Η ψηφιακή στροφή των καταναλωτών και οι αλυσίδες τεχνολογίας

Η ψηφιακή στροφή των καταναλωτών και οι αλυσίδες τεχνολογίας

Τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, τα οποία άλλαξαν σημαντικά τις συνήθειες των καταναλωτών άφησαν το θετικό τους αποτύπωμα στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης υπολογιστών, tablets, smartphones και ειδών τεχνολογίας, γενικότερα, βοηθώντας τις σημαντικά να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους σε ένα περιβάλλον αρκετά δυσχερές.

Ήδη η πορεία των οικονομικών μεγεθών της εισηγμένης εταιρείας Πλαίσιο τα οποία ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες δίνει μια πρώτη εικόνα σχετικά με το πώς κινήθηκε η αγορά τεχνολογίας το 2021.

Οι συνολικές ενοποιημένες πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο ιστορικό επίπεδο των 436,9 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μια αύξηση της τάξεως του 23,2%. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας και ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ σημαντικό μερίδιο της αύξησης οφείλεται και στις πωλήσεις λευκών συσκευών.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών, που αποτελούν ιστορικά τον τομέα με την υψηλότερη συμμετοχή, ανήλθαν σε 199.638 χιλ. €, και σημείωσαν ποσοστό μεγέθυνσης 24,1% σε σχέση με το 2020, συνθέτουν δε το 45,7% του κύκλου εργασιών του Ομίλου (2020: 45,4%). Στις πωλήσεις αυτές περιλαμβάνονται και πωλήσεις, ύψους 17,8 εκ. €, που αφορούν το πρόγραμμα ψηφιακής μέριμνας. Τα προϊόντα τηλεφωνίας εμφάνισαν μεγέθυνση μεγαλύτερη του μέσου όρου κατά 32,9% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 88.494 χιλ. €.

Σε ό,τι αφορά την άλλη μεγάλη αλυσίδα λιανικής ειδών τεχνολογίας, την Public Media Markt, η οποία ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τα οικονομικά στης στοιχεία για τη χρήση 2021, για το 2020 πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 10,49%, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, με την πανδημία σε εξέλιξη αλλά και με τους αυστηρότερους περιορισμούς και επιπρόσθετα με όλες τις θετικές αλλά και αρνητικές επιπτώσεις της συγχώνευσης της Public με την Media Markt.

Πάντως, η τάση της αύξησης των πωλήσεων ειδών τεχνολογίας φαίνεται και από τις επενδύσεις που έκανε η Public Media Markt στην διετία 2020 -2021, οι οποίες συνεχίζονται και στη φετινή χρονιά.

Οι επενδύσεις που πραγματοποίησε μέσα στο 2021 ξεπέρασαν τα 15 εκατ. ευρώ ενώ και το τρέχον έτος αναμένεται να φθάσουν τα 10 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας. Στο ποσό αυτό προστίθενται και οι επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν το 2020, γεγονός που σημαίνει πως ο προγραμματισμός της εταιρείας για την τριετία 2020-2022 προβλέπει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η εταιρεία κατά το διάστημα της πανδημίας ενίσχυσε τις επενδύσεις της σε καταστήματα, υποδομές, συνεργασίες στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών (τηλεφωνικών κέντρων) και των logistics (εταιρίες διανομής, courier και ταξί) , καθώς και σε νέες υπηρεσίες. Παράλληλα, διεύρυνε την προϊοντική της γκάμα με 1.500 νέα προϊόντα.

Η αλυσίδα Γερμανός, σύμφωνα με τη διοίκηση της, αναμένει πωλήσεις ρεκόρ για τη χρήση 2021, όχι μόνο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες Cosmote που διακινεί από τα καταστήματα της αλλά και από τις πωλήσεις ειδών τεχνολογίας. Παράλληλα, στο επισκευαστικό του κέντρο πραγματοποιήθηκαν πάνω από 80.000 επισκευές, κυρίως, συσκευών κινητής τηλεφωνίας.

Ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της Κωτσόβολος για τη χρήση που έληξε τον Ιούνιο του 2021. Αν και το προϊοντικό μείγμα της μεγάλης αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αφορά κυρίως λευκές συσκευές, τηλεοράσεις, εν τούτοις, όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας, το πρόγραμμα της Ψηφιακής Μέριμνας ενίσχυσε τις πωλήσεις κατά 11%, κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Αύξηση, όμως στις πωλήσεις τεχνολογίας σημείωσε και το εμπορικό κομμάτι του ομίλου Quest που περιλαμβάνει την iStorm με τα προϊόντα της Apple, την Info Quest Technologies, iSquare, Quest on Line,Clima Quest, FoQus. Κατά το 2021 o τομέας σημείωσε ισχυρή διψήφια αύξηση στις πωλήσεις κατά 47,3%, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 73,7% σε σχέση με το 2020, επιβεβαιώνοντας, όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, την ενίσχυση της ζήτησης σε προϊόντα πληροφορικής και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην μετά κορονοϊού εποχή.