Το Ομάν ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει ανοικτά τα Στενά του Ορμούζ για τη διεθνή ναυσιπλοΐα χωρίς την επιβολή τελών διέλευσης, ενώ παράλληλα καθόρισε δύο προσωρινές θαλάσσιες διαδρομές, βόρεια και νότια της υφιστάμενης ναυτιλιακής οδού, με στόχο την ασφαλή αποχώρηση πλοίων από την περιοχή.
Σε συντονισμό με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), η Μουσκάτ προχώρησε στη δημιουργία προσωρινών ναυτιλιακών διαδρόμων, προκειμένου να διευκολύνει την ασφαλή διέλευση των πλοίων υπό τις σημερινές συνθήκες αυξημένου κινδύνου.
Τα Στενά του Ορμούζ, από τα οποία πριν από τον πόλεμο διερχόταν περίπου το 20% των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), έχουν υποστεί σοβαρές διαταραχές μετά την έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου.
Σε οδηγία προς τους ναυτιλομένους, το Ομάν ανέφερε ότι το υφιστάμενο σύστημα διαχωρισμού κυκλοφορίας (Traffic Separation Scheme) δεν θεωρείται σήμερα επαρκώς ασφαλές, με αποτέλεσμα τα πλοία να καλούνται να χρησιμοποιούν τις νέες προσωρινές διαδρομές.
Οι αρχές του Ομάν τόνισαν ότι η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και ότι η επανεκκίνηση της κυκλοφορίας θα πραγματοποιηθεί σταδιακά και ελεγχόμενα, λόγω αυξημένου κινδύνου συγκρούσεων.
Σύμφωνα με το σχέδιο που εκπονήθηκε από τον IMO και τις αρχές του Ομάν, τα πλοία θα ομαδοποιούνται και θα λαμβάνουν εξατομικευμένες οδηγίες για τον χρόνο αναχώρησης και τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Προτού εισέλθουν στα Στενά, θα κατευθύνονται σε ειδικά καθορισμένη περιοχή αναμονής σε διεθνή ύδατα.
Το Ομάν υπογράμμισε επίσης ότι δεν θα επιβληθούν τέλη διέλευσης στα πλοία που χρησιμοποιούν τα Στενά του Ορμούζ, σε συμφωνία με το αποτέλεσμα των πρόσφατων διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.
Παράλληλα, Τεχεράνη και Μουσκάτ ξεκίνησαν συνομιλίες για το μακροπρόθεσμο καθεστώς διαχείρισης της ναυσιπλοΐας και των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην κρίσιμη θαλάσσια οδό.
