Moody's: Πώς αξιολογεί την εξαγορά της Coca Cola HBC στην Αίγυπτο

Moody's: Πώς αξιολογεί την εξαγορά της Coca Cola HBC στην Αίγυπτο

Θετικά αξιολογεί η Moody’s την εξαγορά της Coca Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE) από την Coca Cola HBC, σε ένα deal ύψους 427 εκατ. δολαρίων. Μέσω αυτής, η εταιρεία διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιό της, αποκτά πρόσβαση στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Αφρικής, περιορίζει τη μόχλευση του ομίλου και ενισχύει τα ΕΒΙΤDA της. 

Όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης η CCBCE έχει έσοδα περίπου 400 εκατ.ευρώ και κέρδη 7,3 εκατ.ευρώ, ενώ είναι ο δεύτερος παραγωγός μη αλκοολούχων ποτών στην Αίγυπτο, καθώς λειτουργεί πέντε εργοστάσια εμφιάλωσης. Μέσω της εξαγοράς, η Coca Cola HBC, θα ενισχύσει την παρουσία της μετά τη Νιγηρία, όπου αποτελεί την πολυπληθέστερη αγορά της Αφρικής, και στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Αιγύπτου, όπου παρουσιάζει μοναδικές ευκαρίες ανάπτυξης κυρίως στα μη αλκοολούχα αναψυτικά. 

Η γεωγραφική διαφοροποίηση και ο περιορισμός της μόχλευσης του ομίλου, καθώς θα χρηματοδοτηθεί με ρευστό, αποτελούν δύο ακόμη θετικά στοιχεία της εξαγοράς. Ο οίκος αξιολόγησης αναμένει βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ομίλου σε ορίζοντα 18 μηνών, ωστόσο επισημαίνει πως η Coca Cola HBC εκτίθεται πλέον σε ενδεχόμενη μεταβλητότητα των αναδυόμενων αγορών και σε πιθανή διακύμανση των συναλλαγματικών ισοτιμιών. 

Το deal στην Αίγυπτο ήρθε σε μία στιγμή που η Coca Cola HBC θέλει να εκμεταλλευθεί τα δημογραφικά στοιχεία της Αφρικής, όπου η κατανάλωση «soft drinks» είναι πολύ υψηλότερη από την αντίστοιχη άλλων περιοχών, κάτι που οφείλεται και στο νεαρής ηλικίας καταναλωτικό κοινό. Στην ήπειρο η εταιρεία εφαρμόζει πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς έχει υιοθετήσει την κατανάλωση πράσινης ενέργειας και προχωρά σε εκτεταμένη ανακύκλωση.

Χαρακτηριστική της δυναμικής που έχει η αφρικανική αγορά είναι τα αποτελέσματα στο εξάμηνο που κατέγραψε η Νιγηρία. Τα καθαρά έσοδα στις αναδυόμενες αγορές, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν 30,3%, με την ισχυρή ανάκαμψη στη χώρα να οδηγεί σε αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης. Το μοντέλο της Αιγύπτου, ακολουθήθηκε και στη Νιγηρία, όπου το 2019 η Coca Cola HBC απέκτησε τη θυγατρική της, καταγράφοντας από τότε συνεχώς ανοδικές πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες ποτών.