field_kentriki_fotografia
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Συμπερίληψη και επιχειρήσεις

Η κα Αλεξάνδρα Παπαλεξοπούλου, Αντιπρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής του Ομίλου TITAN, ο κ. Θεόδωρος Φέσσας, Πρόεδρος, Quest Holdings  και ο Δρ. Βασίλης Αποστολόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ιατρικού Κέντρου, συμμετείχαν σε συζήτηση που συντόνισε η Brand Manager του Fortune Greece, κα. Αναστασία Παρετζόγλου, στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

O κ. Φέσσας είπε ότι δυστυχώς η χώρα μας είναι πολύ χαμηλά στον δείκτη της συμπερίληψης (inclusive growth) παγκοσμίως.  Για να ενισχυθεί η συμπερίληψη, οι επιχειρήσεις πρέπει να τονόσουν τη συνεργασία με την πολιτεία και τους φορείς του τόπου, ώστε να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν μελλοντικές κρίσεις, να είναι κοντά στους εργαζομένους και τα στελέχη τους, αλλά και να μην «ξεχάσουν» μετά την κρίση να μείνουν πιστές στο σχέδιο της χώρας για ανάπτυξη.

Η κα. Παπαλεξοπούλου τόνισε ότι ο δρόμος για την κλιματική ουδετερότητα είναι και μακρύς και δύσκολος και ότι ο ρόλος της βιομηχανίας είναι σημαντικός.  Ειδικά για την Ελλάδα, είπε ότι η επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας είναι ακόμα δυσκολότερη, καθώς η χώρα μας γειτνιάζει με χώρες που δεν έχουν τέτοιους στόχους.  Η βιομηχανία καλείται να παρέχει σε αυτή τη μετάβαση στη νέα εποχή και την τεχνογνωσία, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια. Απαραίτητη στην πορεία αυτή, είναι και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων, αλλά και η εκπαίδευση των νέων σε καινούριες δεξιότητες. Επισήμανε ότι πάντα είναι σημαντικό να υπάρχει ένα καλά καταρτισμένο επιχειρηματικό σχέδιο που «περιλαμβάνει» τη διαχείριση κρίσεων, και το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι «μέρος» της ευρωπαϊκής οικογένειας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό.

Ο κ. Αποστολόπουλος είπε οτι η συμπερίληψη πρέπει να αποτελεί μέρος της επιχειρηματικής κουλτούρας. Μίλησε εκτενώς για το πρόγραμμα της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών για την ανάπτυξη του τρίπτυχου άνθρωποι, πλανήτης, ευημερία.  Το πρόγραμμα Επιχειρηματικότητα 2.0 έχει δημιουργηθεί για να υποστηρίξει το κυβερνητικό σχέδιο Ελλάδα 2.0, και στοχεύει μέσα από την προαγωγή της εξωστρέφειας, στην βελτίωση των δεξιοτήτων και την μετεκπαίδευση των στελεχών, ώστε να αλλάξει η κουλτούρα των εταιριών και να περάσει η χώρα σε μία νέα εποχή.