Τρία βιβλία σε επανέκδοση για να διαλέξετε με τον Φιλελεύθερο

Τρία βιβλία σε επανέκδοση για να διαλέξετε με τον Φιλελεύθερο

Οι Φιλελεύθεροι «κτίζουν» τη δική τους βιβλιοθήκη. Μαζί με τον «Φιλελεύθερο» του Σαββατοκύριακου 29-30 Αυγούστου επανακυκλοφορούν τα εξής βιβλία:

Ήρωες Ελευθερίας από όλο τον Κόσμο

Επιμέλεια: Lawrence W. Reed

Οι Ήρωες της Ελευθερίας από Όλο τον Κόσμο είναι μια εντυπωσιακή συλλογή από σύντομα πορτρέτα ανθρώπων που με τις πράξεις, τις ιδέες και το παράδειγμά τους υπηρέτησαν με ξεχωριστό και αξιοθαύμαστο τρόπο την υπόθεση της ελευθερίας. Οι άνδρες και οι γυναίκες που παρουσιάζονται στα κεφάλαια του βιβλίου έζησαν σε διαφορετικές χώρες, ηπείρους και εποχές. Κάποιοι/-ες αψήφησαν τυράννους, εναντιώθηκαν σε ολοκληρωτικά καθεστώτα, πολέμησαν, έδωσαν ακόμα και τη ζωή τους στον αγώνα για την ελευθερία. Άλλοι/-ες έζησαν σε πιο ομαλούς καιρούς, πάλεψαν μέσα σε δημοκρατικούς θεσμούς, ή αφοσιώθηκαν στη σκέψη, στη μελέτη και την πάλη των ιδεών. Πολλοί/-ές συνδύασαν την πράξη με τη σκέψη, τη μελέτη με τη δράση, τη συγγραφή με την ενεργό συμμετοχή στα γεγονότα του καιρού τους.

Στις τάξεις τους ανήκαν πολιτικοί, κληρικοί, συγγραφείς, επιχειρηματίες, καθηγητές, εργαζόμενοι, άνθρωποι από διάφορα κοινωνικά στρώματα ή επαγγελματικούς κλάδους. Εκείνο που τους ξεχώρισε ήταν η πίστη και η αφοσίωσή τους στα ιδανικά της ελευθερίας, καθώς και η αποφασιστικότητα και το θάρρος τους να παλέψουν γι’ αυτά με τα μέσα που διέθεταν, είτε είχαν απέναντί τους τυραννικές εξουσίες είτε πήγαιναν ενάντια στα κυρίαρχα ιδεολογικά ρεύματα του περιβάλλοντός τους. Οι διαφορετικές χώρες και εποχές στις οποίες έζησαν αναδεικνύουν τον οικουμενικό και διαχρονικό χαρακτήρα του αιτήματος για ελευθερία. Οι ποικίλοι τρόποι με τους οποίους έδρασαν δείχνουν με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί κανείς να συμβάλλει στην υπόθεση της ελευθερίας. Το παράδειγμα το δικό τους και πολλών άλλων όπως αυτοί θα εμπνέει πάντα τους ανθρώπους που πασχίζουν για μια πιο ελεύθερη ζωή.

Φτώχεια & Ελευθερία

Μελέτες για την Παγκόσμια Οικονομική Ανάπτυξη

Matt Warner

Η άμεση οικονομική βοήθεια έχει αποτύχει να οδηγήσει τους φτωχούς λαούς του κόσμου στην ανάπτυξη και την ευημερία, το ίδιο και τα φιλόδοξα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που εκπονούνται από διεθνείς οργανισμούς και εφαρμόζονται εκ των άνω από τις κυβερνήσεις των φτωχών χωρών. Στην πραγματικότητα, οι παρεμβάσεις ξένων που αγνοούν τις τοπικές συνθήκες πολλές φορές επιδεινώνουν την κατάσταση, ακόμα και όταν είναι καλοπροαίρετες. Εκείνο που χρειάζονται οι φτωχοί άνθρωποι για να βγουν από τη φτώχεια είναι η ελευθερία να στηριχθούν στις δικές τους δυνάμεις, να προσπαθήσουν να βρουν τους δικούς τους δρόμους προς την ευημερία, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες, και βάσει της δικής τους γνώσης για τις τοπικές συνθήκες. Μια τέτοια ελευθερία προϋποθέτει, φυσικά, το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, αλλά και η διαμόρφωση ενός τέτοιου πλαισίου γίνεται αποτελεσματικότερα και μονιμότερα όταν τροφοδοτείται από τοπικές πρωτοβουλίες που ανταποκρίνονται στις τοπικές ιδιαιτερότητες.

Ωστόσο, οι πολίτες των αναπτυγμένων χωρών μπορούν και εκείνοι, ως ξένοι, να βοηθήσουν, εντοπίζοντας και ενισχύοντας ελπιδοφόρες τοπικές προσπάθειες που κινούνται στην κατεύθυνση της ελευθερίας, της θετικής θεσμικής αλλαγής και της ανάπτυξης. Αυτό ακριβώς επιδιώκει το Atlas Network μέσω του δικτύου συνεργασιών του με δεξαμενές σκέψης σε όλο τον κόσμο, οι οποίες εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η παρούσα συλλογή παρουσιάζει τη φιλοσοφία που διέπει την όλη προσπάθεια, την εφαρμογή αυτής της φιλοσοφίας στην πράξη, καθώς και ορισμένα εντυπωσιακά παραδείγματα των αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα. Συνολικά, τα άρθρα της συλλογής παρουσιάζουν ένα ολοκληρωμένο εναλλακτικό μοντέλο που παρέχει μία πειστική απάντηση σε ένα από τα σημαντικότερα και παλαιότερα ερωτήματα των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο: Πώς μπορούμε να εξαλείψουμε τη φτώχεια από τον πλανήτη;

Διαφήμιση σε μια ελεύθερη κοινωνία

RALPH HARRIS, ARTHUR SELDON

Δύσκολα θα βρίσκαμε έναν πιο δυσφημισμένο κλάδο της οικονομίας από εκείνον της διαφήμισης. Η διαφήμιση αντιμετωπίζεται με αρνητική διάθεση ή και απροκάλυπτη εχθρότητα σχεδόν από τότε που άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της, και ένα πραγματικά εντυπωσιακό εύρος κατηγοριών έχει εκτοξευθεί και εξακολουθεί να εκτοξεύεται εναντίον της. Η διαφήμιση έχει κατηγορηθεί ότι εξαπατά και χειραγωγεί τους καταναλωτές, ότι δημιουργεί πλαστές ανάγκες, ότι προωθεί βλαβερά προϊόντα, ότι νοθεύει τον ανταγωνισμό, ότι οδηγεί σε μονοπώλια και ολιγοπώλια, ότι αυξάνει τις τιμές, ότι σπαταλάει πόρους, ότι απειλεί την ελευθερία του Τύπου, ότι είναι χυδαία, ανέντιμη και αντικοινωνική.

Στην κλασική τους μελέτη Η Διαφήμιση σε μια Ελεύθερη Κοινωνία, οι Σέλντον και Χάρις εξετάζουν με νηφαλιότητα τις σημαντικότερες και πιο διαδεδομένες κατηγορίες κατά της διαφήμισης και δείχνουν τεκμηριωμένα ότι, ως επί το πλείστον, είναι αβάσιμες. Η διαφήμιση δεν είναι μια πηγή κακών την οποία πρέπει να περιορίσουμε αυστηρά, αν όχι να εξαλείψουμε τελείως, αλλά ένα χρήσιμο κομμάτι μιας οικονομίας της αγοράς, το οποίο περισσότερο υπηρετεί παρά βλάπτει τους καταναλωτές.

Επιπλέον, η ελευθερία των παραγωγών να διαφημίζουν τα προϊόντα τους συνδέεται στενά με την ελευθερία των καταναλωτών να επιλέγουν και να αποφασίζουν για τον εαυτό τους, ενώ οι αυστηροί περιορισμοί που θέλουν να επιβάλουν οι επικριτές της διαφήμισης, στην πραγματικότητα περιορίζουν ελευθερίες που βρίσκονται στη βάση μιας ελεύθερης κοινωνίας. Όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς, η εχθρότητα απέναντι στη διαφήμιση πολλές φορές υποκρύπτει μια εχθρότητα απέναντι στην ίδια την ελεύθερη κοινωνία, καθώς και μια υπεροπτική και αυταρχική απόρριψη των προτιμήσεων της «απαίδευτης μάζας».

Οι συζητήσεις γύρω από τη διαφήμιση ελάχιστα έχουν αλλάξει εδώ και δεκαετίες. Το βιβλίο των Σέλντον και Χάρις προσφέρει μια κλασική και στέρεα πραγμάτευση του θέματος από μια ασυμβίβαστα φιλελεύθερη σκοπιά.