Το σκάνδαλο της VW «πνίγει» το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη

Το σκάνδαλο της VW «πνίγει» το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη

«Βουτιά» 2% σημείωσε το ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς της Volkswagen, στον απόηχο του σκανδάλου παραποίησης των εκπομπών αερίων, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία για το Νοέμβριο, ενώ οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων της VW (στις οποίες περιλαμβάνονται Audi, Porsche, Skoda and SEAT) αυξήθηκαν κατά 4,1% το Νοέμβριο σε σχέση με πέρυσι, το μερίδιο αγοράς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας υποχώρησε στο 24,3% το Νοέμβριο από το 26,6% τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Έως τώρα, για το 2015, το μερίδιο αγοράς της VW διαμορφώνεται στο 24,8% από το 25,4% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Μεταξύ των επωνυμιών της VW, η Skoda εμφάνισε το μεγαλύτερο πλήγμα με τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 3% σε σχέση με πέρυσι. Η αμερικανική Ford είχε τον καλύτερο Νοέμβρη στην Ευρώπη, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων της να ενισχύονται κατά 20,5% και το μερίδιο αγοράς να ανέρχεται στο 7% από 6,6% πέρυσι. Ακολουθεί η General Motors με αύξηση της τάξης του 18%.

Η παραδοχή της VW στις 18 Σεπτεμβρίου ότι χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τις εκπομπές αερίων στα πετρελαιοκίνητα οχήματά της προκάλεσε τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας, με τη μετοχή της να χάνει περίπου το 20% της αξίας της και τον διευθύνοντα σύμβουλο να αποχωρεί εν μέσω πλήθους εισαγγελικών ερευνών, μηνύσεων και αντιδράσεων.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων παρουσίασαν ενίσχυση το Νοέμβριο για 27ο διαδοχικό μήνα, εμφανίζοντας ανάπτυξη 13,7%, που αντιστοιχεί περίπου σε 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.

Τέλος, σε επίπεδο χωρών, τη μεγαλύτερη αύξηση εμφάνισε η Ισπανία με τις πωλήσεις των οχημάτων να ενισχύονται κατά 25,4%, ακολούθησε η Γαλλία με αύξηση 11%, η Γερμανία με 8,9% και η Βρετανία με 3,8%.