ΟΤΕ και NΟVA στη μάχη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της UEFA στην Ελλάδα - Ποιοι άλλοι παίκτες «κατεβαίνουν» στο γήπεδο

ΟΤΕ και NΟVA στη μάχη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της UEFA στην Ελλάδα - Ποιοι άλλοι παίκτες «κατεβαίνουν» στο γήπεδο

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα γίνει γνωστός ο ανάδοχος για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των αθλητικών διοργανώσεων της UEFA για την περίοδο 2021-2024. Σήμερα το πρωί στις 11.00 αναμένεται η υποβολή προσφορών με στόχο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ή μέχρι και πριν τα Χριστούγεννα, να έχουμε τον νέο κάτοχο των δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης των ποδοσφαιρικών διοργανώσεων Champions League, Europa League και Confederations League.

H ανακοίνωση του αναδόχου θα εξαρτηθεί από το αν η UEFA, ζητήσει από τους ενδιαφερόμενους, να πραγματοποιήσουν και έναν επιπλέον γύρο υποβολής προσφορών με βελτιωμένα τιμήματα. Όπως και να έχει η κατάσταση, η UEFA, και η εταιρεία που διαχειρίζεται τα δικαιώματα της μετάδοσης των αγώνων, Team Marketing, αυτή τη φορά τρίβουν τα χέρια τους. 

Σε αντίθεση με το 2014 και το 2018, όπου ο ΟΤΕ έπαιζε «εν ου παικτοίς», αυτή τη φορά τα δεδομένα έχουν διαφοροποιηθεί ουσιαστικά. Πρώτον η Forthnet έχει πλέον βαθιές τσέπες ενώ επιπλέον δεν αποκλείεται να υπάρξει και ενδιαφέρον από τα ελεύθερα κανάλια της χώρας, Antenna Group και Mega.

Σχετικά με την Forthnet, πλέον είναι ένας υπολογίσιμος αντίπαλος για τον ΟΤΕ. Αυτό φάνηκε στη διαπραγμάτευση που έκανε ο νέος μέτοχος με την Super League, όπου ο επικεφαλής της BC partners Νίκος Σταθόπουλος, καθάρισε άμεσα και αθόρυβα την διεκδίκηση. Όλες οι Ελληνικές ομάδες προσήλθαν και διέθεσαν τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές που τους έγιναν θυμίζουν προ του 2010 εποχές. 

Το ζητούμενο πλέον, μετά την σημαντική αυτή δαπάνη, είναι αν η Forthnet θα βγει στην κόντρα με τον ΟΤΕ. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με διαρροές που έγιναν, ο ΟΤΕ κατέβαλε στην UEFA για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της προηγούμενης τριετίας (2019-21) 80 εκατ. ευρώ. Το τίμημα ωστόσο αφορούσε δύο διοργανώσεις, εκείνες του Champions League και Europa League. Αυτή τη φορά και για πρώτη φορά, περιλαμβάνεται και μια 3η διοργάνωση η Confederations League. Θεωρείται δε ότι τόσο η αύξηση του ανταγωνισμού, όπως και η προσθήκη μιας τρίτης διοργάνωσης θα ανεβάσει το προηγούμενο τίμημα που κατέβαλε ο ΟΤΕ.

Το αν θα βγει στην κόντρα η Forthnet είναι που θα το δούμε στη συνέχεια, δεδομένου ότι η εταιρεία ήδη έχει δαπανήσει σημαντικό κεφάλαιο στην Super League, αφετέρου η ελληνική αγορά δεν βρίσκεται και στις καλύτερες στιγμές της. Το εισόδημα μειώνεται όπως επίσης και η διαφημιστική δαπάνη ενώ πολλαπλασιάζονται τα ψηφιακά μέσα τηλεθέασης.

Από την άλλη πλευρά το αποκλειστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο (π.χ. Super League, Champions League κ.λπ.), είναι το μοναδικό ανάχωμα της εγχώριας αγοράς media στην επέλαση των μεγάλων (αμερικανικών) πλατφορμών συνδρομητικής τηλεόρασης τύπου Netflix, Disney, Google κ.λπ.
Οι τελευταίες διαθέτοντας τις απαραίτητες οικονομίες κλίμακας δημιουργούν περιεχόμενο, κυρίως ταινίες, σειρές κ.λπ., που απευθύνεται σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στο επίπεδο αυτό οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταγωνιστούν, ούτε καν στην χρέωση, όταν πρόκειται για συνδρομητικές πλατφόρμες. Μένει επομένως το ειδικό περιεχόμενο (αθλητικό, τοπικό κ.λπ.) για να διατηρηθεί ή/και να αυξηθεί το πελατολόγιό και τα έσοδα τους.

Ζητούμενο επίσης στον σημερινό διαγωνισμό της Team Marketing είναι το τι θα πράξουν και τα ελεύθερα κανάλια. Η πίεση των συνδρομητικών καναλιών τύπου Netflix κ.λπ. έχει πλέον φτάσει και στα ελεύθερα κανάλια που χάνουν τηλεθέαση και θεατές.

Σαν αποτέλεσμα δεν αποκλείται να υπάρξουν και προσφορές από τον όμιλο Κυριακού ή και τον όμιλο Μαρινάκη. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Κυριακού στο παρελθόν είχε αναλάβει τα δικαιώματα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου (Euro 2020), αλλά καθώς απουσίαζε το ελληνικό ενδιαφέρον δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.

Στο επίπεδο του ανταγωνισμού για τα δικαιώματα των διοργανώσεων της UEFA φέτος, θα πρέπει επίσης να συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά το «πακέτο των δικαιωμάτων» περιλαμβάνει τη νέα διοργάνωση Confederations League, όπου αναμένεται υψηλότερο ελληνικό ενδιαφέρον. Η διοργάνωση της Confederations League είναι τρίτη στην κατάταξη διοργάνωση της UEFA, με βάση τη δυναμικότητα των ποδοσφαιρικών ομάδων, και στην οποία αναμένεται να υπάρχει ικανοποιητική συμμετοχή ελληνικών ομάδων.