7ος χρόνος, ημέρα 2102η
Τρίτη, 3 Αυγούστου 2021

Σ. Ζαχαράκη: Αισιοδοξία πως η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι καλύτερη από πέρυσι

Σ. Ζαχαράκη: Αισιοδοξία πως η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι καλύτερη από πέρυσι

Το μήνυμα ότι η χώρα θα καταφέρει να είναι μια χώρα πρότυπο για τον Τουρισμό, ακόμη και υπό τις συνθήκες της πανδημίας, δήλωσε από την Κρήτη που βρίσκεται για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού, η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.

Η κ. Ζαχαράκη πραγματοποιεί διήμερη επίσκεψη στο Λασίθι μαζί με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρο Βασιλικό και σε δηλώσεις της ανέφερε ότι η ετοιμότητα της χώρας, η συνέπεια λόγων και πράξεων της κυβέρνησης αλλά και η επιτυχημένη εμπειρία της περυσινής χρονιάς, δίνει την δυνατότητα, να υπάρχει η αισιοδοξία, ότι αυτό το καλοκαίρι σε επίπεδο τουρισμού, οι συνθήκες και τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη καλύτερα.

«Θα βάλουμε τον καλύτερο μας εαυτό για να έρθουν και τα καλύτερα νούμερα» είπε η κ. Ζαχαράκη που πρόσθεσε ότι η χώρα μας σταθερά είναι η πρώτη σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των Σκανδιναβών και η τάση δείχνει ότι οι επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να δείχνουν αύξηση στο τουριστικό ενδιαφέρον.

«Δεν είναι εύκολη χρονιά, όμως η ετοιμότητα και η συνέπεια που δείξαμε, τόσο σε ό,τι αφορά τα αναβαθμισμένα πρωτόκολλα, όσο και τις ημερομηνίες για τις οποίες είχαμε δεσμευτεί, μας κάνει αισιόδοξους για το πώς θα συνεχιστεί η σεζόν. Διαφαίνεται μια αυξητική τάση στις αφίξεις και μετά το βραβείο που λάβαμε στο Μεξικό για το πιο ασφαλές ξεκίνημα του τουρισμού την περυσινή σεζόν, νομίζω ότι έχουμε καλές προοπτικές για να είμαστε μια χώρα πρότυπο. Με αυτό το βλέμμα οφείλουμε να δούμε τον τουρισμό και ενόψει του 2022» δήλωσε η υφυπουργός Τουρισμού.

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος αναφέρθηκε στους μαζικούς εμβολιασμούς που φτάνουν πλέον όπως τόνισε το 1% του πληθυσμού της χώρας καθημερινά, διευκρινίζοντας ότι το στοίχημα που έχει μπει, είναι το στοίχημα της εμπιστοσύνης των αγορών.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις, καθώς προχωρώντας θα βλέπουμε τα δεδομένα. Πάμε για μια τάξη μεγέθους μεγαλύτερη από την περσινή χρονιά, όχι όμως μέχρι τα ιστορικά νούμερα των περασμένων ετών. Μας ανησυχεί ότι το μέλλον είναι άγνωστο όμως είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε έχοντας από τη μια τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα και από την άλλη την ετοιμότητα και την συνεργασία με την κυβέρνηση για να αντιμετωπίσουμε με μέτρα οτιδήποτε προκύψει» ανέφερε ο κ. Βασιλικός.

Μαζί με την κ. Ζαχαράκη και τον κ. Βασιλικό είναι και η διάσημη σεφ από το Ισραήλ Atalya Ein Mor, η οποία βρίσκεται στην Κρήτη από τα τέλη Απριλίου με σκοπό την προώθηση των Ελληνικών Τουριστικών προϊόντων μέσω της Ελληνικής γαστρονομίας, αλλά και μια ομάδα 12 Ισραηλινών που θέλησαν να βιώσουν όχι ως τουρίστες αλλά ως φιλοξενούμενοι την εμπειρία του τουρισμού στην Κρήτη.

Η κ. Ζαχαράκη με τον κ. Βασιλικό και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας των Ισραηλινών επισκέφθηκαν το χωριό Ορεινό του δήμου Ιεράπετρας, όπου μαγείρεψαν μαζί με τους ντόπιους και έζησαν για κάποιες ώρες, πώς είναι ο παραδοσιακός τρόπος ζωής σε ένα ορεινό χωριό του νησιού.

«Αυτή είναι η πολυδιάστατη έννοια του τουρισμού που περιλαμβάνει συνολικά τον τρόπο ζωής των ντόπιων. Το φαγητό τους, το χαμόγελό τους και τη φιλοξενία τους. Αυτό επιθυμούμε να απολαμβάνουν οι επισκέπτες μας. Πάντα θα υπάρχει η επιλογή της θάλασσας και του ήλιου και οι υπερσύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες καλύπτουν ένα τεράστιο μέρος αυτής της επιλογής. Όμως θέλουμε οι επισκέπτες μας να εμπλουτίζουν την εμπειρία τους, να επισκεφθούν τα χωριά, τις τοπικές ταβέρνες, να δοκιμάζουν τοπικά κρασιά και προϊόντα», είπε η κ. Ζαχαράκη η οποία από την Κρήτη στέλνει το μήνυμα της εκκίνησης της καμπάνιας του υπουργείου για τον γαστρονομικό τουρισμό που θα περιλαμβάνει μέσα στο επόμενο διάστημα δράσεις όπως ο ψηφιακός χάρτης των γαστρονομικών διαδρομών και διαδρομών κρασιού. Μάλιστα όπως εξήγησε από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει προβλεφθεί να υποστηριχθεί η προώθηση αυτή που θα διευρυνθεί πέραν των σημάτων για τα επισκέψιμα οινοποιεία με σήματα για επισκέψιμα τυροκομεία αλλά και ελαιουργεία.

Ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος μετά από 10 χρόνια εφαρμογής του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά τη διασύνδεση των ξενοδόχων με τους τοπικούς παραγωγούς, ανέφερε ο κ. Βασιλικός, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο τουρισμός του μέλλοντος πρέπει να συνδέεται με την τοπική κοινωνία. «Είναι το μεγαλύτερό μας στοίχημα και η Κρήτη, η Ιεράπετρα και το χωριό Ορεινό που βρισκόμαστε αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα τοπικού τουρισμού. Δείχνει επί της ουσίας την δυναμική που έχει ο τουρισμός να διαχέεται κοινωνικά», πρόσθεσε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Η διάσημη Ισραηλινή σεφ Atalya Ein Mor δήλωσε εντυπωσιασμένη από την εμπειρία που ζει στην Κρήτη και εξήγησε γιατί όσοι επισκέπτονται την Κρήτη, επιστρέφουν ξανά.

«Στην Κρήτη τόσο ο τόπος όσο και οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί. Ερωτεύεσαι αυτό τον τόπο όταν έρχεσαι» δήλωσε η διάσημη σεφ που εξήγησε ότι οι συνθήκες και τα αγνά προϊόντα του τόπου, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή κουζίνα, ενισχύουν μια γαστρονομική εμπειρία που αποτελεί προϋπόθεση για τον γαστρονομικό τουρισμό.

Οι επισκέπτες στο Ορεινό, συμμετείχαν σε προετοιμασία του φαγητού και μοιράστηκαν χρόνο με τους ντόπιους, εκφράζοντας την ευχαρίστησή τους, ενώ ο δήμαρχος Ιεράπετρας Θεοδόσης Καλαντζάκης που κάλεσε και πάλι στην περιοχή του την κ. Ζαχαράκη για να την ενημερώσει για ζητήματα που σχετίζονται με την Νήσο Χρυσή, ανέφερε ότι η περιοχή κάνει βήματα προς την ισόρροπη ανάπτυξη, προκειμένου αυτό που ονομάζεται θεματικός τουρισμός και συνδέεται με τις τοπικές κοινωνίες, να αποτελέσει τη βάση του ποιοτικού τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, διευκρινίζοντας ότι «η Ιεράπετρα δεν είναι μόνο θερμοκήπια, αλλά μπορεί να ξεχωρίσει και σε αυτό τον τομέα και ήδη το κάνει».