Σούπερ μάρκετ: FMCGs και είδη bazaar αγοράζουν οι καταναλωτές – Οι επιπτώσεις των ανατιμήσεων

Σούπερ μάρκετ: FMCGs και είδη bazaar αγοράζουν οι καταναλωτές – Οι επιπτώσεις των ανατιμήσεων

Αύξηση των πωλήσεων σημείωσαν τα σούπερ μάρκετ το καλοκαίρι κατά 5,7% σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα προϊόντα FMCGs και ειδών bazaar, όπως ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές και είδη κήπου. Την ίδια στιγμή οι αυξήσεις των πρώτων υλών δημιουργούν πιέσεις στους retailers, οι οποίοι υιοθετούν την πολιτική των εκπτώσεων στους συνεπείς προμηθευτές.

Οι ταχυκίνητες κατηγορίες προϊόντων σημείωσαν άλμα 5,2% κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις της κατηγορίας να καταγράφονται σε:

  • Ηλεκτρικές συσκευές
  • Βιβλία
  • Εργαλεία
  • Είδη κήπου
  • Οικιακό εξοπλισμό
  • Ένδυση
  • Υπόδηση

Από την πλευρά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Nielsen τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν:

  • Τα τρόφιμα και ποτά με 6,2%
  • Τα φρέσκα προϊόντα με 4,7%
  • Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με 5,1%

Η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου των retailers σημειώθηκε στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα η Μακεδονία κατέγραψε αύξηση 11,4%, η Κρήτη 11,3% και η Πελοπόννησος στο 7,7%.

Από τα ποτά, τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5%, ενώ σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα αντηλιακά.

Ωστόσο, η αγορά των τροφίμων έχει να αντιμετωπίσει τις σημαντικές ανατιμήσεις που παρατηρούνται στις πρώτες ύλες. Πηγές με γνώση της εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο των τροφίμων, αναφέρουν πως όλο και περισσότεροι προμηθευτές αλυσίδων σούπερ μάρκετ ζητούν πιο σύντομες πληρωμές και μεγαλύτερες εκπτώσεις. Και αυτό γιατί για τις παραδόσεις που κάνουν σήμερα , πληρώνονται μετά από περίπου…τρεις  μήνες. Οι αλυσίδες από τη μεριά τους εμφανίζονται πρόθυμες να παρέχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις στους συνεπείς πελάτες τους, κάτι που οδηγεί σε βελτίωση των συνθηκών στην αγορά, η οποία πλήττεται  από τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και αγαθά.