Θα μπορέσει η Green Cola να πουλήσει αναψυκτικά στην... έρημο;

Θα μπορέσει η Green Cola να πουλήσει αναψυκτικά στην... έρημο;

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Όταν πριν από μερικά χρόνια οι ιδρυτές της Green Cola κατοχύρωσαν την... πατέντα της «πράσινης» εκδοχής αναψυκτικού τύπου Cola σε 140 χώρες, αρκετοί απόρησαν θεωρώντας υπερβολικά φιλόδοξη αυτή την κίνηση. Φαίνεται όμως πως η επέκταση στο εξωτερικό είναι στρατηγικός σχεδιασμός του management της επιχείρησης, που γνωρίζει ότι αφενός η ελληνική αγορά έχει «ταβάνι», αφετέρου το «ρεύμα» προς λιγότερο... ένοχα αναψυκτικά παγκόσμια, θα είναι νομοτελειακά αυξανόμενο τα επόμενα χρόνια.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες ανακοινώθηκε μια στρατηγικού τύπου σύμπραξη με πολλά υποσχόμενα – μελλοντικά – οφέλη που θα δώσει στην Green Cola τα... κλειδιά της εισόδου σε μια μεγάλη αλλά και διαφορετική αγορά.

Ο άμεσος στόχος, για τα επόμενα δύο – τρία χρόνια, δεν είναι η κερδοφορία, καθώς το περιθώριο μικραίνει λόγο κόστους μεταφορικών, αλλά να «γνωριστεί» με μια ιδιαίτερη περιοχή, με ξεχωριστά χαρακτηριστικά και διαφορετική από την Ευρώπη διατροφική κουλτούρα.

Η εταιρεία, ανακοίνωσε την επέκτασή της στη Σαουδική Αραβία μέσω στρατηγικής συνεργασίας με τον όμιλο Ocean Group, του Σαουδάραβα επενδυτή Mansour Al Sudais. H Green Cola μαζί με τον όμιλο Ocean Group δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Green Cola Ocean Group στην οποία η ελληνική πλευρά έχει το 15%, ενώ η πλευρά των Αράβων το υπόλοιπο 85%.

Η Green Cola Ocean Group θα έχει τα δικαιώματα διανομής και πώλησης της Green Cola αρχικά σε Σαουδική Αραβία και Μπαχρέιν με στόχο το άνοιγμα και άλλων αγορών στη Μέση Ανατολή.
Αρχικός στόχος είναι η – κατ'' αρχήν – γνωριμία του αραβικού κόσμου με τη Green Cola, ενός αναψυκτικού που μέσα στα χρόνια της κρίσης κατάφερε στην Ελλάδα και κατέκτησε σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Η συμφωνία προβλέπει την άμεση έναρξη των εξαγωγών της Green Cola στην αραβική
χώρα, ενώ στο μέλλον και αναλόγως με την αποδοχή που θα έχουν τα προϊόντα στην ευρύτερη περιοχή, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας παραγωγικής μονάδας.

Πριν παρθεί η απόφαση για δημιουργία παραγωγικής μονάδας θα ζυγιστεί και θα «μετρηθεί» ο βαθμός αποδοχής των προϊόντων της... φίρμας Green Cola σ'' όλες τις γύρω χώρες της Μέσης Ανατολής, οι οποίες μοιράζονται εν πολλοίς τα ίδια εμπορικά αλλά και διατροφικά χαρακτηριστικά.

Σήμερα, η συνολική μέση ετήσια κατανάλωση αναψυκτικών στη Σαουδική Αραβία, ανέρχεται σε 2,5 δισ. λίτρα, με τη μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνουν τα προϊόντα τύπου Cola.

Υπολογίζεται ότι για την πρώτη περίοδο θα διατεθούν στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, 1 εκατ. κιβώτια Green Cola, με στόχο τα 2 εκατ. κιβώτια στην επόμενη τριετία. Στόχος της συμφωνίας είναι η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης παρουσίας της Green Cola στην αραβική χερσόνησο και η δημιουργία μιας σημαντικής βάσης για την επέκταση στην ευρύτερη περιοχή.

Ο ιδρυτής της Green Cola, κ. Περικλής Βενιέρης, σημείωσε κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίας της συμφωνίας ότι «εξ αρχής της δημιουργίας της Green Cola υπήρχε ένα συνεκτικό πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό. Η παρουσία μας στην αραβική χερσόνησο, με τη συνεργασία μάλιστα μιας τόσο σημαντικής εταιρείας, μας ανοίγει νέες προοπτικές, τις οποίες είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε αποσκοπώντας στη μέγιστη και καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση του οράματος της Green Cola, που είναι φυσικά η εκπαίδευση των καταναλωτών σε καινοτόμα, υγιεινά προϊόντα».

Ο Πρόεδρος της Ocean Holding Group, κ. Mansour Al Sudais ανέφερε πως «σύμφωνα με το όραμα 2030 του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, αναζητήσαμε εναλλακτικές λύσεις για την υγεία που μπορούν να συμβάλλουν τόσο στην ανάπτυξη του περιβάλλοντος αλλά και στις διατροφικές συνήθειες της κοινότητάς μας, στην Σαουδική Αραβία.

Και η συνεργασία μας με την Green Cola έρχεται να το επιβεβαιώσει, καθώς η ίδια αποτελεί μια εταιρεία που λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση: δηλαδή να παράγει υγιεινά και φυσικά προϊόντα που βοηθούν τους ανθρώπους και την κοινωνία να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους».

Το Ocean Group είναι ένας όμιλος με σημαντική κατασκευαστική δραστηριότητα (εμπορικά κέντρα και πολυτελείς κατοικίες) αλλά και παρουσία στην αγορά τροφίμων και ποτών.

Το σημερινό εκτόπισμα της Green Cola

Η Green Cola βρίσκεται σήμερα σε 22 αγορές, κυρίως στην Ευρώπη καθώς και στην Ασία, την Μέση Ανατολή και την Αυστραλία, είτε μέσω απευθείας εξαγωγικής δραστηριότητας είτε μέσω εμφιάλωσης με τοπικό συνεργάτη. Η παραγωγή που αφορά στις εξαγωγές αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, ενώ το σήμα Green Cola είναι κατοχυρωμένο σε 140 χώρες.

Μέσα σε μια 5ετία όχι μόνο έχει καθιερωθεί σε έναν χώρο που δεν είναι εύκολος, αλλά έχει αποκτήσει σεβαστά μερίδια αγοράς, έχοντας φτάσει να ελέγχει το 5,5% της συνολικής αγοράς, ενώ στην κατηγορία των προϊόντων Cola, έχει αποκτήσει μερίδιο 8,5%! Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2017 οι πωλήσεις της εταιρείας θα αγγίξουν τα 18 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατ. ευρώ, αφορούν εξαγωγές.

Τα προϊόντα που παράγει

Η εταιρεία διαθέτει τα δικά της σήματα - GREEN COLA, BLE, GR8, MIX & MATCH - ενώ εμφιαλώνει και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό μεγάλων retailers. Εκτός από την Green Cola που είναι το προϊόν – ναυαρχίδα δημιουργεί και εμπορεύεται σειρά αναψυκτικών ΜΠΛΕ: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα και βυσσινάδα, όλα βασισμένα σε παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις και με την προσθήκη στέβια, κατάλληλα για όσους αποφεύγουν τη ζάχαρη. Σήμερα παράγει 10 προϊόντα σε περίπου 35 κωδικούς.