8ος χρόνος, ημέρα 2396η
Τρίτη, 24 Μαΐου 2022

Οι… Αττικές διαδρομές του ΣΥΡΙΖΑ

Οι… Αττικές διαδρομές του ΣΥΡΙΖΑ
Φωτογραφία Αρχείου
Eurokinissi

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χάνει ούτε μια ευκαιρία να «πυροβολεί» τον ιδιωτικό τομέα. Αποτελεί πάγια τακτική, κεντρική πολιτική γραμμή της Κουμουνδούρου και του Αλέξη Τσίπρα να εμφανίζονται ως εκπρόσωποι του λαού και να καταγγέλλουν τους ιδιώτες. Το παράδειγμα στον τομέα της Υγείας ή της ενέργειας χαρακτηριστικά και δεν είναι τα μόνα. Στην περίπτωση όμως της Αττικής Οδού απλώθηκε ένα πέπλο σιγής. Οι ευθύνες των σημερινών μετόχων υποβαθμίζονται και επιρρίπτονται εξ ολοκλήρου στην Κυβέρνηση προκαλώντας ερωτήματα και όχι μόνο…

Την ώρα που οι ευθύνες της εταιρείας διαχείρισης και λειτουργίας της Αττικής Οδού αναγνωρίζονται από όλους με τη διοίκησή της να προχωρά σε μια πρώτη άμεση αποζημίωση (κατόπιν παρέμβασης του Κυριάκους Μητσοτάκη) των εγκλωβισμένων και τον διευθύνοντα σύμβουλο να παραιτείται, στον ΣΥΡΙΖΑ ξεπερνούν το θέμα με πλάγια βήματα.

Το γνωστό αφήγημα των κακών ιδιωτών, των επιχειρηματιών που θέλουν το κακό του λαού, των λίγων εχόντων που αδιαφορούν πλήρως θάφτηκε κάτω από τα χιόνια που έκλεισαν την Αττική οδό αποκλείοντας χιλιάδες οχήματα, οδηγούς και επιβάτες. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν βρήκε ούτε μια λέξη επικριτική, τα ταξικά πρόσημα που συνήθως βρίσκονται σε ανακοινώσεις παρεμβάσεις και δηλώσεις εξαφανίστηκαν σε αυτή την περίπτωση.

Αόριστες αναφορές ακόμη και από τον Αλέξη Τσίπρα ο οποίος ζητά να φύγει η κυβέρνηση για να αναλάβουν αυτός και τα στελέχη του τη διαχείριση της χώρας και για την πανδημία και για τις φυσικές καταστροφές…

«Η Αττική Οδός μετατράπηκε σε παγίδα εγκλωβισμού χιλιάδων αυτοκινήτων, γιατί κανείς δε σκέφτηκε να απαγορεύσει τη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν και έκλεισαν το δρόμο. Διακόσιοι επιβάτες τρένου, μεταξύ των οποίων και τραυματίες από σύγκρουση, έμειναν για ώρες αβοήθητοι στο κρύο. Χιλιάδες νοικοκυριά ξημερώθηκαν χωρίς ρεύμα και θέρμανση» ήταν η τοποθέτηση του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης που… ξεπέρασε το ζήτημα της Αττικής οδού, με εσπευσμένη ταχύτητα για να φτάσει στο βασικό του αίτημα σύμφωνα με το οποίο «Όσο γρηγορότερα παραιτηθούν, όσο γρηγορότερα φύγουν, τόσο το καλύτερο για τον τόπο».

Περί κακών ιδιωτών ούτε λέξη γεγονός που προκαλεί ερωτήματα σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που φέρουν έναν εκ των συνεργατών και συνομιλητών του να συνδέεται με τους νέους , εξ Ολλανδίας ορμώμενους, μετόχους της εταιρείας που διαθέτει την πλειοψηφία στην Αττική Οδό.

Ακόμη πιο χαρακτηριστική η τοποθέτηση του εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Νάσος Ηλιόπουλος δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Για την Αττική οδό ο αρμόδιος υπουργός μας είπε ότι φταίει ο παραχωρησιούχος, για την Λ. Κατεχάκη, για τη Λ. Μεσογείων, για τη Λ. Μαραθώνος ποιος φταίει;» συμψηφίζοντας ευθύνες και αποφεύγοντας στην ίδια λογική να ασχοληθεί με την εταιρεία λειτουργίας και διαχείρισης της Αττικής Οδού.

Μάλιστα σημείωσε πως «Προσπαθεί η κυβέρνηση να περιορίσει τη συζήτηση στην Αττική Οδό» παρότι ήταν αυτός ακριβώς ο οδικός άξονας που εγκλώβισε χιλιάδες αυτοκίνητα οδηγούς και επιβάτες για πάνω από 24 ώρες. Και είναι βέβαιο πως η κατάσταση σε αυτόν τον οδικό άξονα ήταν η χειρότερη όπως και ότι η ευθύνη της λειτουργίας του ανήκει στην εταιρεία και τους σημερινούς μετόχους της.

Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τοποθετήθηκε επ' αυτού αντιθέτως με άλλες περιπτώσεις για τις οποίες ξεσπαθώνει βάζοντας ένα ταξικό πρόσημο παντού ή σχεδόν παντού. Συνέχισε ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως «Η σημερινή επικοινωνιακή του γελοιότητα, όμως, ξεπερνάει κάθε όριο. Εξαφανισμένος ήδη δύο ημέρες, ο κ. Μητσοτάκης βγαίνει να ανακοινώσει αποζημιώσεις 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό. Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα επικοινωνεί ο πρωθυπουργός με την εταιρεία και συμφωνούν ένα πρόστιμο, χωρίς να γίνει αυτό μέσα από θεσμικές διαδικασίες; Αυτό δεν είναι δουλειά ενός πρωθυπουργού»

Ουσιαστικά ενόχλησε ακόμη και το γεγονός πως υπήρξε παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκης ώστε να δοθεί μια στήριξη σε όλους όσοι υπέστησαν ζημία κάνοντας χρήση της Αττικής Οδού έναντι αντιτίμου που καθορίζει ακριβώς την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του.

Μέχρι και το Σύνταγμα επικαλέστηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ για να δείξουν πως οι ευθύνες βαρύνουν την κυβέρνηση και όχι την εταιρεία. Η παρέμβαση της Ρένας Δούρου η οποία ανέφερε ότι «Το Σύνταγμά μας σοφά ορίζει ποιου αρμοδιότητα είναι η προστασία των περιουσιών και των ζωών των κατοίκων της χώρας. Σε καμία περίπτωση δεν ορίζει τους παραχωρησιούχους και αν δεν απατώμαι το ίδιο ισχύει για όλες της χώρες της ΕΕ της Κύπρου συμπεριλαμβανομένης. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι πρόκειται για φτηνές δικαιολογίες» ενδεικτική

Η πρώην περιφερειάρχης στέλεχος και τομεάρχης σήμερα του ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να τοποθετηθεί με βάση την εκτίμηση της για το Σύνταγμα υποστηρίζοντας πως οι παραχωρησιούχοι, στην περίπτωση τη συγκεκριμένη η Αττική οδός, δεν φέρουν ευθύνη

Συνολικά ο ΣΥΡΙΖΑ έδειξε μια ανοχή ως προς την Αττική Οδό που προκαλεί εντύπωση και αφήνει αναπάντητα ερωτήματα. Ενδεχομένως οι ευθύνες που εκ της συμβάσεως έχει η εταιρεία για τη λειτουργία του κεντρικού οδικού άξονα και την ασφάλεια των διαδρομών να χαλάει το αντιπολιτευτικό αφήγημα περί ανίκανης κυβέρνησης που έσπευσαν να συνδέσουν και με τους θανάτους από την πανδημία. Ενδεχομένως και όχι.

Σε κάθε περίπτωση πάντως προκαλεί εντύπωση και ερωτήματα το γεγονός πως αυτή τη φορά ο ιδιωτικός τομέας, συγκεκριμένος και με ευθύνες που όλοι αναγνωρίζουν αφού και ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού παραιτήθηκε, βρήκε υποστήριξε από τα… αριστερά.

ΥΓ. Οι αναφορές του Νίκου Ανδρουλάκη περί ευθυνών επιτελικού κράτους και η αντιπολιτευτική ταύτιση με τον ΣΥΡΙΖΑ ενδεχομένως να στοχεύει στο θυμικό των πολιτών, απέχει όμως της σοβαρής αντιπολίτευσης που διατρανώνει πως θα ακολουθήσει