Δ. Σαρηγιάννης: Πώς θα περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού στα λεωφορεία

Δ. Σαρηγιάννης: Πώς θα περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού στα λεωφορεία

Στη σημασία της τήρησης των μέτρων που έχουν ήδη αποφασιστεί για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού αναφέρθηκε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ  Δημοσθένης Σαρηγιάννης. τονίζοντας την ανάγκη απολύμανσης του αέρα σε εσωτερικούς χώρους όπως σε γηροκομεία, νοσοκομεία, σχολεία, αλλά και σε μέσα μεταφοράς.

Μιλώντας στον Real Fm, o καθηγητής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα λεωφορεία -περιλαμβανομένων και όσων δεν έχουν ανοιγόμενα παράθυρα- της Θεσσαλονίκης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, θα ήταν πολύ εύκολη η χρήση ειδικών συσκευών απολύμανσης οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 55% έως 70% το πάσης φύσεως ιικό φορτίο -όπως και τον κορονοϊό- που συγκεντρώνεται στον χώρο.

Το κόστος για ολόκληρο τον στόλο των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, είπε ο κ. Σαρηγιάννης, εκτιμάται σε 400.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Σαρηγιάννη, αν εφαρμοστούν από όλους τα μέτρα, όπως η χρήση μάσκας, η τήρηση των αποστάσεων και η σωστή υγιεινή των χεριών, αφού όπως είπε χαρακτηριστικά το 50% της διασποράς του κορωνοϊού οφείλεται στην επαφή των χεριών με μολυσμένες επιφάνειες, τότε μπορεί να περιοριστεί ο ημερήσιος αριθμός κρουσμάτων στα 450- 460 έως τα Χριστούγεννα.

Αντίθετα, προειδοποίησε ο ίδιος, αν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό το κακό σενάριο για 2.000 ημερήσια κρούσματα έως τα τέλη Νοεμβρίου θα αποτελεί πραγματικότητα και η επιστροφή σε μειωμένο αριθμό θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και θα απαιτεί περισσότερο χρόνο.

Ο κ. Σαρηγιάννης αναφέρθηκε επίσης στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τη διασπορά του κορωνοϊού η ατμοσφαιρική ρύπανση προτείνοντας μείωση της χρήσης των ΙΧ και αποφυγή της καύσης ξύλων για θέρμανση στις πόλεις. Εξήγησε ποια τζάκια είναι πιο ρυπογόνα και πρότεινε στην κυβέρνηση να διευρύνει τον αριθμό των νοικοκυριών ώστε να αποφευχθεί η χρήση ξύλου από πολίτες οι οποίοι θα υποχρεωθούν να καταφύγουν σε αυτή τη λύση λόγω οικονομικών προβλημάτων.