Α. Παντελιάδης( ΜΕΤΡΟ): Οι στόχοι της αλυσίδας και οι νέες τάσεις στην αγορά

Α. Παντελιάδης( ΜΕΤΡΟ): Οι στόχοι της αλυσίδας και οι νέες τάσεις στην αγορά

Η επέκταση με μικρά καταστήματα λιανικής εμβαδού από 120 ως 200 τετραγωνικά μέτρα με τη μέθοδο του franchising είναι το νέο εγχείρημα της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ.

Όπως ανέφερε ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των εκπροσώπων του τύπου, στόχος είναι μέσα στην ερχόμενη τριετία να λειτουργήσουν 86 νέα καταστήματα αυτού του τύπου, στο πρότυπο του καταστήματος που άνοιξε και λειτουργεί στην Κυψέλη, ενώ στην ερχόμενη δεκαετία, στόχος είναι να ανοίξουν και να λειτουργήσουν περί τα 290 νέα καταστήματα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του LIberal ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε ότι «η τάση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς είναι να φεύγει σταδιακά ο κόσμος από τα μεσαία και μεγάλα σούπερ - μάρκετ και να πηγαίνει ή στα πολύ μεγάλα hyper market ή στα πολύ μικρά, για διαφορετικούς λόγους. Η τάση αυτή που εμφανίστηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, φαίνεται ότι έχει παραμείνει πλέον».

Σε ό,τι αφορά τις εξαγορές ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «η εταιρεία πάντα ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη της, έστω και με αυτόν τον γρήγορο τρόπο, όμως κάθε τέτοια κίνηση θα πρέπει να γίνεται προσεκτικά και στα πλαίσια της λογικής προκειμένου να βοηθήσει την εταιρεία».

 «Κάθε νέος ανταγωνιστής είναι καλοδεχούμενος και κάνει καλό σε όλη την αγορά του λιανεμπορίου και των σούπερ μάρκετ» είπε ο κ. Παντελιάδης σχετικά με την επιστροφή της Carrefour στην ελληνική αγορά. 

Σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και τις τιμές, ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων θα περάσει στην κατανάλωση. Το υπόλοιπο μέρος το απορροφούν οι προμηθευτές και οι επιχειρήσεις, με την αντίστοιχη συμπίεση των περιθωρίων κέρδους τους. Πάντως, αναφορικά με τις ελλείψεις που έχει αναφερθεί ότι παρατηρούνται στην αγορά, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «δεν διαπιστώνεται πρόβλημα στην ομαλή τροφοδοσία. Παράλληλα και η πληροφόρηση από τους προμηθευτές δείχνει ότι δεν αντιμετωπίζονται ελλείψεις»

Μεγέθη, επενδύσεις και νέα καταστήματα

Σε ότι αφορά την εξέλιξη των μεγεθών της εταιρείας, ο τζίρος για το 2022 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1,45 δισ. Ευρώ, κατά 6% αυξημένος έναντι του 2021 που ήταν 1,36 δισ. ευρώ.

Η καθαρή κερδοφορία για το 2021 θα παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση και θα είναι 23,5 εκατ. Ευρώ έναντι 24,12 για το 2020.

Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη, εκτός από νέα καταστήματα franchising, η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ σχεδιάζει να ανοίξει μέσα στο 2022 πέντε έως έξη νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ, κυρίως σε περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, όπως σε νησιά.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, μέσα στην τριετία 2019 ως 2021 η ΜΕΤΡΟ έχει δαπανήσει συνολικά περί τα 106 εκατ. ευρώ. Τα ποσά αυτά κατευθύνθηκαν στην επέκταση του κέντρου διανομής στη Θεσσαλονίκη, στην ανανέωση του στόλου των οχημάτων, στην κατασκευή φωτοβολταϊκών σταθμών, με στόχο την κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων της εταιρείας σε ποσοστό άνω του 30%. Η επένδυση αυτή, επεσήμανε ο κ. Παντελιάδης κόστισε 18 εκατ. Ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της εταιρείας στην Κύπρο, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι το κατάστημα Cash and Carry στη Λεμεσό παρουσιάζει μια πολύ καλή πορεία, με μια αύξηση του τζίρου κατά 85% από την αρχή του χρόνου.

Στόχος είναι η λειτουργία και ενός δεύτερου καταστήματος, στη Λευκωσία. Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο αναζήτησης ακινήτου.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, τόνισε ο κ. Παντελιάδης περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μια μεγάλη επένδυση σε IT, ύψους 6 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε το 2022, ενώ παράλληλα επενδύει και στην παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.