Η Autohellas, η ηλεκτροκίνηση και οι αντοχές στην πανδημία

Η Autohellas, η ηλεκτροκίνηση και οι αντοχές στην πανδημία

Η εκμετάλλευση των ευκαιριών και των νέων δεδομένων που φέρνει η ηλεκτροκίνηση, η ενίσχυση του στόλου των μισθώσεων και η αξιοποίηση των ωφελειών του ψηφιακού μετασχηματισμού, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την εισηγμένη Autohellas, που επέδειξε σημαντικές αντοχές το 2020 παρά την πανδημία και αναμένει επιστροφή στην ανάπτυξη σταδιακά από φέτος.

Όπως αναφέρει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της εταιρείας Δημήτρης Μαγγιώρος στο Liberal Markets «η περασμένη χρονιά άλλαξε τις σκέψεις όλων μας και ώθησε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, όπως και την Autohellas, να στραφούν αφενός στην ψηφιοποίηση και αφετέρου να διαχειριστούν τις δυσκολίες και τις απώλειες που προέκυψαν με προσαρμογές σε δαπάνες και προϊόντα».

«Έχοντας καταφέρει να μετριάσουμε με συγκεκριμένες κινήσεις προσαρμογής στο μίγμα των υπηρεσιών και προϊόντων μας, τις απώλειες είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την τρέχουσα χρήση, υπολογίζοντας με βάση τους εμβολιασμούς και τη γνώση που έχουμε αποκομίσει ότι θα κινηθούμε με αυξητικούς ρυθμούς.

Εφόσον τα θετικά σενάρια επιβεβαιωθούν, και σε συνδυασμό με την υπάρχουσα προσπάθεια εκμετάλλευσης της εσωτερικής αγοράς, αναμένουμε να υπάρξει μια μερική ανάκαμψη της ζήτησης του Rent a Car σε προ-covid επίπεδα καθώς και σε βελτιωμένο Fleet utilization στο σύνολο του έτους».

Παράλληλα, ο ίδιος επισημαίνει ότι όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση σαν Hertz ήδη από το 2019 έχει προσθέσει στο στόλο της ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και πέρυσι εισήγαγε και στις μακροχρόνιες μισθώσεις ηλεκτροκίνητα μοντέλα με το πρόγραμμα Electric Lease.

«Στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε τις αλλαγές που φέρνει η ηλεκτροκίνηση με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις, καθώς και το ευρύ δίκτυο που διαθέτουμε για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης. Οι εισαγωγικές μας εταιρείες δε, διαθέτουν εν συνόλω 22 διαφορετικές εκδόσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων Full Electric & Plug-In καλύπτοντας ευρεία γκάμα», σημειώνει ο κ. Δ.Μαγγιώρος.

Ο όμιλος δε έχει ήδη τη θυγατρική εταιρεία ΚΙΝΕΟ η οποία ενοικιάζει ηλεκτρικά πατίνια, σκούτερ και ποδήλατα.

Η Autohellas δραστηριοποιείται σε τρεις διακριτούς τομείς που είναι η ενοικίαση αυτοκινήτων (Βραχυχρόνια και Μακροχρόνια Μίσθωση), η εμπορία αυτοκινήτων με εισαγωγή, διανομή και λιανική πώληση μέσω των Hyundai, Seat, Kia, και μέσω της ΒΕΛΜΑΡ στον χώρο της λιανικής αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εξουσιοδοτημένους διανομείς των FORD, OPEL, SEAT, VOLVO, ALFA ROMEΟ, JEEP, FIAT, ABARTH, HYUNDAI, KIA, SAAB, BMW, ΜΙΝΙ και μοτοσικλετών ΒΜW MOTORRAD, με διεθνή δραστηριότητα και παρουσία σε 7 ακόμη χώρες εκτός της Ελλάδας στον κλάδο ενοικίασης.

Κατέχει το μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλο οχημάτων με πάνω από 140 σημεία εξυπηρέτησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι ενοικιάσεις αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας και παρουσιάζουν σημαντικό περιθώριο κερδοφορίας παρά το γεγονός ότι το κομμάτι των εισαγωγών έχει μεγαλύτερο μερίδιο στον τζίρο.

Ειδικά το 2020 η βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις επτά χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, επηρεάστηκε καταλυτικά από την πανδημία και τους περιορισμούς στη μετακίνηση που επέφεραν δραματική μείωση ύψους 75-85% στις τουριστικές αφίξεις ανά χώρα δραστηριότητας του Ομίλου. Παρά την πτώση όμως του τουρισμού αναλογικά σε ποσοστό επί των αφίξεων υπήρξε αύξηση των ενοικιάσεων καθώς ο κόσμος για υγειονομικούς λόγους επέλεξε να κινείται με δικά του οχήματα.

Στον αντίποδα οι μακροχρόνιες μισθώσεις διατήρησαν για άλλη μια χρονιά την ανοδική τους πορεία, σημειώνοντας μόνο κάποια απώλεια ρυθμού, κυρίως από την αδράνεια στη σύναψη νέων συμβάσεων κατά την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020. Στο επόμενο διάστημα κατέγραψαν άνοδο κυρίως προσαρμοσμένες στις ανάγκες των εταιρειών ταχυμεταφορών για επαγγελματικά van και της σύναψης νέων συμβάσεων leasing.

Η Autohellas έκλεισε το έτος καταγράφοντας πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο ύψους 491,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,5% σε σχέση με το 2019, EBITDA ύψους 135,4 εκατ. ευρώ (-13,9%), κέρδη προ φόρων 24,2 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 17,4 εκατ. ευρώ. Εμφανίζει, ωστόσο,  σημαντική βελτίωση των καθαρών ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες σε σχέση με το 2019, στα 119,5 εκατ. ευρώ και ελεύθερες ταμειακές ροές στα 126,7 εκατ. ευρώ (από 94 εκατ. ευρώ το 2019). Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός ανήλθε σε 282 εκατ. ευρώ, τα βραχυπρόθεσμα δάνεια σε 96,7 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα σε 111 εκατ. ευρώ. Στις 31/12/2020 τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ.