Κορκίδης: Ο τζίρος για Black Friday και Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και τα 3 εκατ. πωλήσεις

Κορκίδης: Ο τζίρος για Black Friday και Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και τα 3 εκατ. πωλήσεις

Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως ο τζίρος της φετινής εκπτωτικής περιόδου Black Friday - Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και τα 3 εκατ. πωλήσεις, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κορκίδης δήλωσε: «Η Black Friday και Cyber Monday του 2021 θα είναι αναμφίβολα από τα ετήσια market events για περαιτέρω έρευνα. Με πολλές επιχειρήσεις της παραγωγής και του εμπορίου να αισθάνονται τις επιπτώσεις από τα lockdown της πανδημίας, το πιο δημοφιλές τριήμερο για ψώνια του έτους είχε ανάμεικτα συναισθήματα στα καταστήματα λιανικού εμπορίου της Αττικής. Μετά από τον "black sky" και την κακοκαιρία της Παρασκευής, που περιόρισε την κίνηση των καταναλωτών στην Αττική, ακολούθησε ένα πολύ καλό Σάββατο για την αγορά».

«Όμως, για άλλη μια φορά, επιβεβαιώθηκε πως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της φυσικής αγοραστικής κίνησης συγκέντρωσαν τα καταστήματα με επώνυμα προϊόντα, καθώς επίσης τα πολυκαταστήματα, τα mall και το εμπορικό κέντρο της Αθήνας σε σύγκριση με αυτά των περιφερειακών αγορών. Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικός λόγος που στο λιανικό εμπόριο, ενώ υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό», επεσήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

«Όσο για τις ψηφιακές αγορές, τα αποτελέσματα αναμένονται να συμπληρωθούν με τις πωλήσεις της Cyber Monday, αφού δύσκολα διαχωρίζονται από αυτές τις Black Friday. Συγκρίνοντας τις φετινές διαδικτυακές προκρατήσεις και προαγορές, τα στοιχεία κινούνται στο 85% των πωλήσεων του 2019, αλλά δείχνουν αυξημένο τζίρο από τα επίπεδα του 2020 για τα e-shops, που σημειωτέον πέρυσι τον Νοέμβριο αποτελούσαν τη μοναδική επιλογή των καταναλωτών. Τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν ήταν το ίδιο υψηλά όπως άλλες χρονιές, λόγω των ανατιμήσεων, του μειωμένου στοκ και του κόστους αντικατάστασης, αλλά παρέμειναν ελκυστικά», τόνισε ο κ. Κορκίδης.

«Ενώ λοιπόν το υγειονομικό τοπίο συνεχίζει να μεταλλάσσεται παγκοσμίως και να επιδεινώνεται στην Ευρώπη, μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για αγορά και καταναλωτές. Ορισμένοι κλάδοι εξακολουθούν να βλέπουν μια διαρκή άνοδο στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ άλλοι ιστορικά επιτυχημένοι, παραδοσιακοί εμπορικοί κλάδοι αγωνίζονται να παραμείνουν στην αγορά», υπογράμμισε ο ίδιος.

«Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως ο τζίρος της φετινής εκπτωτικής περιόδου Black Friday - Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ και τα 3 εκατ. πωλήσεις, αφού η αύξηση της φετινής κίνησης δικαιολογείται απόλυτα από τη λειτουργία του συνόλου της αγοράς και των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου. Σαφώς, κερδισμένα θα είναι φέτος τα φυσικά εμπορικά καταστήματα που μπόρεσαν να λειτουργήσουν σε μία ανοιχτή αγορά, ενώ τα e-shops θα διατηρήσουν την ανοδική δυναμική τους σε μια "Phygital" λειτουργία της αγοράς», κατέληξε ο κ. Κορκίδης.

Convert Group: Άνοδος 115% στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων και 27% στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ τη φετινή Black Friday
  

Ανοδικά κινήθηκαν τη φετινή Black Friday οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων και ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία Convert Group. Συγκεκριμένα, οι δύο κλάδοι σημείωσαν αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων τριών Παρασκευών του Νοεμβρίου.

Εντούτοις, o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday στα δύο αυτά κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περυσινής, όπου τα «φυσικά» καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.

Αναφορικά με τα προϊόντα που αγόρασαν οι καταναλωτές, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%). Αντίστοιχα στα online σούπερ μάρκετ προτιμήθηκαν κόκκινα κρασιά (+116%), ουίσκι (+115%), βότκα (+99%), ροζέ κρασιά (+91%) και λευκά κρασιά (+82%).

Από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτει ότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία 44,80 ευρώ και εμπεριείχε 5,1 τμχ (συγκριτικά με 43,10 ευρώ με 4,8 τμχ τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές). Στο online σούπερ μάρκετ είχε αξία 81,50 ευρώ και εμπεριείχε 36,8 τμχ (συγκριτικά με 75,50 ευρώ με 35,9 τμχ τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα 500 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.