Onkyo Entertainment:  Όταν δεν προσαρμόζεσαι, πτωχεύεις

Onkyo Entertainment: Όταν δεν προσαρμόζεσαι, πτωχεύεις

Είναι πολύ δυσάρεστο να αποχωρούν από τον επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό χάρτη, μεγάλες και παραδοσιακές εταιρείες με σημαντική παρουσία, επειδή δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις στις αγοράς και στις αλλαγές των συνηθειών των καταναλωτών. Κλασική έχει μείνει στην ιστορία η κατάρρευση της εταιρίας φωτογραφικών ειδών Eastman Kodak Company, που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί το απόλυτο αντιπαράδειγμα, για όσους αδυνατούν να προσαρμοστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις, επιμένοντας να σκέφτονται, να σχεδιάζουν και να λειτουργούν με βάση κάποια δεδομένα που ήδη έχουν ξεπεραστεί. Και τώρα ήρθε η σειρά της εμβληματικής ιαπωνικής εταιρείας ήχου, Οnkyo Home Entertainment, να ρίξει τίτλους τέλους.

Όπως η Kodak, μια επιχειρηματική αυτοκρατορία από το 1880, που είχε μεγαλουργήσει μέσα από μια μεγαλειώδη διαδρομή καινοτομιών, εφευρέσεων και πατεντών, έχοντας φτάσει στο ζενίθ της δόξας της το 1996, είχε καταλήξει το 2012 να υποβάλει τον φάκελο της πτώχευσης της, έτσι και η Onkyo, οδηγήθηκε στην πτώχευση.

Όπως η Kodak, παρέμενε στην εποχή των σκοτεινών θαλάμων εμφάνισης των αρνητικών, των συμβατικών μηχανημάτων εκτύπωσης, των films σε ρολά, των μπομπίνες των 16mm και 8mm, της Kodak Instamatic, των PhotoCDs και των Super 8, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίο έκαναν τα πρώτα βήματα τους προς τις ψηφιακές ερασιτεχνικές και επαγγελματικές δυνατότητες που έδιναν άλλες εταιρίες του ανταγωνισμού, έτσι και η Onkyo είχε μείνει πίσω.

Στο ακόλουθο διάγραμμα, βλέπουμε την πορεία της μετοχής της ΟΝΚΥΟ από τα υψηλά των ¥1.620 που είχε καταγράψει τον Ιούνιο του 2017, μέχρι την τιμή του ¥1, που «είχε γράψει στο ταμπλό» την ημέρα, που διεγράφη η μετοχή της από το χρηματιστήριο στο Τόκιο.

Η Onkyo Home Entertaiment, δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα στο χώρο του ήχου και στον τρόπο που ακούμε σήμερα μουσική. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1946, και πωλούσε ηχοσυστήματα με ισχυρά brand names όπως ONKYO, Pioneer, Integra, και SHIDO, δεν κατάφερε να προσαρμοστεί. Και ο Δαρβίνος, μας έχει εξηγήσει τι συμβαίνει σε όσους δεν προσαρμόζονται στις αλλαγές.

Οι καταναλωτές έχουν φύγει εδώ και χρόνια από τα μεγάλα ηχοσυστήματα μουσικής, με τους προενισχυτές, τους ενισχυτές, τα τεράστια ηχεία με woofers, midwoofers, subwoofers και tweeters, τα cd players και τους δέκτες της ραδιοφωνίας. Έχουν φύγει ακόμα και από τα “compact stereo systems”, στα οποία τα τελευταία χρόνια είχε μεταφερθεί η έρευνα, η τεχνολογία και το ενδιαφέρον της Onkyo.

Οι νέοι στράφηκαν προς τις μικρές φορητές συσκευές για να απολαμβάνουν τις μουσικές τους επιλογές. Το youtube, τα laptops, τα iPods, τα iPads, τα tablets, τα smartphones, το Spotify, μαζί με άλλες μικροσυσκευές, εξαρτήματα και εφαρμογές, άλλαξαν άρδην τον οικοσύστημα του ήχου.

Και η Onkyo δεν κατάφερε να ακολουθήσει τη νέα τάση. Στο ακόλουθο πίνακα βλέπουμε την αρνητική πορεία της κερδοφορίας της Onkyo Home Entertainment από το 2014 μέχρι σήμερα.

Η εταιρεία προσπάθησε να διασωθεί, μέσω της πώλησης της βασικής της δραστηριότητας των οικιακών ηχοσυστημάτων, αλλά και του βασικού brand name της, στην Sharp και στην Voxx International, αλλά και του κλάδου των ακουστικών σε ένα Private Equity Fund. Παρ’ όλα αυτά, με συνολικές υποχρεώσεις της τάξης των ¥3,1 δισ., δηλαδή $24 εκατ., υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στα δικαστήρια της Οσάκα, αφού είχε διαγραφτεί η μετοχή της από το Χρηματιστήριο του Τόκιο.