«Βολές» κατά Κ. Γαβρόγλου από καθηγητές ΕΚΠΑ για κατάργηση των Λατινικών

«Βολές» κατά Κ. Γαβρόγλου από καθηγητές ΕΚΠΑ για κατάργηση των Λατινικών

«Έστω και την ύστατη στιγμή» τα μέλη ΔΕΠ Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καλούν τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να αναθεωρήσει τις απόψεις του για την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τις Πανελλαδικές.

Τα μέλη ΔΕΠ χαρακτηρίζουν ως αντιεπιστημονικό και ανορθολογικό το «σχέδιο Γαβρόγλου» και ζητούν από τον υπουργό να αναλογιστεί τις ολέθριες συνέπειες του και να μη συνδέσει το όνομά του με μία από τις μελανότερες σελίδες στην εκπαίδευση του τόπου. 

Παράλληλα αναφέρουν πως «με έκδηλη έκπληξη, που γρήγορα μετατράπηκε σε αγανάκτηση, ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πληροφορήθηκε ότι ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου εμμένει πεισματικά στην προ καιρού αναγγελθείσα πρόθεσή του να εξοβελίσει το μάθημα των Λατινικών από τον κατάλογο των εξεταζομένων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθημάτων, αντικαθιστώντας το με την Κοινωνιολογία».

Υπενθυμίζουν παράλληλα πως σε πρόσφατη ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας προέβη «στην εξής απίστευτη δήλωση, η οποία δεν αντέχει σε καμία απολύτως κριτική: "Τα Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία"»!

«Τόσο ο Τομέας μας όσο και πλείστοι επιστημονικοί φορείς, σύλλογοι και οργανώσεις, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, έχουν διατυπώσει τη σαφή αντίθεσή τους στα σχέδια του Υπουργείου και έχουν καταθέσει τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες απόψεις και προτάσεις καταδεικνύοντας την ανάγκη διατήρησης του μαθήματος των Λατινικών ως εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την παράλληλη ανανέωση και αναβάθμιση των διδακτικών εγχειριδίων και των μεθόδων διδασκαλίας του. Είχαμε την ελπίδα, η οποία δυστυχώς διαψεύδεται οικτρά, ότι αυτή η σύσσωμη, νηφάλια αντίδραση θα έπειθε τον κύριο Υπουργό να υπαναχωρήσει και να εγκαταλείψει το αντιεπιστημονικό και ανορθολογικό του σχέδιο», συμπληρώνουν σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές.