7ος χρόνος, ημέρα 2159η
Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2021

Το Μουσείο Κατσίγρα στη Λάρισα έγινε ο πιο ευφάνταστος αργαλειός

Το Μουσείο Κατσίγρα στη Λάρισα έγινε ο πιο ευφάνταστος αργαλειός
Penelope s Web, Πέπλο, 2018 - Μικτή Τεχνική, Διαστάσεις Μεταβλητές

Τα υφαντά που έχουμε φυλαγμένα, εργόχειρα των γιαγιάδων και των προγιαγιάδων έχουν τη δική τους αξία, σαν ιερά οστά. Σε αυτά τα μητρογονικά κειμήλια δε σώζεται μοναχά η ευγενής φιλοδοξία «να μείνει κάτι» στις επόμενες γενιές, αλλά ο ίδιος ο κόπος, μια λεπτομερής σπουδή, ως ένα άλλο έργο υψηλής χειροτεχνίας και ποιητικής. Έτσι το βλέπει η Έφη Μιχάλαρου και μας το παρουσιάζει μέσα από την εικαστική έκθεση που επιμελήθηκε με σύγχρονα «εργόχειρα» στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας - Μουσείο Κατσίγρα.

Η ομαδική έκθεση με τίτλο «Υφαίνοντας το Μέλλον Μέρος ΙΙ», που θα κρατήσει όλο τον Αύγουστο και το φθινόπωρο (έως τις 31 Οκτωβρίου), θέμα της έχει τη γυναικεία φύση και δημιουργικότητα.

Την άκρη του νήματος «πιάνουν» 29 γυναίκες καλλιτέχνιδες με διαφορετικά εκφραστικά μέσα: ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, video και performance, μετουσιώνοντας τις παραδοσιακές μεθόδους όπως:  το κέντημα, τον αργαλειό, το πλέξιμο και το ράψιμο, το μαλλί, τον καμβά, τα νήματα και τα υφάσματα, με έναν καινούργιο τρόπο και τα μεταλλάσσουν  σε έργα σύγχρονης τέχνης, με αφετηρία την παράδοση, τα τοπικά ήθη και έθιμα. 

Πρόκειται για μια συνύφανση με άξονα τις χειροποίητες πρακτικές και την αξιοποίησή τους σε σύγχρονες καλλιτεχνικές τεχνικές.

Η πρόταση της Έφης Μιχάλαρου αποτελεί αμάλγαμα συνέργειας μεταξύ παράδοσης και αισθητικής, ποίησης και καλών τεχνών. Εξηγεί η ίδια:

«Η δική μου συνάντηση με την διεθνούς φήμης Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Janine Antoni,  τον Ιανουάριο του 1996, ήταν αφετηρία της συγκεκριμένης έκθεσης,  αφού έζησα 3 ολόκληρους μήνες, δίπλα της, καθημερινά, στον εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής», στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Η οποία ύφαινε την κουβέρτα των ονείρων της, αφού το βράδυ ήταν συνδεδεμένη με μία συσκευή χαρτογράφησης της ηλεκτρικής δραστηριότητας του εγκεφάλου, που κατέγραφε τα όνειρά της και το πρωί ύφαινε στον δικό της μεταμοντέρνο αργαλειό την κουβέρτα με την οποία σκεπαζότανε. Τότε υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι κάποια στιγμή θα οργανώσω μια έκθεση με γυναίκες που χρησιμοποιούν παραδοσιακές μεθόδους και υλικά. Συνειδητοποιώντας τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν οι γυναίκες στην ιστορία, κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό, μέσα από την εργασία στο σπίτι, αλλά και στην ανάπτυξη της οικογένειας, ρόλος που αναγνωρίστηκε μόλις πρόσφατα». 

Η ιδέα ωρίμασε μέσα στο χρόνο και μέσα από την έρευνα και την επεξεργασία του έργου καλλιτεχνών στην διεθνή και Ελληνική εικαστική σκηνή, το 2019, ξεκίνησε στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία το πρώτο μέρος του ??Υφαίνοντας το Μέλλον?? και συνεχίζεται ως ένα work in progress, ερευνητικό εργαστήριο… αφού προστίθενται καινούργια έργα και καλλιτέχνιδες, συντείνοντας σε ένα νέο διάλογο με τον χώρο και τους θεατές.

Δεύτερος και σημαντικός Σταθμός η Λάρισα και η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας- Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα, με καλλιτέχνιδες που συμπληρώνουν το εικαστικό παζλ και εντάσσοντας και το τοπικό στοιχείο,  σε μία πολύ διαφορετική και πρωτότυπη έκθεση που συμμετέχουν 29 γυναίκες καλλιτέχνιδες, με έργα που συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους και στον χώρο, ενταγμένα σε έναν νέο πολύ ενδιαφέροντα διάλογο με τον θεατή??.

Οι καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν στην έκθεση είναι οι: Αλκαλάη Άρτεμις, Αναστασέα Άντα, Βασιλείου Βίκυ, Γκέκα Πέννυ, Δημητροπούλου Μάρθα, Ζέρβα Μπέτυ, Ζυγούρη Μαίρη, Κανακάκη Αικατερίνη, Κάσση Μαριγώ, Κοένιγκ Μαρία- Μαρίκα, Kraja Beskida,Κύρκου Ευδοκία, Κυρμακίδου Εύη, Λαγού Μαρία, Μιχαλακάκου Μάρω, Μπασδέκη Ευαγγελία, Μπέτσου Βίκη, Μύρκα Ιωάννα, Πέτροβα Μαργαρίτα, Πολίτη Σπυριδούλα, Ποταμιάνου Άρτεμις, Ριμπατσιού Κατερίνα, Σδούκου Ιφιγένεια, Σοφολόγη Φανή, Στόϊκου Ελευθερία, Τσιάτσιου Θεοδώρα, Φουρίκη Έφη, Χανιώτη Δήμητρα, Χιώτη Θάλεια, Penelope?s Web.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα στη Γ. Παπανδρέου 2, 41334 Λάρισα, τηλ. 2410 623615, 2410616266.