ΟΛΜΕ: Με την αξιολόγηση θα αλωθούν... τα εργασιακά μας κεκτημένα

ΟΛΜΕ: Με την αξιολόγηση θα αλωθούν... τα εργασιακά μας κεκτημένα

«Αντιδραστικές τομές» βλέπει η ΟΛΜΕ στο  νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολείο, κάνοντας λόγο για «ιδιωτικοποίηση» της δημόσιας εκπαίδευσης από το οποίο «εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία». Παράλληλα υποστηρίζει ότι η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο χρόνο να υπάρξει νέα επίθεση για να αλωθούν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών.

Σε σχετική ανακοίνωση, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποστηρίζουν ότι «οικοδομείται ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα σχολείο χορηγών που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες και εντείνει τους φραγμούς στη μόρφωση».

Η ΟΛΜΕ μιλά για ακόμη μεγαλύτερη «ιδιωτικοποίηση» της δημόσιας εκπαίδευσης από το οποίο «εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και οι αρχές και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχεί η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός και εντατικοποιείται η εργασία».

Σημειώνει ακόμη πως «επιβάλλεται ο απόλυτος και ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ενώ ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα».

«Με όχημα την "αυτονομία" και με πρόσχημα την "αύξηση των βαθμών ελευθερίας στα σχολεία", όπως δημαγωγικά υπαινίσσεται το ΥΠΑΙΘ, προωθούνται βαθιές και αντιδραστικές τομές σε παιδαγωγικό επίπεδο. Το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο, οι "εναλλακτικές μορφές" και η "ευελιξία" στην αξιολόγηση των μαθητών, δεν θα προάγουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία στα σχολεία» αναφέρεται ακόμη.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, «η ενιαία μόρφωση των μαθητών και των μαθητριών απαιτεί ένα κοινό βιβλίο για όλα τα παιδιά σε κάθε μάθημα, ώστε να μην δημιουργούνται μορφωτικές ανισότητες αλλά και πρακτικά προβλήματα στον καθορισμό κοινής διδακτέας και εξεταστέας ύλης», ενώ ως προς το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναφέρεται ότι «δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο - για αυτούς - χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν το δρόμο ακόμα και σε απολύσεις».