Και άλλοι παίκτες στις υποδομές της ηλεκτροκίνησης

Και άλλοι παίκτες στις υποδομές της ηλεκτροκίνησης

Καθώς η πορεία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται αναπόφευκτα από τη δημιουργία ενός ευρέος δικτύου φόρτισης, μία ακόμα εταιρία με σοβαρό background προχωρεί στην εγκατάσταση δημοσίων φορτιστών, έχοντας στόχο της τα 1.000 σημεία φόρτισης – σε κομβικά σημεία - την επόμενη διετία. Ο λόγος για την εταιρία nrg, η οποία για το σκοπό αυτό θα αξιοποιήσει τις υποδομές του Ομίλου Motor Oil – και συγκεκριμένα τα πρατήρια της AVIN και της Shell – για να δημιουργήσει το δίκτυο “incharge”.

Θα έλεγε κανείς πως ήταν φυσικό και αναμενόμενο η nrg, ως πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας, να ασχοληθεί και με τις υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι γνωστό βλέπετε, πως η Ελλάδα κατέχει μια θέση στο τέλος της κατάταξης στην Ευρώπη, ως προς τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Είναι επίσης αλήθεια ότι προηγήθηκε η ανακοίνωση της ΔΕΗ το καλοκαίρι για το δίκτυο ΔΕΗ Blue, όπως επίσης είναι αλήθεια ότι ήδη λειτουργούν και άλλα δίκτυα, όπως το FORTIZO, με το οποίο συνεργάζεται η BMW (σημειώστε ότι η γερμανική εταιρία συνεργάζεται και με την nrg/incharge), αλλά και το ElpeFuture των Ελληνικών Πετρελαίων. Προφανώς, όμως, βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή και καθώς η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου προβλέπεται να αυξάνεται από δω και μπρος σταθερά, χρόνο με το χρόνο, όλο και περισσότερες εταιρίες τρέχουν να καταλάβουν χώρο επενδύοντας στις εγκαταστάσεις σημείων φόρτισης.

«H ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, το οποίο η nrg κάνει πραγματικότητα σήμερα, με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα.  Το μέλλον στην Ευρώπη δείχνει την ηλεκτροκίνηση. Τα περίπου 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα θα αγγίξουν έως το 2025 τα 70 εκατομμύρια. Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά*, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 300.000 οχήματα. Όσοι κάνουν σήμερα τη μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορούν πλέον να αισθάνονται άνετα,  αφού το δίκτυο σταθμών φόρτισης incharge θα τους εξυπηρετεί με επάρκεια και αρτιότητα, παρέχοντας το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα. Οι ταχυφορτιστές τoυ δικτύου incharge, εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου και  είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε λιγότερο από μισή ώρα» είπε μεταξύ άλλων στην παρουσίαση, την περασμένη βδομάδα, του σχεδίου της nrg στους δημοσιογράφους ο Ηλίας Πετρής, Διευθυντής Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της εταιρίας.

Προηγουμένως, ο Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg είχε καταστήσει σαφή τη στρατηγική της εταιρίας: «Παρέχουμε την ενέργεια του μέλλοντος σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, σε όλο το Εθνικό μας δίκτυο ... H nrg, εξελίσσεται και μετατρέπεται σε έναν πραγματικά ολοκληρωμένο πάροχο. Στόχος αυτής της νέας εποχής είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας λύσεις για κάθε τους ενεργειακή ανάγκη».

«Πλέον, αντιλαμβανόμαστε όλοι τη σημασία των εξελίξεων στον χώρο της ενέργειας. Εμείς αναλαμβάνουμε την ευθύνη που μας αναλογεί, γιατί κατανοούμε ότι η μετάβαση είναι ένα στοίχημα που θα το κερδίσουμε όλοι».

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία σημείωσε ότι: «Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή της ελληνικής Κυβέρνησης στην πορεία μας προς το μέλλον των μετακινήσεων, που είναι πράσινο, καθαρό και βιώσιμο. Είναι επίσης ένας από τους βασικούς πυλώνες του σχεδίου μας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μαζί με την ταχεία διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα και τα μέτρα ενεργειακής εξοικονόμησης. 

nrg incharge χάρτης σημείων φόρτισης

Μέσα στην πανδημία, οι πολίτες αγκάλιασαν την πρωτοβουλία μας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης μέσω μιας δέσμης άμεσων και έμμεσων κινήτρων.  Επόμενος μεγάλος μας στόχος είναι η δημιουργία ενός επαρκούς και προσβάσιμου δικτύου υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια, project για το οποίο θα αξιοποιήσουμε καταρχήν πόρους 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα θα είναι καταλυτικός. Πρωτοβουλίες, όπως αυτή της nrg, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον σχεδιασμό μας και θέτουν τις βάσεις για να γίνει το ταξίδι μας στην ηλεκτροκίνηση πραγματικότητα». 

Στόχος της κυβέρνησης είναι τα 100.000 δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, ενώ φαίνεται ότι αυτά τα 1.000 πρώτα σημεία της nrg πολύ γρήγορα θα αυξηθούν με ταχύτατους ρυθμούς, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης ανάπτυξης του δικτύου incharge, που θα καλύψει αποτελεσματικά τις εθνικές οδούς – ενώ ήδη διαθέτει μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών (DC) στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι της εταιρίας εκτιμούν ότι η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα κάνει το δικό της «μπουμ» με τρόπο αντίστοιχο με αυτό που παρατηρήθηκε στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, που αρχικά κινήθηκε με αργούς ρυθμούς, λόγω της περιορισμένης κάλυψης του δικτύου, για να αναπτυχθεί στη συνέχεια με τους γνωστούς εντυπωσιακότατους ρυθμούς όταν το δίκτυο κάλυψε ολόκληρη την χώρα. Η φόρτιση στο δίκτυο incharge θα κοστίζει 0,40 ?/kWh σε συσκευές εναλλασσομένου ρεύματος (AC), ενώ σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) θα είναι κατά τι ακριβότερη (0,50 ?/kWh).

*Περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEV) και τα «επαναφορτιζόμενα» ή εξωτερικής φόρτισης υβριδικά οχήματα (Plug in Hybrid Electric Vehicles – PHEV).