Λ.Κρέτσος: Δε γίνεται να υπάρχουν 5-6 κανάλια με το 85% της διαφημιστικής αγοράς

Λ.Κρέτσος: Δε γίνεται να υπάρχουν 5-6 κανάλια με το 85% της διαφημιστικής αγοράς

«Η θέση μας είναι ότι πρέπει να υπάρχουν κανόνες και γι'' αυτό θα επιμείνουμε στο θέμα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών καναλιών, αλλά και σε όποια ρύθμιση αφορά τη διαφάνεια στον χώρο της διαφήμισης», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

«Όλες οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου πατούν στην ανάγκη να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια», είπε ο κ. Κρέτσος για το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή, και πρόσθεσε: «Το θέμα της διαφάνειας είναι πάρα πολύ σημαντικό στον χώρο των media. Δε γίνεται να υπάρχουν τέσσερα, πέντε, ή έξι κανάλια, τα οποία απορροφούν το 85% της διαφημιστικής αγοράς πανελλαδικά. Πώς θα ζήσουν τα περιφερειακά κανάλια; Εδώ μιλάμε για δεσπόζουσες θέσεις». Οι συναλλαγές που αφορούν τον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο, όπως εξήγησε, «θα γίνονται μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με όποιον τρόπο επιθυμούν να τον πουλούν αυτοί που το κάνουν, είτε θα ένας αλγόριθμος δημοπρασίας στη λογική του programmatic and real time bidding (σ.σ. δημοπρασίες σε πραγματικό χρόνο) που είναι πλέον πολύ διαδεδομένο διεθνώς ή με άλλους τρόπους».

Σε ό,τι αφορά τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης ο κ.Κρέτσος σημείωσε πως επιχειρείται μία προσπάθεια αυτορρύθμισης και «δίνουμε κάποια κίνητρα σε όσα sites δε φοβούνται να πουν ποια είναι η ιδιοκτησία τους και αν πραγματικά απασχολούν εργαζόμενους και ειδικότερα δημοσιογράφους, ώστε αυτά τα sites να έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση». «Η κρατική διαφήμιση είναι χρήματα του ελληνικού λαού και δεν μπορούν να πηγαίνουν σε sites άγνωστης ταυτότητας και παραλήπτη», υπογράμμισε.

Αναφορικά με το θέμα της λογοκλοπής ο γενικός γραμματέας γνωστοποίησε ότι μετά τον 15αύγουστο το Υπουργείο θα προμηθεύσει τα μέλη του μητρώου online media με ατομικούς κωδικούς λογοκλοπής. «Θα είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε να καταλαβαίνει ο καθένας ποιος κλέβει το περιεχόμενό του», είπε.

Κληθείς να σχολιάσει το τέλος εποχής στον ΔΟΛ ο κ.Κρέτσος παρατήρησε: «Υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα στον χώρο των ΜΜΕ, καθώς έσκασαν ''φούσκες'', διότι για πολλά χρόνια είχαμε χρεωμένα ή υπερχρεωμένα Μέσα στον χώρο των Media, επιχειρήσεις οι οποίες παρά το ότι είχαν κάποια στιγμή σχεδόν δεσπόζουσα θέση στη διαφημιστική αγορά, εντούτοις κατέληξαν με πάρα πολλά χρέη και αυτή τη στιγμή έχουμε μία τάση εκκαθάρισης και αναδιάρθρωσης, η οποία αν γίνει αποκλειστικά από τις δυνάμεις της αγοράς και το ισχύον πτωχευτικό δίκαιο αυτό θα έχει τεράστιο κόστος σε όρους απώλειας θέσεων εργασίας».

«Εθνική υπόθεση η προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών»

Αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής που αφορούν την προώθηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, μέσα και από την επιδότηση των οπτικοακουστικών έργων ο κ.Κρέτσος ανέφερε: «Κάναμε το πρώτο βήμα, ψηφίσαμε ένα νομοσχέδιο το οποίο παρέχει αναπτυξιακά κίνητρα με τη μορφή της εφάπαξ επιχορήγησης της τάξης του 25% ή μέχρι 5 εκατ., ανάλογα με το πρότζεκτ». Όπως διευκρίνισε, «η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, είναι ίσως το καλύτερο και πιο όμορφο ''πλατό'' παγκοσμίως, αλλά δυστυχώς δεν έχει κανένα κίνητρο να δώσει στους παραγωγούς και στους ενδιαφερόμενους να επενδύσουν στη χώρα».

«Αυτό που κάναμε ήταν το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Πολιτισμού θα ακολουθήσει -και ελπίζω πολύ σύντομα- με ένα νομοσχέδιο ή υπουργική απόφαση που θα απλοποιεί τις διαδικασίες κινηματογράφησης, από εκεί και πέρα και το Κέντρο Κινηματογράφου κι εμείς μέσω του εθνικού κέντρου οπτικοακουστικών μέσων και όλοι οι φορείς και οι Περιφέρειες πρέπει να μπουν δυνατά σε αυτό το θέμα, γιατί δεν είναι μόνο οι διαδικασίες κινηματογράφησης, δεν είναι μόνο ένα θέμα αναπτυξιακό- οικονομικό, είναι μία δυνατότητα και ένας κλάδος ο οποίος δε συνδέεται με οχλούσες χρήσεις -δεν είναι μία επένδυση που θα ρθει να καταστρέψει τον υδροφόρο ορίζοντα- εδώ μιλάμε για επενδύσεις οι οποίες βελτιώνουν την εικόνα μιας περιοχής, της χώρας συνολικά και είναι ουσιαστικά μία επένδυση, η οποία ακολουθεί και την τοπικότητα και αναδεικνύει την ταυτότητα μιας χώρας», ανέφερε ο γενικός γραμματέας.

Σημείωσε δε ότι «δυστυχώς έχουμε χάσει πάρα πολλές παραγωγές και ήταν ένα νομοσχέδιο που έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν, παρόλα αυτά είναι μία αρχή, καθώς παρά τις επιμέρους διαφωνίες το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με ευρύτατη κοινοβουλευτική συναίνεση και από την αντιπολίτευση».

«Πρόκειται για μία εθνική υπόθεση και είναι καιρός να αντιληφθούμε ότι η οπτικοακουστική βιομηχανία δεν είναι μια περιορισμένου βεληνεκούς βιομηχανία, είναι μία πολύ σημαντική βιομηχανία με πολύ ισχυρές απολήξεις και για την εξωτερική μας πολιτική και για την τοπική εθνική οικονομία και για την απασχόληση και για το πέρασμα της χώρας στην ψηφιακή εποχή, είναι ένας κλάδος με πραγματικά πολύ υψηλή προστιθέμενη αξία», υπογράμμισε ο κ.Κρέτσος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: SOOC