Πρόστιμα από την Κίνα σε διεθνείς ναυτιλιακές για χειραγώγηση τιμών

Πρόστιμα από την Κίνα σε διεθνείς ναυτιλιακές για χειραγώγηση τιμών

Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές επέβαλαν πρόστιμα συνολικού ύψους 400 εκατομμυρίων γουάν (65 εκατ. δολάρια) σε επτά διεθνείς ναυτιλιακές εταιρίες για χειραγώγηση τιμών, η οποία διαπιστώθηκε μετά από μακρόχρονη έρευνα.

Κορεατικές, ιαπωνικές και ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρίες που μετέφεραν αυτοκίνητα βρέθηκε ότι είχαν καθορίσει από κοινού τα κόμιστρα και τα δρομολόγιά τους προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές σε υψηλό επίπεδο.

Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν αναλογούν από 4% έως 9% επί των διεθνών πωλήσεων που έκαναν οι ναυτιλιακές στα δρομολόγιά τους από και προς την Κίνα, δήλωσε η αρμόδια ρυθμιστική αρχή.

Οι αρχές επέβαλαν την ποινή σύμφωνα με τον κινεζικό αντιμονοπωλιακό νόμο του 2008.

Αρκετοί τομείς, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες, γαλακτοκομικές και τεχνολογικοί προμηθευτές, είχαν επηρεαστεί από την αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου στην προσπάθεια να διατηρηθούν χαμηλές οι τιμές για τους κινέζους καταναλωτές.

Το Φεβρουάριο, η αμερικανική εταιρία κατασκευής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (τσιπ) Qualcomm είχε επίσης τιμωρηθεί με πρόστιμο 975 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατηγορίας ότι έκανε κατάχρηση της υπεροχής της σε ασύρματη τεχνολογία ώστε να χρεώνει υψηλά τέλη χρήσης.

Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης, δήλωσε ότι επικεφαλής των εταιριών πραγματοποιούσαν συναντήσεις για περίοδο τεσσάρων χρόνων προκειμένου να ανταλλάσσουν πληροφορίες και να προβαίνουν σε συμφωνίες ώστε να αποφεύγουν τον ανταγωνισμό στα δρομολόγια των γραμμών της Κίνας με Ευρώπη, Βόρεια και Λατινική Αμερική.    

Οι εταιρίες που τιμωρήθηκαν είναι οι ιαπωνικές Mitsui OSK Lines, Kawasaki Kisen Kaisha και Eastern Car Liner, οι Νοτιοκορεατική Eukor Car Carriers, η νορβηγική Wallenius Wilhelmsen Logistics και η χιλιανή Cia. Sud Americana de Vapores.

Η ιαπωνική Nippon Yusen εξαιρέθηκε από τη πληρωμή προστίμου, καθώς συνεργάστηκε με τους ερευνητές των αρχών.

Το μεγαλύτερο πρόστιμο, ύψους 45 εκατομμυρίων δολαρίων, επιβλήθηκε στην Eukor με την εταιρία να απαντάει δηλώνοντας ευχαριστημένη που η έρευνα ολοκληρώθηκε.

«Θα συνεχίσουμε να κάνουμε οτιδήποτε είναι δυνατό προκειμένου να αποφύγουμε παρόμοιες καταστάσεις στον μέλλον», γράφτηκε σε ανάρτηση στον ιστοσελίδα της.