field_kentriki_fotografia
Coca Cola, ή Pepsi Cola; Ποια να προτιμήσουμε;

Ένα κλασσικό ερώτημα των καταναλωτών, είναι το γιατί να προτιμούν την Coca Cola ή την Pepsi Cola. Η απάντηση έχει να κάνει με τη γεύση και τη απόλαυση που προσφέρουν τα δυο αναψυκτικά. Σε ένα παρόμοιο ερώτημα, καλείται να απαντήσει και η επενδυτική κοινότητα, που έχει μπροστά της δυο εταιρείες με παραπλήσια χαρακτηριστικά. Μόνο που εδώ δεν είναι η σύγκριση της γεύσης που απαντά, αλλά η ανάλυση και σύγκριση των θεμελιωδών οικονομικών μεγεθών.

Σε γενικές γραμμές αμφότερες οι εταιρείες χαρακτηρίζονται από ελκυστική ποιότητα οικονομικών μεγεθών, από εξαιρετική εταιρική διακυβέρνηση και κουλτούρα, μοναδική ικανότητα διείσδυσης στις αγορές και από μια αξιοπρόσεκτη και σταθερή επενδυτική συμπεριφορά.  

Είναι γνωστό ότι επιχειρηματικά, η μεγάλη μάχη ανάμεσα στις δυο εταιρείες, δίνεται στο χώρο του marketing, στην απαιτητική κατηγορία των νεανικών ηλικιών, όπου οι εταιρείες χρησιμοποιούν πολλές φορές στις διαφημιστικές τους καμπάνιες και στα πλασαρίσματα νέων προϊόντων ή συσκευασιών, γνωστά δημοφιλή ινδάλματα των νέων.

Τι σκέφτονται άραγε σήμερα οι επενδυτές γι? αυτές τις δυο εμβληματικές αμερικανικές πολυεθνικές εταιρείες;

Η αποτίμηση της Coca Cola (ΚΟ), είναι στην παρούσα φάση ίσως πιο ελκυστική, όμως η Pepsi Cola (ΡΕΡ), έχει πολύ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και έχει διασπείρει καλύτερα τον επιχειρηματικό της κίνδυνο, έχοντας μπει για τα καλά και σε άλλες κατηγορίες πέραν των αναψυκτικών.

Εάν ανατρέξουμε σε ιστορικά δεδομένα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας θα δούμε ότι η μετοχή της Pepsi, έχει αποδώσει κατά +8.400%, ενώ η μετοχή της Coca κατά +7.300%, χωρίς να λαμβάνονται υπ? όψιν τα μερίσματα που έχουν διανεμηθεί στους μετόχους, καθ? όλη αυτήν την περίοδο.

Οι ελεύθερες χρηματοροές της Coca Cola, κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας αυξάνονται ετησίως με ρυθμούς του 0,9%, τα μικτά κέρδη κατά 1,5% και τα μερίσματα κατά 6,8% Τα αντίστοιχα ποσοστά της Pepsi Cola βρίσκονται στο 2,7%, στο 3,2% και στο 8,2%. Τα ποσοστά αυτά, καταγράφουν τη βελτίωση της εικόνας και της απόδοσης της μετοχής της Pepsi.

H Coca Cola εστιάζει την προσοχή της στην εξέλιξη εναλλακτικών μορφών και γεύσεων του κεντρικού και βασικού αναψυκτικού της, ενώ έχει εισβάλει και στον χώρο του καφέ μετά τη εξαγορά της αλυσίδας Costa. Αντίθετα η Pepsi Cola, έχει εισέλθει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων εκτός των αναψυκτικών όπως είναι για παράδειγμα τα προϊόντα τύπου snacks & chips, όπως είναι τα Lays, τα Walkers, τα Doritos, τα Cheetos, ή τα δημητριακά όπως είναι τα Quaker ή και οι φρουτοχυμοί σε συνεργασία  με την  Dole.

Η διαφοροποίηση των προϊόντων της Pepsi Cola, της επέτρεψε να σταθεί καλύτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αντίθετα με τα εστιατόρια και τα μπαρ κλειστά, η Coca Cola που κατέχει προνομιακή θέση στην προμήθεια των χώρων της εστίασης, είδε τον κύκλο εργασιών της να μειώνεται δραστικά.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες αναλύσεις  των χρηματιστηριακών εταιρειών στη Wall Street για το επόμενο 12μηνο, οι τιμές στόχοι για τη μετοχή της Coca Cola (KO) κυμαίνονται από  τα $55 μέχρι τα $67, με μέση τιμή τα $62, από $53,02, που είναι σήμερα. Για τη μετοχή της Pepsi Cola, οι αναλυτές προβλέπουν τιμές, ανάμεσα στα $140 και στα $185, με μέση τιμή τα $168,50, από $150,95 που είναι σήμερα. Ας σημειώσουμε ότι στις αναλύσεις, αναφέρεται η σημαντική βελτίωση όλων των δεικτών της Pepsi Cola.

Το διάγραμμα της Coca Cola Company από τις αρχές του έτους

Το διάγραμμα της Pepsico από τις αρχές του έτους 

   

Πηγή: https://www.tradingview.com/

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.