Ο πλανήτης ετοιμάζεται να κάνει ρεβεγιόν… τύπου Matrix

Ο πλανήτης ετοιμάζεται να κάνει ρεβεγιόν… τύπου Matrix

Τον περασμένο Οκτώβριο, ο Mark Zuckerberg παρουσίασε το όραμά του για το metaverse και ανακοίνωσε τη μετονομασία του Facebook σε Meta. Το metaverse είναι η επόμενη γενιά του διαδικτύου, ένας τρισδιάστατος κόσμος που οι χρήστες του θα μπορούν να κάνουν σχεδόν τα πάντα (να συναντήσουν φίλους, να επισκεφθούν μουσεία, να ταξιδέψουν κλπ) σε συνθήκες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Πολλοί τρόμαξαν στην ιδέα ότι ο κόσμος μας μπορεί κάποια στιγμή να γίνει… Matrix.

Όμως τα φετινά Χριστούγεννα, των περιοριστικών μέτρων τύπου lockdown, οι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας κάνουν θραύση παγκοσμίως και ο Zuckerberg και οι υπόλοιποι δισεκατομμυριούχοι που επενδύουν στο metaverse μάλλον θα… τρίβουν τα χέρια τους, καθώς ο πλανήτης ετοιμάζεται να κάνει ρεβεγιόν από απόσταση. 

Για όσους θέλουν ξέφρενη μουσική, συνωστισμό και πάρτι μέχρι το πρωί χωρίς να φοβούνται ότι θα κολλήσουν κορονοϊό, οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και οι διαδικτυακές 3D εμπειρίες υπόσχονται να προσφέρουν ένα υποκατάστατο των ζωντανών εκδηλώσεων και των δια ζώσης συναθροίσεων. Κάτι σαν τη συναυλία που πραγματοποίησε τον περασμένο Νοέμβριο ο Τζάστιν Μπίμπερ, στην οποία θαυμαστές του από ολόκληρο τον κόσμο παρακολουθούσαν το avatar του τραγουδιστή. 

Μήπως, λοιπόν, είμαστε κοντά στο εικονικό μας μέλλον; Κάποιοι, πάντως, ποντάρουν πολλά στο metaverse και σπεύδουν να αγοράσουν ψηφιακά οικόπεδα, δαπανώντας εκατομμύρια δολάρια. 

Αναλυτές εκτιμούν ότι απέχουμε πολύ από τη στιγμή που το metaverse θα κυριαρχήσει, ωστόσο αναμένεται να κερδίσει έδαφος το 2022 και ακόμη περισσότερο μετά το φθινόπωρο όταν θα κυκλοφορήσουν τα εξελιγμένα gadget και οι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας της Apple.

Σήμερα, που η πανδημία σαρώνει την υφήλιο και η παραλλαγή Όμικρον μεταδίδεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε πολλές χώρες βλέπουμε ότι ακυρώνονται εορταστικές εκδηλώσεις και ρεβεγιόν. Τα περιοριστικά μέτρα που θυμίζουν lockdown έφεραν αυξημένη ζήτηση σε οτιδήποτε έχει να κάνει με διασκέδαση στο σπίτι και διαδικτυακές επαφές. 

Εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας έχουν τα περισσότερα downloads αυτές τις ημέρες και πλατφόρμες τύπου Zoom διοργανώνουν πάρτι για όσους θέλουν να αλλάξουν χρόνο με την παρέα τους. Το διαδίκτυο έχει πλημμυρίσει από διαφημίσεις διαφόρων ειδών εικονικών ρεβεγιόν, από συναθροίσεις μέσω πλατφορμών, έως διοργανώσεις vitural πάρτι, ακόμα και με μάγους που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με την ώρα, για να κρατήσουν το κέφι ζωντανό με ομαδικά παιχνίδια και μαγικά τρικ. 

Πάνω από 1,3 εκατομμύρια φορές έγινε download η εφαρμογή Oculus μεταξύ 21 και 27 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για την εφαρμογή της Facebook Technologies που υποστηρίζει τη χρήση των συσκευών εικονικής πραγματικότητας του Meta, της μετεξέλιξης του Facebook. Πριν την εβδομάδα των Χριστουγέννων, η Oculus βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα των εφαρμογών με τα περισσότερα downloads για συσκευές iOS, αλλά μόνο σε μία χώρα, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όμως στις 26 Δεκεμβρίου, η Oculus ανέβηκε στο top 5 σε 14 διαφορετικές χώρες και κατέκτησε την κορυφή στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της KeyBanc Capital Markets. Μάλιστα, η εφαρμογή ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής και για συσκευές Android. 

Σύμφωνα με την εφαρμογή ανάλυσης δεδομένων Sensor Tower, μέσα σε μία εβδομάδα τα downloads της Oculus αυξήθηκαν κατά 363%, ενώ συνολικά η εφαρμογή έχει «κατέβει» 13 εκατομμύρια φορές. Επομένως, το 10% των downloads σημειώθηκε τα φετινά Χριστούγεννα. Υπενθυμίζεται ότι η Oculus εξαγοράστηκε από την Facebook το 2014, έναντι 2,3 δισ. δολαρίων, και σήμερα έχει κεντρικό ρόλο στο μετασχηματισμό του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης σε πρωτοπόρο του metaverse.

Οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας γίνονται ένα εξαιρετικά δημοφιλές δώρο, αφενός γιατί η τεχνολογία εξελίσσεται και γίνονται πιο προσιτές και αφετέρου γιατί η πανδημία συνεχίζεται και ο κόσμος περιορίζει τις μετακινήσεις, επιλέγοντας να ψάξει για διασκεδαστικές εμπειρίες στον εικονικό κόσμο του metaverse. 

Όσο για τα ρεβεγιόν με φίλους μέσω βίντεο, οι διαδικτυακές πλατφόρμες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και καλούν τους δυνητικούς πελάτες τους να κλείσουν το χώρο που θέλουν, να επικοινωνήσουν online και να λάβουν μέρος σε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες. «Γιορτάστε το 2022 με την παρέα σας από απόσταση», είναι το μότο τους.