Το «τέλος» του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η «κόντρα» Σπίρτζη - ΣΤΑΣΥ

Το «τέλος» του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η «κόντρα» Σπίρτζη - ΣΤΑΣΥ

Η χθεσινή απόφαση του σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ να διακόψει την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου έπιασε στον «ύπνο» την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, όμως, στη πραγματικότητα η κόντρα μεταξύ του Χρήστου Σπίρτζη και των συνδικαλιστών κρατά αρκετό καιρό.

Όπως, λοιπόν, αποφάσισε χθες η ΣΤΑΣΥ οι εργαζόμενοι σταματούν την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και συνεχίζουν κανονικά η έκδοση «χάρτινου» εισιτηρίου, επικαλούμενοι λόγους εξυπηρέτησης των επιβατών. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το σωματείο των εργαζομένων, είχε επισημάνει εδώ και καιρό τα τεχνικά και λειτουργικά θέματα, ωστόσο τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν. Για τον λόγο αυτό αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέχρι την επίλυση των προβλημάτων.

Στο άκουσμα της απόφασης της ΣΤΑΣΥ ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αντέδρασε άμεσα και έδωσε εντολή να παραπεμφθεί άμεσα στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης όποιος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί να εκδώσει από αύριο ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα. Από το Βελιγράδι όπου έφτασε για επίσημη επίσκεψη μόλις ενημερώθηκε για την απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ να αναστείλουν από αύριο την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών ζήτησε να ενημερωθούν αμέσως οι εισαγγελικές Αρχές και να πράξουν τα δέοντα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, από σήμερα Πέμπτη 5/10/2017 καταργείται η έκδοση χάρτινων καρτών και εκδίδεται μόνο η ηλεκτρονική κάρτα.

Ωστόσο η «κόντρα» του Χρήστου Σπίρτζη κάθε άλλο παρά πρόσφατη είναι. Συγκεκριμένα, πέρυσι τον Οκτώβριο σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Χρήστος Σπίρτζης είχε «στοχοποιήσει» εκπροσώπους στις αστικές συγκοινωνίες οι οποίοι μιλούσαν για κατάρρευση του ΟΑΣΑ, κάνοντας λόγο για «κατ΄ επάγγελμα λασπολόγους, υποψήφιους με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που πριν λίγους μήνες κατήγγειλαν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Στη συνέχεια ότι δεν θα πληρωθούν οι μισθοί. Στη συνέχεια ότι ιδιωτικοποιούνται. Οι στρατοί του παλαιοκομματισμού στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών είναι γνωστοί».

Το μεγάλο στοίχημα πάταξης της λαθρεπιβίβασης

Για το Υπουργείο Μεταφορών η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποτελεί μεγάλο στοίχημα αφού θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ συστατικό στην προσπάθεια πάταξης της λαθρεπιβίβασης. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΟΑΣΑ ο κύκλος εργασιών του Οργανισμού «έκλεισε» το 2016 στα 182,4 εκατ. ευρώ έναντι 201,4 εκατ. ευρώ το 2015. Η μείωση κατά 9,43% του τζίρου της εταιρείας καταδεικνύει ότι είτε έχουν περιοριστεί οι επιβιβάσεις είτε έχει ενισχυθεί η λαθρεπιβίβαση. Στο πλαίσιο αυτό ο Χρήστος Σπίρτζης είχε δεσμευτεί ότι λαθρεπιβίβαση θα αντιμετωπισθεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Μόνο που η χθεσινή ανακοίνωση των εργαζομένων ναρκοθετεί τις φιλοδοξίες και τον προγραμματισμό του Υπουργείου.

Πως λειτουργεί

Το αυτόματο ηλεκτρονικό κόμιστρο αποτελείται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card).

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ, θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις ειδικές κατηγορίες.

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.

Διαβάστε ακόμα:

- Σοβαρές δυσλειτουργίες στην πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου