Γκάγκα: Θα κλείσουν σχολεία, αν υπάρξει μετάδοση του ιού

Γκάγκα: Θα κλείσουν σχολεία, αν υπάρξει μετάδοση του ιού

Την πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση στη λειτουργία των σχολείων σε περίπτωση μεγάλου αριθμού κρουσμάτων αναφέρθηκε η νέα αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, σημειώνοντας ότι  «αν υπάρξει μετάδοση, τότε θα κλείσει το σχολείο». Όπως επισήμανε το πρωτόκολλο είναι αυστηρό και είναι σπάνιο να δούμε μεγάλη διάδοση κρουσμάτων.

Μιλώντας στο Open η αναπληρώτρια υπουργός τόνισε πως η κατάσταση στα σχολεία θα παρακολουθείται και ότι γίνονται πολύ προσεκτικά βήματα, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι δεν «θα υπάρξουν τόσα πολλά κρούσματα». «Η παρακολούθηση γίνεται, με το ένα κρούσμα δεν θεωρούμε ότι θα είναι άλλα 30 και δεν το είδαμε μέχρι στιγμής στα σχολεία. Ξεκινάμε με πολύ αυστηρά μέτρα. Υπάρχει ισχυρή σύσταση για εμβολιασμό, αλλά δεν θα υποχρεώσουμε όμως τα παιδιά να εμβολιαστούν παρόλο που το συστήνουμε», επισήμανε.

Ως προς τη μετάλλαξη Δέλτα τόνισε ότι μόλις χθες εξέταζε τα δεδομένα με τον κ. Τσιόδρα και των υπουργό και η καταγραφεί ήταν ότι η παραλλαγή του κορονοϊού «αφορά πάνω από το 90% κρουσμάτων, σχεδόν 100%. 

«Κανείς δεν επιθυμεί τη λήψη οριζόντιων μέτρων. Πρέπει σαν κοινωνία να πορευτούμε όλοι μαζί για την ασφάλεια και το μέλλον όλων μας. Ο εμβολιασμός είναι πάρα πολύ σημαντικός» υπογράμμισε και πρόσθεσε πως η  Δανία με ποσοστό εμβολιασμού πάνω του 80% των πολιτών δεν έχει κρούσματα και αποσύρει τα μέτρα στις 10 του μήνα.

«Μπορεί κάποιος εμβολιασμένος να κολλήσει αλλά σκεφτείτε ότι στους ευπαθείς ενήλικες, στους πάνω των 70 ετών, το ποσοστό των εμβολιασμένων είναι πάνω από 70%. Κι έχουμε ανθρώπους με βαριά προβλήματα υγείας. Αν σκεφτείτε ότι οι νοσηλείες είναι λιγότερες και ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών είναι μη εμβολιασμένοι σημαίνει ότι ο εμβολιασμός είναι ένα τεράστιο μέσο πρόληψης» τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός.

Υπογράμμισε δέ ότι «είναι σημαντικό για τη δημόσια υγεία, την προστασία, το μέλλον μας και το μέλλον της χώρας να είμαστε ασφαλείς. Πρέπει να πειστεί να εμβολιαστεί ο κόσμος για να αποκτήσουμε ανοσία. Με αυτή τη σκέψη θα προχωρήσουμε».

Αναφορικά με τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς και εάν υπάρχει πρόβλεψη, μετά την αναστολή εργασίας τους για την κάλυψη των κενών στο ΕΣΥ. «Θα γίνουν πολύ γρήγορα οι προσλήψεις. Αλλά δεν υπάρχουν προβλήματα – ελλείψεις από ότι μου λένε συνάδελφοι που μίλησα», είπε.

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία: Τι ισχύει για ανεμβολίαστους, κρούσματα και προσέλευση

Χθες ανακοινώθηκαν, λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι τους έτους, οι επίσημες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά, έπειτα πάντα από σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών, για την πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση κρουσμάτων κορονοϊού μέσα στις τάξεις. 

Αναλυτικότερα, το υπουργείο δίνει οδηγίες για κάθε πιθανό περιστατικό που μπορεί να συμβεί, όπως αν εντοπιστεί κρούσμα αλλά και για τον τρόπο που θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικοί. 

Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:

οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,

οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:

απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.

επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:

Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων

εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).

Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλοι οι επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ

Μάλιστα, το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του. 

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Διαβάστε ακόμα:

Γιατί φοβίζει το άνοιγμα των σχολείων

Για πρώτη φορά χωρίς «κενά» στα σχολεία πριν χτυπήσει το κουδούνι