Το deal της ALSTOM επιβιβάζει τον σιδηροδρομικό κλάδο στη νέα εποχή

Το deal της ALSTOM επιβιβάζει τον σιδηροδρομικό κλάδο στη νέα εποχή

Καθώς αυξάνεται η κλίση στο πτωτικό κανάλι των διεθνών αγορών, σιγά σιγά θα δημιουργηθούν αγοραστικές ευκαιρίες σε αρκετούς κλάδους.

Έναν από αυτούς τους κλάδους υποδεικνύει η χθεσινή επιχειρηματική ανακοίνωση  της γαλλικής κατασκευάστριας τρένων Alstom, η οποία θα προμηθεύσει 130 ηλεκτρικά τρένα στη νοτιο-γερμανική εταιρεία δημόσιων μεταφορών SFBW, σε μια σύμβαση ορόσημο για τη συνεργασία της με την Βάδη-Βυρτεμβέργη. 

Η συμφωνία έχει αξία πέριξ των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και εκτός από τα 130 ηλεκτρικά τρένα Coradia Stream High Capacity περιλαμβάνει και τη συντήρησή τους για 30 χρόνια, ενώ υπάρχει προαιρετική ρήτρα παραγγελίας έως και 100 επιπλέον τρένων. 

Είναι μια σπουδαία συμφωνία όχι μόνο για την γαλλική πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται παγκοσμίως στις αγορές σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και γενικότερα για τον κλάδο, καθώς η στήλη πιστεύει ότι «προοιωνίζει» μια σειρά σημαντικών εξελίξεων. 

Προσέξτε τις δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Hermann: «Κατά την ανάθεση της σύμβασης, θέσαμε πολύ υψηλά πρότυπα για τις επιδόσεις και την τεχνολογία των οχημάτων. Όσον αφορά την άνεση των επιβατών, θέτουμε νέα πρότυπα στις περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές που δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί στη Γερμανία. Αυτά τα τρένα είναι σπρίντερ στις τοπικές μεταφορές με τελική ταχύτητα 200 km/h, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ ενεργειακά αποδοτικά οχήματα. Θέλουμε να προσελκύσουμε πολλούς επιπλέον επιβάτες με αυτά τα τρένα». 

Μήπως ο Hermann μας προετοίμασε για μια νέα στόχευση όχι μόνο της Γερμανίας, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης στον κλάδο των μεταφορών;

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι στη Γερμανία  κάνουν ήδη ντεμπούτο τα πρώτα επιβατικά τρένα υδρογόνου της εταιρείας Alstom, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ευρώπης στις νέες  τεχνολογίες καθαρών καυσίμων. Τα 14 πρωτοπόρα επιβατικά τρένα της εταιρείας γνωστά με το όνομα «Coradia iLint» –πρόκειται για μια  κοινή προσπάθεια της Alstom και της εταιρείας βιομηχανικών αερίων Linde- προσφέρουν μία τοπική γραμμή διαδρομών από την περιοχή Μπουξτεχούντε, έξω από το Αμβούργο μέχρι την Κουξχάβεν. 

Ο σιδηρόδρομος είναι ο πιο βιώσιμος τρόπος μεταφοράς

Καμία μορφή μαζικής μεταφοράς δεν έχει περισσότερες δυνατότητες να βοηθήσει στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη από τον σιδηρόδρομο.

Ο σιδηρόδρομος είναι ο πιο βιώσιμος τρόπος μεταφοράς. Μέσα από αυτό το πρίσμα, η αύξηση του μεριδίου επιβατών και εμπορευμάτων είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη μηδενικών στόχων.

Παρά το γεγονός όμως ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι ένας από τους πιο ενεργειακά αποδοτικούς τρόπους μεταφοράς, εντούτοις μόνο  το 9%-10%  των επιβατών παγκοσμίως μετακινούνται με τρένο, ενώ το ποσοστό αυτό στις εμπορευματικές μεταφορές πέφτει στο 7%-8%. 

Κι όμως, το τρένο χρησιμοποιεί 80% λιγότερη ενέργεια από τα φορτηγά ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου και έχει πλεονέκτημα τέσσερα προς ένα έναντι των αυτοκινήτων όσον αφορά την ένταση των εκπομπών του. 

Ως αποτέλεσμα, οι σιδηρόδρομοι αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% έως 5% των παγκόσμιων εκπομπών του κλάδου των μεταφορών σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Παρά τον σημαντικό ρόλο τους λοιπόν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι σιδηρόδρομοι έχουν εξαιρετικά μικρότερο μερίδιο από μέσα μεταφοράς  που ρυπαίνουν πολύ περισσότερο.  

Καταρχήν, η συνεχιζόμενη μετατόπιση των εμπορευματικών μεταφορών από τη μεταφορά χύδην σε εμπορευματοκιβώτια διατροπικών μεταφορών, ιδίως για καταναλωτικά αγαθά, συνεχίζει να  ευνοεί τα φορτηγά έναντι των σιδηροδρομικών μεταφορών.

 Όσον αφορά τώρα τις επιβατικές μεταφορές,  οι έρευνες δείχνουν ότι μετά την πανδημία της Covid-19, πολλοί άνθρωποι είναι απρόθυμοι να επιστρέψουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Υπάρχει όμως μια ουσιαστική περιβαλλοντική υπόθεση για την αντιστροφή της απώλειας μεριδίου αγοράς των σιδηροδρόμων, η οποία ταυτόχρονα είναι επίσης μια ισχυρή επιχειρηματική υπόθεση. Όσο βιώσιμες κι αν είναι τώρα οι σιδηροδρομικές μεταφορές, υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο βελτίωσης μέσω της ανάπτυξης εναλλακτικών μηχανισμών κίνησης, μεγαλύτερης λειτουργικής αποτελεσματικότητας, αυξημένης εξάρτησης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πολλά άλλα. 

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο κάνουν ήδη σχέδια για την αύξηση της βιωσιμότητας των σιδηροδρόμων. Και όταν αναφερόμαστε σε μεγαλύτερη βιωσιμότητα, δεν εννοούμε μόνο μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα αλλά και χαμηλότερο κόστος σε όλες τις λειτουργίες και τις αλυσίδες εφοδιασμού. 

Ο στόχος είναι ολοένα και περισσότεροι πελάτες τόσο των επιβατικών όσο και των εμπορευματικών μεταφορών, να συνειδητοποιούν ότι οι  σιδηροδρομικές μεταφορές είναι όλο και πιο ελκυστικές τόσο σε επίπεδο ενεργειακού αποτυπώματος όσο και σε επίπεδο κόστους. 

Προς υποστήριξη των στόχων βιωσιμότητας της χώρας, η βελγική Infrabel, για παράδειγμα, έχει δεσμευτεί να αυξήσει το ποσοστό των εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω σιδηροδρόμου βελτιώνοντας τις διατοπικές συνδέσεις στο λιμάνι του Zeebrugge.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι εκείνο της βρετανικής Tesco. Στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μειώσει το αποτύπωμα  άνθρακα, αποστέλλει σημαντικό ποσοστό φρέσκων προϊόντων που προμηθεύεται από την Ισπανία σιδηροδρομικώς, μια κίνηση που αναμένεται να αποσύρει 65.000 φορτηγά από το δρόμο και να μειώσει τις εκπομπές κατά 4.500 τόνους. 

Σε μια παρόμοια κίνηση, το σουηδικό παντοπωλείο Coop έχει συνάψει σύμβαση με μια μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία logistics για να αυξήσει τη χρήση του σιδηροδρόμου για τη μεταφορά των προϊόντων του από 10 σε 20 τρένα την εβδομάδα, κάτι που θα απομακρύνει περίπου 520 φορτηγά την εβδομάδα από τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Το μερίδιο των σιδηροδρόμων και το αποτύπωμα της Covid 19

Μεταξύ 2000 και 2018, οι επιβατικοί και εμπορευματικοί σιδηρόδρομοι στην Ευρώπη παρέμειναν ουσιαστικά στάσιμοι. 

Στην  Ασία η εικόνα είναι μικτή. Στην Ινδία το μερίδιο εμπορευμάτων και επιβατών μειώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, παρά τις προσπάθειες της χώρας να αυξήσει τις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους, όπως για παράδειγμα το έργο Dedicated Freight Corridor, το οποίο  έχει ήδη κατασκευάσει 3.260 χιλιόμετρα πρόσθετων γραμμών σε δύο κύριους διαδρόμους, με σχέδια για υπερδιπλασιασμό του μήκους της νέας τροχιάς τα επόμενα χρόνια.

Στην Κίνα οι μεταφορές επιβατών κέρδισαν 23 ποσοστιαίες μονάδες κατά την περίοδο των  δύο τελευταίων δεκαετιών όμως  οι εμπορευματικές μεταφορές έχασαν 11 ποσοστιαίες μονάδες.  

(σ.σ:Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι η αύξηση στις μεταφορές επιβατών με τρένο στην Κίνα οφείλεται κυρίως στις  σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας. Από το 2004, το παγκόσμιο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας αυξήθηκε κατά 350% με το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ανάπτυξης να ανήκει στην Κίνα, η οποία διαθέτει πλέον τα δύο τρίτα του παγκόσμιου δικτύου υψηλής ταχύτητας. Η επιτυχία της χώρας όσον αφορά την επιβατική κίνηση με τρένο δείχνει ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας μπορούν να πετύχουν σε ανεπτυγμένες χώρες με μεγάλο πληθυσμό, ειδικά όταν η απόσταση μεταξύ των πόλεων δεν είναι πολύ μεγάλες). 

Στον αντίποδα, στις  ΗΠΑ οι εμπορευματικές μεταφορές  κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιό τους κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Σε επίπεδο όμως επιβατών, τα ποσοστά παραμένουν ασήμαντα για τους σιδηροδρόμους.

Ομοίως στην Αυστραλία, οι εμπορευματικές μεταφορές κέρδισαν 17 ποσοστιαίες μονάδες ενώ το μερίδιο των επιβατών που ταξιδεύουν σιδηροδρομικώς παραμένει μικρό.

 Σε μια συγκεντρωτική ματιά θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιπροσωπεύουν κάθε μια ξεχωριστά  περίπου το ένα τέταρτο της παγκόσμιας δραστηριότητας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ η  Ρωσία αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο. 

Από πλευράς εμπορευμάτων, τα ορυκτά, ο άνθρακας και τα γεωργικά προϊόντα αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής εμπορευματικής σιδηροδρομικής δραστηριότητας. 

Όσον αφορά τώρα τα  επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια,  έχουν μειωθεί σημαντικά σε όλο τον κόσμο από την έναρξη της πανδημίας Covid-19. Στις  ΗΠΑ και στην Ευρώπη είναι κατά  78% και  87% μικρότερα των προπανδημικών επιπέδων αντίστοιχα. 

Και στο επίπεδο όμως των εμπορευματικών μεταφορών η Covid 19 άφησε το αποτύπωμα της. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, το οποίο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις αποστολές με φορτηγά, έχει αυξηθεί κατά 18% ετησίως από το 2000 ,ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας πραγματικά γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη. 

Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ ταχύτερος από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των βιομηχανιών όπως η γεωργία, η εξόρυξη και η αυτοκινητοβιομηχανία, που συνήθως μεταφέρουν αγαθά σιδηροδρομικώς.

Επιπλέον, στην Ευρώπη οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τις διαρθρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν μεταξύ άλλων οι βιομηχανίες χάλυβα, ενέργειας, χαρτιού και αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, ο όγκος και το μείγμα των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο έχει αλλάξει τα δύο τελευταία χρόνια.

Η ευρωπαϊκή πρωτοβουλία

Το 2021 ήταν το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων και η ΕΕ προώθησε τον τρόπο με τον οποίο τα τρένα μπορούν να βοηθήσουν την ΕΕ να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. 

Για να διατηρηθεί η δυναμική των σιδηροδρόμων, σηματοδοτήθηκε επίσης η επίσημη έναρξη της «κοινής» επιχείρησης για τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης, που είναι προσανατολισμένη στην έρευνα και την καινοτομία προκειμένου οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι να καταστούν πιο αποτελεσματικοί και οικονομικά προσιτοί.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αθόρυβα αλλά αποφασιστικά το 2021 εξελίχθηκε σε μια χρονιά που ο στόχος της σιδηροδρομικής «αναγέννησης» ετέθει στο επίκεντρο της Ευρώπης και υιοθετήθηκε ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης για ταχύτερες και καλύτερες σιδηροδρομικές συνδέσεις.  

Πολλές από αυτές έχουν ήδη ανακοινωθεί και σύντομα θα συνδέουν  ανθρώπους και επιχειρήσεις με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο σε ολόκληρη την ήπειρο. Ο στόχος είναι τα χιλιόμετρα που διανύονται σήμερα με τρένο να αυξηθούν κάθετα, ειδικά στις υπεραστικές και διασυνοριακές συνδέσεις που σήμερα αποτελούν το 7%.

Ένα από αυτά τα έργα είναι για παράδειγμα το TEN-T, το οποίο μόλις ολοκληρωθεί, θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, από 4,5 ώρες σε 2,5 ώρες.

Μια άλλη στόχευση της Ευρώπης είναι ο συνδυασμός νέων σύνθετων υλικών και αρθρωτού σχεδιασμού ώστε να μειωθεί ακόμη περισσότερο η κατανάλωση ενέργειας. Στο πλαίσιο του έργου Shift2Rail της ΕΕ, μια κοινοπραξία ερευνητών, εταιρειών μηχανικών και προμηθευτών εργάζονται για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς τρένων, που κατασκευάζονται για να μειώνουν το βάρος, προσθέτοντας παράλληλα χώρο για περισσότερους επιβάτες.

Οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς

Η  αγορά μεταφορών μέσω των σιδηροδρομικών δικτύων αναμένεται να αυξηθεί από 469,74 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σε 509,04 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης -CAGR- της τάξης του 8,4%. Έως το 2026 η αγορά αναμένεται να αυξηθεί στα 676,26 δισεκατομμύρια με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,4%.

Η ανάκαμψη των τιμών των εμπορευμάτων αναμένεται να βοηθήσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς, όπως και η εξέλιξη κάποια στιγμή της Covid-19 σε ενδημική νόσο. 

Τα νούμερα αυτά όμως αφορούσαν τη διάμεσο των αναλύσεων πριν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η στήλη πιστεύει ότι σύντομα θα αναθεωρηθούν ανοδικά, καθώς η ανάγκη νέων εφοδιαστικών αλυσίδων για την μεταφορά πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και πολλών άλλων εμπορευμάτων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και νέες σιδηροδρομικές υποδομές. 

Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι οι σιδηρόδρομοι έχουν ξεχωριστή σημασία για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στις λεγόμενες «περίκλειστες» χώρες. 

Σημαντικές εταιρείες στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών περιλαμβάνουν  την Deutsche Bahn , την China Railway Corporation, την Indian Railways, την JSC Russian Railways, την BNSF Railway, την Union Pacific, την Berkshire Hathaway, την Central Japan Railway Co, την Canadian National Railway τη Network Rail και την CSX Corp.

Τα budgets που είναι ήδη στο τραπέζι

Στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας η ΕΕ σχεδιάζει να επενδύσει 260 δισεκατομμύρια ευρώ σε όλες τις μορφές σιδηροδρομικών μεταφορών. Προσφέροντας μια σειρά κινήτρων, η ΕΕ ελπίζει να αυξήσει το μερίδιο των εμπορευμάτων που αποστέλλονται σιδηροδρομικώς εντός των συνόρων της από 17% σε 30% έως το 2030. 

Στις ΗΠΑ, ο νέος νόμος για τις επενδύσεις υποδομής και τις θέσεις εργασίας που θεσπίστηκε πρόσφατα περιλαμβάνει 102 δισεκατομμύρια δολάρια με στόχο την αύξηση των επιβατών και των εμπορευμάτων στις  σιδηροδρομικές μεταφορές τα επόμενα πέντε χρόνια. (σ.σ:επιπλέον 106 δισεκατομμύρια δολάρια θα δοθούν μόνο για τις δημόσιες συγκοινωνίες).

Η Κίνα διαθέτει ήδη το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και, βάσει του Εθνικού Σιδηροδρομικού Σχεδίου της, ελπίζει να μειώσει το  αποτύπωμά της έως το 2035. Για να καταστεί το σιδηροδρομικό της δίκτυο πραγματικά βιώσιμο ωστόσο, η χώρα πρέπει να αυξήσει σημαντικά τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

 Ομοίως, η Ινδία σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιο των εμπορευμάτων που αποστέλλονται σιδηροδρομικώς από 27% σε 45% έως το 2030 και να ηλεκτροδοτήσει πλήρως το σιδηροδρομικό της δίκτυο χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας.

Τέλος να σημειώσουμε ότι η κατασκευή αστικών σιδηροδρομικών δικτύων έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια –κυρίως στην Ασία- αλλά έχει ακόμα «δρόμο» ανάπτυξης μπροστά της.

Η  Ευρώπη, η Κίνα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν τη μεγάλη πλειοψηφία των αστικών και ελαφρών σιδηροδρομικών συστημάτων,αλλά την ίδια στιγμή  υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης στις πυκνοκατοικημένες χώρες. Οι ΗΠΑ έχουν προτείνει 225 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα έργα, ενώ η Αυστραλία σχεδιάζει να επενδύσει 140 δισεκατομμύρια δολάρια σε συστήματα στο Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη. Ένα επιπλέον σύνολο 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει διατεθεί για συστήματα στη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, τον Ισημερινό και τη Νότια Αφρική.

Οι εταιρείες πίσως από τις νέες τεχνολογίες που θα αλλάξουν τον κλάδο 

Τα τελευταία χρόνια σημαντικές τεχνολογίες  αναπτύσσονται και  δημιουργούν σιγά σιγά νέα δεδομένα στον κλάδο. 

Η πρώτη είναι η τεχνολογία προηγμένου συστήματος υποβοήθησης οδηγού -ADAS- η οποία  γίνεται δημοφιλής στον κλάδο των σιδηροδρομικών μεταφορών για τη βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας, τη βελτίωση της λειτουργικής διαχείρισης, την ασφάλεια και τη μείωση του κόστους. Αυτά τα συστήματα παρέχουν αυτόματη προειδοποίηση, προστασία, λειτουργία, επίβλεψη και ρύθμιση ελέγχου.

Βοηθούν επίσης στην τήρηση των αυστηρών κυβερνητικών κανονισμών για την ασφάλεια των επιβατών. Την προηγούμενη χρονιά κατασκευάστηκαν περίπου 60 εκατομμύρια μονάδες προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Από τις πιο γνωστές εταιρείες  που παρέχουν αυτά τα συστήματα  είναι η Thales Group, η Alstom , η Bombardier Transportation Hitachi, η CRRC Corporation limited, η Ansaldo STS και η SIEMENS AG. Αμφότερες, δεδομένης της διόρθωσης των αγορών που ήδη έχει αρχίσει να εξελίσσεται, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και ενδεχομένως να παρουσιάσουν και ενδιαφέρουσες τιμές εισόδου. 

Μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία έχουν πρόσφατα εφαρμοστεί για τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών για ντίζελ και ηλεκτρικά τρένα. Το Trip Optimizer της Wabtec για παράδειγμα, είναι ένα έξυπνο σύστημα που ελαχιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου υπολογίζοντας την καλύτερη ταχύτητα, το γκάζι και το φρενάρισμα για κάθε διαδρομή. Μπορεί να μειώσει την ετήσια κατανάλωση καυσίμου μιας ατμομηχανής ντίζελ κατά 32.000 γαλόνια, τις εκπομπές CO 2 κατά περισσότερους από 365 τόνους και τις εκπομπές αζώτου κατά 3,7 τόνους.

Την ίδια στιγμή,  σχεδιάζονται νέα συστήματα που συνδυάζουν μηχανολογία, ηλεκτρική και μηχανική υπολογιστών για να ενισχύσουν σημαντικά την ενεργειακή απόδοση. Κατασκευάζονται από την ABB, τη Siemens και άλλες.

Μια άλλη τεχνολογία είναι αυτή του υδρογόνου. Σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley, υπάρχουν πολλές προσδοκίες ανάπτυξης των τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη και εκτιμάται ότι έως το 2050 η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δισ. δολαρίων.

Η Alstom, αποτελεί  τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή εξοπλισμού στο συγκεκριμένο project. Ο ανταγωνιστής της, η Siemens, αναπτύσσει και εκείνη τρένα υδρογόνου, με το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια στα 10 δισ. δολ., καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων αναμένεται να αυστηροποιηθούν. 

Αυτό σημαίνει ότι  πάνω από 5.000 επιβατικά ντιζελοκίνητα τρένα στην Ευρώπη θα πρέπει να αντικατασταθούν έως το 2035 περίπου. 


*Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.