωθεί πως παραμένουν ακινητοποιημένα οχήματα σε άξονες, στην Αττική Οδό ξεπερνούν τα 1000 κάτι που κάνει ακόμη πιο δύσκολο το έργο αποκατάστασης.

Σε κάθε περίπτωση και η περιφέρεια Αττικής θα πρέπει να συνειδητοποιήσει μεταξύ άλλων ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν είναι πλέον σπάνια στον λεγόμενο Αττικό ουρανό.